Ik heb er niets op tegen wanneer deze love or hate discussies ontstaan zolang het maar gaat over het horloge zelf, en niet alle financiële drama die zich daar rond afspeelt.
Rolex topics lopen jammer genoeg (meestal) uit naar dezelfde marketing-gerelateerde uitlatingen
Persoonlijk vind ik dat dit soort topics olie op het vuur zijn. Waarom? Omdat het allemaal best meevalt. Ja, Rolextopics duren belachelijk lang en gaan maar door. Maar ik zie vooral plaagstoten en absoluut geen ajax-feyenoord mentaliteit. Weleens irritatie tussen twee leden die lichtjes escaleert, maar dat zijn doorgaans afgebakende fitties. Maar als iemand dan gaat roepen dat dit heeeeel erg is op het forum gaan mensen dat geloven en voor je het weet daalt de sfeer.
Hebben we dat eerder gezien? Ja dat hebben we eerder gezien. Toen er een topic werd geopend dat mensen die “klokje” zeggen volledig de grond in worden geboord in voorsteltopics. Dat was niet zo en gebaseerd op aantoonbaar verkeerde aannames, maar direct daalde de sfeer.
Laten we lekker discussiëren over Rolexen en Breitlings en Seiko’s en met een knipoog elkaar de maat nemen. Dat doen we immers al jaren (ik niet, maar het forum als entiteit zeg maar). En dan niet om de zoveel weken een topic openen dat het hier zo onaangenaam is omdat we niet aardig voor elkaar zijn. Het is hier namelijk best leuk, anders bleven we wel weg.
Volgens mij aan de eigenaren die er mee patsen! er zijn genoeg eigenaren die het horloge bezitten omdat ze het geweldige horloges vinden.
Maar er zijn ook mensen die perse Rolex eiganaren in een hokje willen stoppen terwijl ze ondertussen zelf ook heel graag een Rolex willen om er bij te horen!
De vraag is wil je een Rolex om er bij te horen en er mee te patsen (let op is anders dan je horloge tonen onder liefhebbers), of wil je een Rolex omdat dit gewoon mooie/ goede horloges zijn?
Moet je nagaan hoe we allemaal een eigen visie hebben. Als er namelijk 1 horloge is waarvan ik vind dat deze het geweldig doet op de foto.
Enfin, lekker dragen wat je wilt dragen. Ik heb liever dat iemand 100 x post op een dag hoe blij hij is met zijn horloge (lees merk) dan dat iemand 1 x per dag post hoe belachelijk hij een merk vindt.
Ja, “gewoon” elkaars mening respecteren!
Ik zie hier meer lelijke klokjes (Seiko’s, Nomos’, Steinharts …) langskomen dan mooie horloges; en dat is het leuke van het forum!
De leden zijn voor mij altijd 100%, ook de Rollie- en Seikobazen!!
Als je dan bedoeld in een box
Dan ziet de gewone man er ook niks van lijkt mij
Of je moet uitgenodigd zijn in die box
Maar dan weet je ook wel dat daar mensen met wat geld zitten en die vaak ook wat duurdere horloges dragen
Waar zag ik dat ook alweer? . Oja, de verkiezingscampagnes zijn weer begonnen.
Ik neem aan dat je dit puur hypothetisch bedoelt? Ik heb dat nog niet zien gebeuren op het forum dat leden meerdere keren per dag hetzelfde horloge posten of bijvoorbeeld veel topics openen. Fake news.