AP Only (Deel 2)

Haha true, lastig lastig. Bij Rolex weet ik wel raad maar iemand tips voor een goed source adresje als het neerkomt op AP?

Toevallig al contact mee gehad, begin dit jaar en vandaag weer. 0 mogelijk helaas.

Ga er gewoon heen en doe lief. Het is gunnen of niet.

1 like

Ja kreeg begin het jaar het advies om opnieuw contact op te nemen om te vragen of de wachtlijst korter was geworden. Helaas kan je dat zelf wel invullen.

Maar kan een bezoekje wagen.

1 like

De aanhouder wint, maar je moet er wel wat voor over hebben.
Een telefoontje of mail is gewoon té makkelijk.

1 like

Klopt, al geloof ik het wachtlijst verhaal meer als bij Rolex. Maar wie weet.
Zelf ooit wat aangeschaft daar?

Poeh netjes. Schaap inderdaad ook contact gehad maar verloren zaak.
Denk als er ik naartoe ga dat mijn leeftijd ook niet mee helpt :sweat_smile:

1 like

Ben ik met je eens, maar ik merk toch wel (bij Schaap) dat een jongere leeftijd geen voordeel heeft. A die is jong en valt niet meer uit te halen.

Dan maar zeggen dat je een voetballer bent. :grinning:

1 like

Ik sta al jaren op de lijst bij iedereen. Laatst bij Gassan belden ze me op dat ze er een hadden voor me. Bij de pre owned, dat wel. > 30K Tegelijkertijd werd me te verstaan gegeven dat ik niet moest denken deze ref (15450) ooit voor list te kunnen bemachtigen.
Heb m lekker grijs gekocht bij een handelaar in Duitsland. Dan betaal je wat teveel, maar nooit dat ik wat koop bij een van die AD-handeltjes.:triumph:

2 likes

Het is nu ook nog veel gekker dan een jaar geleden.

1 like

Een ruim jaar geleden dacht ik erover om deze 15300st te verkopen, om de Lange Saxonia Moonphase te funden. Toen niet verkocht en dat pakte goed uit.

Nu gaat ‘ie er alsnog uit. Er is al een koper. Prijs is fair.

Ik vind ‘m nog steeds prachtig. Maar voor dit geld wil ik weer iets anders moois proberen. Wat weet ik nog niet. Suggesties zijn welkom :slight_smile::+1:. @Bwatched, @whisky, @Jugis en @Veblen denken al actief mee :joy:.

Komt bij dat ik met deze hobby graag “onder de radar blijf” en daar past de Royal Oak nu toch duidelijk minder goed bij dan een paar jaar terug.

afbeelding

23 likes

Jammer dat deze icoon je collectie gaat verlaten.
Maar voor de huidige waarde snap ik het helemaal. Zoveel anders moois te verkrijgen.

1 like

Jammer dat hij weggaat. Is toch een hele bijzondere.
Welke is nog meer de 39mm (oorspronkelijke 5402 maat) met secondenwijzer. Ik bedoel maar.
Maar spijt is het beste te hebben van dingen die je gedaan hebt en niet van dingen die je niet gedaan hebt. Dus tijd voor wat nieuws en met de opbrengst van deze moet dat vast lukken. Ik ben wel heel benieuwd wat het gaat worden, want veel beter dan dit kan ik me haast niet voorstellen. Succes!

1 like

Dank je!

“Beter” is relatief.

Maar een Grönefeld 1941 Principia automaat zou een optie kunnen worden. Die afwerking is wel weer een stap omhoog t.o.v. Patek, VC of AP.

Het hoeft niet iets super sportiefs te zijn, want daar heb ik al andere horloges voor. Een “sportieve dresser” is ook prima.

10 likes

Eens. :+1:

Heeeeel gaaf! :heart_eyes:

1 like

Zo’n icoon. Geweldig horloge. Maar deze hobby is nou eenmaal zoals ie is. Soms “moet” er iets uit, zodat er wat anders moois in kan. Maar dit is wel een geweldig horloge :cry:

2 likes

Dit vraagt echt om een nieuw topic met duizend Rolex suggesties en een paar mensen die roepen dat je een Seiko moet kopen en de rest moet bewaren voor een vakantie wanneer dat weer mag

6 likes

Peper het nog even in ja

:wink:

2 likes

Die ik hier 4 maanden geleden te koop had staan doen nu 10k meer :wink:

3 likes