Natuurlijk. Afhankelijk van het aantal horloges en wat je speciaal vindt. Het is makkelijk een “collectie” te bouwen rondom Rolex sporthorloges. Maar wil je 5-10 horloges met daarin een Patek, VC of AP en een mooie independent dan zit je al snel aan grote bedragen.
Nou. Poh. Dus niet. Maar ik daag je uit. Let me know. Echte prijzen. Dus geen list prijzen als de grijze hoger is.
NB. en een collectie zijn dus niet 1-3 horloges hè?
Weinig HF’ers met een dikke collectie op HF dan
Matig forum idd… bah!
Krabbelaars.
Wanneer spreek je eigenlijk van een collectie?
Ik heb bijvoorbeeld een collectie speelgoed auto’s. Het zijn er zoveel dat ik te lui ben om ze te tellen.
Idem met de Lego hier.
Ik denk dus dat een collectie zo groot is dat je hem wel zou kunnen tellen maar dat het eigenlijk te veel moeite is en je er altijd wel een paar vergeet. (Die in bruikleen zijn).
Dus … zoiets?
Ik sta open voor elke andere definitie.
Tussen de 5-8 horloges moet voor 100k zeker mogelijk zijn. Maar ik merk al dat mijn definitie van wat speciaal is héél anders is dan die van jullie.
Ik zou hier bijv. geen probleem mee hebben
Want ik ben vooral geïnteresseerd in (neo-)vintage.
En ik geef toe, voor 100k moet je consessies doen. Geen platinum lange1 bijvoorbeeld maar een jonggebruikte gouden Glashutte original voor 1/5e van de prijs. Kan ik mee leven.
Je kan high end horloges toch niet vergelijken met lego of speelgoedautootjes?
Ik weet t ook niet hoor. Ik denk dat je kan spreken van een collectie vanaf 5 á 10 stuks? Omdat een “normaal” mens 1 tot 2 horloges bezit?
Helder.
Dat verklaart inderdaad een hoop voordat we een discussie gaan voeren.
Ok. Dan ben ik een collectioneur de haute montres of hoe zei @rlc dat?
Collectie met pilaren vs side collection of shitters?
bij mij was het een collectie toen ik het geld moest wegen omdat tellen niet meer te doen was
Leuke discussies. Maar… wij blijven die AP’s nou dan?
Is goed te merken dat AP maar 52.000 horloges per jaar maakt. Zie dat er maar heel weinig nieuw geleverd worden hier
Wie weet, nu t House open is, de komende tijd meer. Maar PP topic op hf wordt ook niet ontzettend veel gepost. 52K is ook geen 1.2 mln natuurlijk.
Ik wacht met smart op een belletje . Hopelijk zijn de wachttijden een paar jaar korter dan bij Rolex
Hoho. Hypothetisch hè.
Nou vooruit:
Omdat we in het AP topic zitten - 37mm royal oak, hoeft niet nieuw
16570 polar
Geelgoud Breguet 5140 guilloche wijzerplaat
IWC tribute to Pallweber blauwe plaat
M’n Ebel el Primero chrono two-tone
Geelgoud Blancpain 1186 rattrapante chronograaf
We zijn wel in het AP topic, dan is 100k geen 5-8 horloges.
Het is een verslaving, hoe langer je door gaat hoe specialer het moet zijn.
Gaat idd sneller dat wegen dan in een tel machine duwen
Wil wel, maar zei willen niet/bellen niet
Misschien nog wel lastiger te krijgen dan AP, zo veel AD’s en zo weinig productie (60.000).
Ben bang dat je hier gelijk in hebt