Apart potje voor een horloge?

Misschien een rare vraag, maar zat vandaag eens even te denken (heb tenslotte vakantie). Veel van jullie kopen regelmatig een horloge en de één zal er lang voor sparen de ander hem zo kopen.

Zo heb ik mijn eerste echte horloge betaald door 2 jaar lang elke dag mijn kleingeld in een pot te doen en waar mogelijk ook het kleingeld uit de portemonnee van mijn vriendin. Dit resulteerde na 2 jaar in een redelijk potje met kleingeld en opgeteld rond de 2500 euro. Van dit geld mijn horloge gekocht en heb nog nooit zoveel plezier gehad van geld tellen na voor mijn doen zo lang sparen en naar het potje kijken.

Hebben jullie ook zoiets of…

hoor het graag.

Da’s ongeveer 3,40 EU per dag aan kleingeld… Zoveel cash gebruik ik niet meer; meestal “plastic geld” dus voordat ik genoeg voor een fraai horloge in zo’n potje heb, duurt 't wel even.

Wel een goed idee; je mist het geld niet zo en ineens: TADAA…2500 EU!

Groet
Mark

Ik ben aan het proberen om een potje te maken. Kleingeld spaar ik sowieso op. Alles onder de 50 eurocent, dus dat gaat redelijk langzaam. Verder ook echt aam het sparen aangezien ik over anderhalf jaar de SND wil kopen.

vroeger spaarde ik weleens door voor duurdere horloges. Tegenwoordig koop ik alleen maar grut tot max 150 a 200 euro voor een horloge. Ik koop geregeld een tussendoortje. Soms tel ik het op en denk ik, ik had ook een duur horloge kunnen kopen. Maar ach wat een lol heb ik nu :smiley:

Ben jaren geleden met roken gestopt.
En het geld wat ik normaal aan sigaretten verspilde deed ik in een potje.
Resultaat na een paar jaar = een fantastische verzameling prachtige horloges + schone longen.
Ben met beide enorm blij.

we hadden een klein potje voor de boodschappen … de rest ging netjes voor de klokken :wink:

Ik hou geen apart potje bij. En ik ga al zeker niet kleingeld gaan opsparen. Ieder zijn ding.

Ik heb nooit gerookt. Bier is niet aan mij besteed. Hierop heb ik dus al heel wat bespaard. Maar ik heb de laatste 25 jaar teveel aan auto’s gespendeerd. Dit is de laatste jaren toch wat verbeterd.

Ik probeer op veel verschillende domeinen te besparen. Die besparingen hou ik niet bij, maar af en toe trakteer ik mij dan op een nieuw horloge in de categorie van 100 à 300 euro.

Ik doe als Master-Fan. Geeft veel plezier.
Dure klokken doen me niet zoveel.
Gr,
L.R.

Elke week een tientje op een speciale rekening, en geld dat over is, wat ik in mijn en andere broekzak vind, statiegeld etc.
Dat telt lekker op.

Naast mijn 38 urige werkweek ben ik ook als kleine zelfstandige bezig wat genoeg oplevert om leuke horloges van te kopen, verder drink en rook ik niet, ook nooit gedaan en nooit behoefte aan gehad.
En hele dure klokken vindt ik net als dure auto´s, mooi om naar te kijken maar geef het geld daar niet aan uit. Koop liever een paar “goedkope” als 1 dure.

Groet
Herman.

Niet echt een apart potje. Iedere maand wordt er wat geld apart gezet dat voor ieder doel kan worden ingezet (auto, fietshobby of wasmachine etc…).

Tot enige tijd geleden was ik fanatiek verzamelaar van kunst, met name van litho’s, werken van gemengde techniek en gouaches. Nu de interesse hierin wat begint te verslappen wordt er wel eens wat verkocht. Dit geeft dan weer ruimte voor een mooie horloge-aankoop.

Zelfde als bij Bart1, algemeen potje waarvan het dekseltje allang kapot van is :slight_smile:

Mijn beste,

Een spaarpotje voor alleen horloges, dat heb ik niet.
Doch het fictieve spaarvarkentje dat ik maandelijks vetmest, is in feite een envelop voor het bekostigen van mijn hobby’s / interessen.
Naast horloges zijn dat met name sigaren, automobilia, en donaties voor mens en maatschappij!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Nee, hier geen spaarpotje. Ik zit nog in het beginstadium, ik ontdek wat ik mooi vind en ik koop zo hier en daar een horloge voor weinig geld.
Als ik iets tegenkom waar ik na een paar weken nog steeds niet op uitgekeken ben, wil ik wel eens een wat duurder horloge overwegen, maar er is zo veel, ik heb nog geen graal.

Al merk ik tot mijn schrik dat ik Speedmasters steeds mooier ga vinden. :smiley:

Bert K Schreef:

Al merk ik tot mijn schrik dat ik Speedmasters
steeds mooier ga vinden. :smiley:

Het is ook vrijwel onmogelijk die niet te waarderen… :~

Ja, maar daar denkt mijn portemonnee heel anders over… :smiley:

Yep, getuige hier http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,224869,224869#msg-224869
Ik weet niet meer of ik em tussentijds nog een keer geslacht had. Heel vaag dacht ik ergens van wel, maar weet 't niet meer zeker. Enfin, hij is nu pas voor 1/3 vetgemest.
Verder nog een digitale pot voor allerhande hobbies, waaronder horloges. Die wordt af en toe bijgespekt met bonusjes. Verder nog andere spaarrekeningen die soms worden aangesproken voor een grotere uitgave.

Wow, dat is een flinke pot! 2500 euro dat erin moet passen… Mijn varkentje kwam niet verder dan 300 euro. En tegenwoordig/laatst niet verder dan 159,64.
Ik weet niet wat je onder ‘kleingeld’ verstaat, briefjes van 500? :wink:

En geld tellen? Dat doe ik al jaren niet meer. Ik heb alleen muntgeld en zou kierewiet worden om 2500 daaruit te tellen.
Bij een paar banken kan ik alles in een automaat gooien en die rekent 't voor me uit. Ik vertrouw op z’n “woord” dat 't bedrag klopt.

Maar je hebt gelijk, ook ik heb gemerkt hoe onopgemerkt je ineens een klein kapitaaltje hebt. Erg prettig sparen, zonder dat ik er wat van voel. En al die muntjes op zak… heb ik een hekel aan. Heb slechts 2 munten op zak: 2 euro voor incidenteel parkeren waar je niet kan chippen en een winkelwagenmuntje :stuck_out_tongue:

Ja, ik heb ook zo’n pot, maar ik merk dat ik het steeds meer een sport ga vinden om budget-neutraal(…) te kopen: eentje weg, een ander er voor in de plaats. Overigens heb ik ook nog een ‘oorlogskas’ voor het geval mijn ‘holy grail’ langskomt: een vintage Blancpain Aqualung. Maar wat ik de laatste jaren heb gezien is allemaal fake…

Menno

Hier ook een potje spaar aleen de 1 en 2 euro stukken

Ik heb ook zo een potje. Maar wanneer er een fors bedrag in zit gaat het altijd op aan mijn gezin. Ik kon al heel wat keren een mooie high end kopen maar ik kan het gewoon niet. :frowning: