Aparte Vostok komandirskie

Beste mensen ik kocht vorige week deze unieke Vostok
Ik vindt het maar een apart ding en vroeg me af hoe ik weet uit welk jaar hij komt en of dit officieel is uitgebracht door Vostok kan iemand mij hier meer over vertellen

En een vraag of iemand weet of je zo’n horloge wel mag dragen

1 like

Als je niet wilt overkomen als een volslagen mafklapper is het beter om hem niet te dragen, of überhaupt te kopen.

Ik vind de kwaliteit slecht ogen voor een vostok. Lijkt me niet echt of flink modded…
Dit laatste doen sommige nazi groepen nog wel eens ooit.

4 likes

Ziet er uit als huisvlijt met slechte smaak uit de Oekraïne of ander land in die regio, waar ook “echte” luftwaffe horloges en omgebouwde “echte” nazi camera’s en zo vandaan komen.

Nee maar meer voor als iemand het koopt zou hem ook niet willen dragen. Dat is gewoon ook raar dat zou ik dan in mijn advertenties zetten als het echt verboden is

Ik zou een andere dial kopen en switchen als de case/bezel wel genuine vostok is en in bruikbare staat.
Of het ding met een hamer stuk slaan.

In elk geval de dial vernietigen. Die zooi moet je niet willen.

2 likes

Echt? :joy:

Wellicht herdenkt het de slag om Stalingrad of de Duitse overgave (dat wordt ook gesuggereerd op dat Russenforum). Punt is wel dat als je het draagt, mensen eerst die swastika zien, die ook nogal opvalt. Dat zou weleens scheve gezichten kunnen geven.
De Hitler lijkt trouwens eerder op een acteur die Hitler speelt dan op Hitler zelf.

Het dragen van dit horloge is niet verboden overigens.

Uniek is ‘ie zeker, ik zou hem niet durven te dragen :sweat_smile:

Nee zeker niet :joy:

Maar heeft iemand een idee of ik kan zien of het echte Vostok onderdelen zijn

De foto is niet echt denderend, maar zo op het eerste oog zijn sowieso de wijzers, kast en kroon echt van Vostok. Zelfs het komandirskie en de cijfers op de wijzerplaat lijken des Vostoks, in ieder geval exact de juiste stijl.
Er is verder geen reden om aan te nemen dat de rest niet van Vostok is, maar daarvoor zou uiteraard de achterkant en de binnenkant zichtbaar moeten zijn.

Het natuurlijk kunnen zijn dat iemand een deel van de plaat zwart heeft gemaakt, waarna de extra prints erop geplaatst zijn.

Behalve in een kleine periode van 1939-1941 zou niemand die twee op deze manier bij elkaar zetten. Een onzin ding.

1 like

Het spijt mij maar ik zou nog niet dood gevonden willen worden met dit horloge.

wat deed je besluiten dit te kopen?

2 likes

Fake, de scheiding van Adolf mist.
Verder mist ook elk gevoel voor fatsoen om zo’n wijzerplaat te maken.

De onderdelen lijken me een beetje bij elkaar geraapt trouwens.

1 like

Ik heb deze wijzerplaat al eerder gezien:

image

image

Maar geen idee waar ze vandaan komen

Nou ik zag hem en dacht dat is heel apart dus toen besloot ik hem te kopen voor de verkoop weer

Ik vraag me zelfs af, of het afbeelden van een hakenkruis, behalve in zijn historische context, en ondanks het feit dat het een eeuwenoud symbool is, wettelijk is toegestaan. Niet leuk, in niet besloten deel.

Ik geloof blauwbeer hier wel alphons

Hij heeft het over dragen, en dan nog, moet je het willen, dat dit op het forum wordt afgebeeld?

Natuurlijk moet je het niet willen.