Aparte Vostok komandirskie

Kleine aanpassing

Het gaat wel om de context ja. Feitelijk heeft het een historische context, want het is kennelijk een horloge dat iets herdenkt. Het is niet per definitie verboden. Zie bijvoorbeeld die demonstratie van Pegida, waar ben ik vergeten. Het meedragen van afbeeldingen van swastika’s was verboden door de burgemeester. Nou hadden die lui een plaatje bij zich van een hakenkruis in een prullenbak. Ze werden opgepakt, maar de rechter floot later de burgemeester daarvoor terug.

Dit is waarschijnlijk een oost-europese nazi prul van vrij recente datum.

1 like

Dat denk ik ook.

1 like

Los van de afbeelding is de vraag van @horlogejongen gewoon oprecht lijkt me.
Daar spreekt - volgens mij - ook totaal geen sympathie met de gebruikte symbolen uit oid.

Iedereen is het er hoop ik wel over eens dat het geen fraai plaatje is maar laat het bij de vraag over het horloge en plaats niet de TS ongewild in een bepaalde hoek.

1 like

Het goedvolk staat in de startblokken…

Grappig dat Stalin minder teweeg brengt dan die andere crimineel.
Maar goed, zo rolt men tegenwoordig.

Spuuglelijke nep wijzerplaat verder.

3 likes

Antwoord is toch een aantal keer gegeven? TS geeft daarna aan dat hij het heeft gekocht voor de handel. Dat vind ik geen goed idee. Je moet jezelf hiermee niet willen associëren.

Dat komt omdat wij Nederlanders nooit onder het juk van Stalin hebben geleefden en inlevingsvermogen niet onze sterkste kant is. “Nou meneer Cohen, maar u heeft niet de hongerwinter hier meegemaakt…”

Maar een plaat die achteraf geprint is, niet heel smaakvol to put it mildly.

3 likes

Waarom? Als je het koopt, maakt niet uit hoe, en je verkoopt het weer, dan is het toch handel? Er is meestal (of soms, of altijd) wel iemand die deze troep wil kopen. Het blijft handel.

Volledig mee eens :+1:

Ik zou geen geld willen verdienen door een nazi prul aan te kopen of te verkopen.

1 like

De WO 2 musea worden momenteel wel leeg geroofd voor dat spul. Triest genoeg.

1 like

Dat doe ik niet. Tevens ben ik goed op de hoogte van StaIin zijn praktijken. Mijn boekenkast staat vol met Russische schrijvers. Vermoeiend. Van de gebruikelijke mensen, vrees ik. Absurd blijft dat ze tezamen op een afbeelding staan, of het moet een herdenking van het Ribbentrop pact zijn.

Jij niet, ik niet, maar iemand anders misschien wel. Handel hè! Er bestaat ook vrouwenhandel. Dat is ook handel. Doe ik ook niet aan mee. Ondanks dat het misschien wel goed kan verdienen.

En daar heb ik dus een mening over.
Verder ben ik klaar met op je reageren.

1 like

Ik ook.
:+1:

Waar wil je het verkopen dan? Op het Voorpostforum?

Heeft weer iemand geroepen dat Stalin ook erg was? Dat is zo, maar feit is nu eenmaal dat in Nederland we niet onder de Sovjetknoet hebben gezeten maar onder die van de nazi’s. En een swastika is nou eenmaal veel omstredener dan een rode ster.

3 likes

:grin:

1 like

Bij ons in de stad staan zelfs zulke paaltjes :scream:

2 likes

Leg uit.

1 like