Ik wil ook een AP maar ik ben te arm. Hoe zit het met financing op zo’n ding?
Bijzondere vraag, waarom niet zou de vraag moeten zijn . Blacklisting verkoper? Jammer dan.
Gewoon op je eigen naam als je zoveel voor een horloge betaald lijkt me al voldoende reden, daarnaast kan je alleen maar coverage krijgen als je een horloge registreert. Dus je horloge verzekerd tegen schade of diefstal.
Ik begrijp je.
Kopers van een horloge als deze denken vaak wat meer op lange termijn.
Dit lijkt op een zinloze discussie.
Zou zeker helpen als je iets duidelijker bent met wat je bedoeld
Sowieso snap ik niet wat je bedoeld met kopers van een ’horloge als deze’.
Feit is dat je, als persoon die een horloge als deze hebt ontvangen, dit doorflippert naar een grijze dealer om flink wat doekoe te vangen. Waarom een bange poepert zijn dat iemand die 150k aftikt voor een horloge dit gaat registreren op zijn naam
Ik snap het spel van handelaren onderling wel. Daarnaast is het ook nog maar de vraag of degene die het horloge heeft aangeboden blij is met deze publiciteit en dat het wordt vertoont op een openbaar forum waarin iedereen kan meelezen ofwel deze info kan doorzetten naar AP, met alle gevolgen van dien. Zoveel zijn deze namelijk niet uitgeleverd.
Ander verhaal als het buiten de EU is geleverd
Amper. Deze kan je niet zomaar “oppikken”.
Dus opvallend en traceerbaar zeker als het is getoond op een openbaar forum. Dus particulier die dit heeft doorgeflipperd gewoon blacklisted, door een koper geregistreerd of niet
Niet per sé. Want niet te zien welk land.
Plus één.
Watchatic koopt alles over de hele wereld, dus NVT.
Feit blijft dat ik als koper te allen tijde direct zal registreren. Of de verkoper het wilt of niet
Ik denk dat dat je goed recht is, want je betaalt er stevig voor.
Behalve als je 10k korting krijgt & anders het horloge niet krijgt oid.
Geldt voor AP in het algemeen.
Deel van de charme wmb.
Denk dat @SAT ook vooral verontwaardigd is over de flipperdrang als je zo’n stuk kan kopen. Dat deel ik wel. Maar daar ontkom je niet aan, als er geld te verdienen valt.
Het mooist is het als de gewilde horloges terecht komen bij de liefhebbers die ze ook houden.
Dit.
—
Verder klopt ‘t hoor. Zinloze discussie. Het is maar net wat je als koper wil. Als je er eentje wil die je wel wil registreren dan zou ik daar als verkoper alleen rekening mee moeten houden met het sourcen.
Verder ter verduidelijking, een koper van een horloge van €100K+ heeft vaak een verzekering voor zijn hele collectie, dus de cover van Audemars Piguet heeft niet altijd zin. (Voorbeeld dat je een verzekering afsluit van max. €300K wat om je pols zit, ongeacht het horloge).
Daar bovenop, wat gebeurd er als je je limited edition kwijt raakt, en AP kan je dus alleen nog maar de retailprijs teruggeven. Dan ben je voor de ‘premium’ dus niet verzekerd, wat bij een reguliere verzekering wel het geval zou zijn.
Als laatste heeft een koper -vaak- nog andere (moeilijke) modellen op z’n wishlist staan. Met mijn niet-geblackliste supplier is daar wellicht makkelijker aan te komen.
Maar goed, dit hele verhaal gaat natuurlijk slechts over een paar procent van de gehele collectie van Audemars Piguet.
Die foto’s trouwens, daar wens ik ze veel succes mee om uit te vinden welk serienummer dat is.
Uiteindelijk doen ze dat ook!
Wat een onzin allemaal. Zeker het gedeelte over hoe het met verzekeringen zou werken.
On topic maar weer
Oke!
Ik begreep uit betrouwbare bron dat die “coverage” van AP zelf al uit de lucht is…
@Watchatic jij dank voor je bijdrage… weinig GD die inhoudelijke willen reageren op dit soort vragen.