Aparte Vostok komandirskie

Oh, het woord goedvolk is alweer gevallen.

Goedvolk??
Een horloge met Hitler en een swastika. Dan mogen er toch wel wenkbrauwen gefronst? En niemand heeft TS voor nazi uitgemaakt.

2 likes

Hier niet veel anders hoor, ook de historische boekenkast vol.

Dan rest alleen nog de Molotov voor de wijzerplaat lijkt mešŸ˜‰

1 like

Persoonlijk vindt ik dat raar heb ook ander wo2 spul dat ook niet altijd even plezant is en er zijn ook handelaren in wo2 spullen dus kan je dat verder uitleggen waarom je dan vindt dat ik me daar niet in moet mengen

En ten tweede heb ik nog steeds geen antwoord gehad hoe ik kan kijken of hij echt is en wat het bouwjaar is

Nah, het is een onzin plaat, dus dat lijkt me al niet echt.

Dit is geen historisch wo2 spul (hoe bedenkelijk dat verkopen ook is), dit is zeer waarschijnlijk modern neonazi spul.

Mensen die wo2 intressant vinden vinden dit misschien ook intressant en ja het trekt ook neonazis aan waarschijnlijk wel maar ik ben ook geĆÆnteresseerd in gekke horloge en dit had ik nog nooit eerder gezien

je koopt t voor de handel maar weet niet of iemand het mag dragen? ahum. ik vind alles met nazi symboliek verwerpelijk, en ook de handel daar in.
</moraalridder uit>

Same. Ts wil t niet horen.

:man_shrugging:

Ik heb niets verder toe te voegen aan deze draad.

Ik denk dat @Ruud bedoelt dat hij vermoed dat dit recent gemaakt is door neonaziā€™s als " verheerlijking" en dus niet zozeer als historisch museumstuk.

Ik durf het zelf niet zeker te zeggen, maar het komt op mij niet heel legit origineel historisch over (vooral de wijzerplaat lijkt recent gemaakt en erop gegooid)

Neonaziā€™s zetten Stalin nIet op de plaat. Het is m.i. een prul om domme verzamelaars te verleiden.

2 likes

Ja daar heb je wel een punt

1 like

Nogmaals, het is gewoon gemaakt door een handige (meestal) Oostblokker die geld uit de zakken van Westerlingen wil kloppen. Misschien is de plaat vorige week uit de printer gekomen. Als Frans Bauer meer geld op bracht dan had die er op gestaan. Het is een echte Vostok van 50 dollar met een nep wijzerplaat.

1 like

Oh het is duidelijk niet een originele wijzerplaat en is dus verder niks waard dus heeft iemand toevallig nog een leuke wijzerplaat liggen die ik erop kan zetten :joy: want dan kan hij wel gebruikt worden

Open maken en dan zie je of het uurwerk klopt/origineel is.

Die mensen willen originele spullen uit WO2.

Om verkocht te worden.

Succes verder.

1 like