Mijn oom zit in de autohandel en kreeg gister een aanbod om deze Audemars Piguet Royal Oak te ruilen tegen een auto van zijn kant met eventuele bijbetaling.
Uiteraard zegt de aanbieder dat deze origineel is maar ik en mijn oom hebben zo onze twijfels terwijl wij verre van kenners zijn.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden of waar ik er eventueel achter zou kunnen komen.
Hieronder de foto’s die hij opgestuurd heeft gekregen.
Een voor de hand liggend antwoord, denk ik, maar neem het horloge mee naar een AD. Kost wellicht iets, maar dan is ook helder wat de waarde is (er van uitgaande dat hij echt is). Als verkoper dit niet wil, zegt het m.i. genoeg.
Ik zou hem zoals hierboven aangegeven ook eens laten nakijken bij een AD, echter vind ik persoonlijk het een beetje raar, dat als je een AP kan betalen je dit dan ineens gaat inruilen op een auto. Lijkt me niet iets wat de gemiddelde AP drager zou doen.
Sorry hoor, maar laat hij hem lekker zelf die AP verpatsen en dan met cash een auto kopen.
Nu ligt het risico volledig bij je oom en als hij nep blijkt te zijn heb je niks meer.
inderdaad, maar kijk eens naar ref fotos van een “echte” AP RO Chrono op google, niet 1 heeft dezelfde subdials, plus het lettertype lijkt me ook maar zo zo
De chrono loopt, maar de chrono seconde wijzer staat op 12 en blijft daar staan, twee dezelfde sub dials. Ze hebben niet eens moeite gedaan lijkt het wel.
Bij dit soort chronos is de grote secondenwijzer de seconden wijzer voor de chrono, en heb je dus een kleine dial voor je normale seconden. Even los van de al dan niet originaliteit is dat niet zo’n gekke layout. Mijn Speedmaster heeft die ook.
Dat zeg ik, hoe kan de chrono dan lopen als de chrono wijzer op 12 blijft staan? Twee dezelfde subdials is geen gekke dial lay out?!?! Wat ben je ah roken? Dat wil ik ook!
De middelste sundial zullen wel de reguliere zijn, links de minuten voor de chrono en rechts de 24 uur fake indicator. Verder misschien maar stoppen over deze fake?