aparte manier om een horloge te gebruiken

Vandaag had ik bij mijn proefwerk natuurkunde een geodriehoek/lineaal nodig, maar die had ik niet. Gelukkig had ik wel een horlogeband van 18 mm breed :grinning:
Het kwam wonder boven wonder precies uit met wat ik moest weten, en het was nog goed ook :sweat_smile:

Hebben jullie ook wel eens je horloge op een onverwachtse of aparte manier gebruikt?

Cas

24 likes

Ik gebruik mijn rolex altijd om mijn flessen champagne te openen. :champagne:

29 likes

Ik heb nog altijd geen hamer thuis… Dan maar gebruiken wat omhanden is.

3 likes

Ik heb gewoon nog steeds altijd een geodriehoek bij me.

8 likes

maar daar kan je dan weer niet de tijd op aflezen :wink:

3 likes

Wij gebruikten vroeger in de klas onze plastic liniaal om licht in de ogen van medeleerlingen te schijnen die aan het bord moesten komen. Nu gebruik ik mijn horloge om hetzelfde te doen bij de collega’s die op mijn zenuwen werken.

22 likes

Zonnewijzertje maken

2 likes

Met het horloge zelf nooit iets aparts gedaan maar wel een keer met een NATO-strap geprobeerd mn vriendin te wurgen, maar zo" n bandje is echt te kort…
OT, het is kort daarna wel uit gegaan, de relatie.
Raar kind was het…

7 likes

Op de meeste (hoge-)scholen/universiteiten zijn horloges allang niet meer toegestaan tijdens tentamens. Iets met smartwatches en internet. Geinig dat dat kennelijk nog niet is doorgedrongen tot de middelbare scholen.

2 likes

Owwwwwwwwwwkay. :no_mouth:

2 likes

Duurde bij ons op het mbo ook 3 jaar voordat ze dat door hadden. En dan alleen omdat ze iemand gepakt hadden tijdens de toets… :sweat_smile:

1 like

Sommigen hebben een gereedschapskist vol invictas en kunnen hun hele huis daarmee verbouwen… :clown_face:

6 likes

Kon je geen geodriehoek uit het systeem plafond trekken, daar eindigden ze in onze tijd meestal…

10 likes

Thanks! Dit was ik vergeten maar brengt een aantal leuke herinneringen terug :smiley:

1 like

Bij ons op de tu (Eindhoven) ben ik er in 4 jaar nog nooit op aangesproken.

Nu zijn de surveillanten wel allemaal behoorlijk op leeftijd, misschien ligt het daar een beetje aan.

1 like

Ik ken wel iemand op dit forum die zijn duikhorloge gebruikt als Eierwekker.

6 likes

Echt waar? De studenten van mijn vrouw zijn ‘verplicht’ om een horloge te dragen.
Smartwatch mag dan weer niet oa ivm dat die bij de eerste beste praktijk achtige oefening al naar de klote gaan.
(Geen universiteit )

Zo zie je maar weer, nergens hetzelfde.

1 like

Weet je ook waarom ze die moeten dragen dan?

1 like

Ja, met hun toekomstige werk is het dragen van een horloge erg handig en vaak ‘verplicht’

1 like

Als compas, snelheidsmeter en soms kijk ik hoe laat het is.

1 like