AP Only (Deel 2)

41 blauw mettie.
Als je spijt krijgt kun je vaak na de McDonalds daarna :relieved:

2 likes

Is de klassieker met het oude uurwerk idd. Je moet er maar tegen kunnen :wink:

6 likes

Niet te snappen. Maar beauty is in the eye of the beholder, dat wel. Welke kleur heb je gepast? Ik vind ze alledrie fantastisch. Ik heb veel horloges in mijn handen gehad, in allerlei prijsklassen, maar vind zelf de 15400 en 15450 tot de mooiste horen!

4 likes

Niet mijn pols, maar deze 38mm chrono… :smiling_face_with_three_hearts:

Al zou de twijfel tussen die en de 15450 heeeel groot zijn.

9 likes

veel moooier dan de gewone RO :wink:
ik zou het wel weten,en zeker voor een ROC gaan

1 like

39mm is wsl dan ook te groot. Ik vond hem groter dragen dan de 41mm.

41mm

39mm

2 likes

37 is beter voor jouw pols :eyes::grimacing:

3 likes

Het lijkt wel of de datumaanduiding nog op het laatst ergens tussen in werd gepropt. Mooi horloge maar dan wel graag zonder datum. Flinke stijlbreuk naar mijn mening.

Ja, dit is hem :star_struck:

1 like

Is de bezel van de chrono “dikker/breder dan die van de time only?

@551er Ik denk ietsje dikker dan de 15450 inderdaad ja.

@Joke Ik snap wat je bedoelt, maar als je bijvoorbeeld naar die foto van Metinsta kijkt, zo zie je je horloge vaak en dan opeens is de datum perfect te lezen en helemaal recht. Dus het hangt van je perspectief af. En traditioneel gezien is dit de enige logische plek op zo’n kleine chronograph. Maar ik had hem liever ook zonder datum gezien, alleen blijkbaar willen de meeste klanten altijd een datum.

Ik gebruik m’n horloge geloof ik vaker voor de datum dan voor de tijd.

2 likes

Ja dat is het ook. De meeste mensen zien het praktische nut er van in en zouden een horloge overslaan als deze geen datum zou hebben. En ook al maakt het het horloge minder gebalanceerd en in sommige gevallen minder mooi, ze hebben daar toch echt onderzoek naar gedaan en verkopen een model meer als er een datum op zit.

Ikzelf heb liever geen datum. Ik vind het mooier zonder, maar belangrijker is dat ik te vaak rouleer waardoor ik elke keer weer de datum moet goed zetten :see_no_evil: De tijd goed zetten, OK, maar de datum…… En sowieso elke twee maanden moet je de datum corrigeren. I don’t like it.
Gisteren toevallig nog contracten getekend, keek ik op m’n horloge naar de datum, vertrouwde ik m’n horloge niet helemaal, toch maar op m’n telefoon gekeken :smile: Hij stond goed, maar toch.

Maar goed…. die chrono, ondanks de datum en ondanks dat die op 4:30 zit, I love it!

Ik vroeg me al af of jouw spaarpot wel een bodem heeft :innocent:

Betrap me hier zelf ook wel eens op.

1 like

Jumbo vs 15450st.

14 likes

Financieel gezien altijd de jumbo maar het mooist is de grijze of de blauwe. En ik heb alle kleuren live gezien.

3 likes

De 15450st is mooier.

Waarom:

• Band/endlink kleiner.
  • Grotere kroon
  • grotere vierkantjes op de wijzerplaat
  • AP logo bovenaan mooier
  • Iets kortere en dikkere indexen
  • Vind de verhouding bezel dikte en grote wijzerplaat beter
  • Dikkere wijzers
  • Secondenwijzer

Dat is mijn oordeel. Daar moet u het mee doen.

10 likes

Eens. Zoals eerder bericht lijkt de 15450st beter in balans :white_check_mark:

2 likes

Eens.
Nu snel de blauwe halen.

2 likes

Je vergeet de aanwezigheid van de secondewijzer.

De 15450 is de nieuwe jumbo :smiley:

3 likes