Maar waar baseer je dat dat op?
Op dit artikel?
http://www.iculture.nl/nieuws/apple-grootste-horlogemerk-wereldwijd-na-rolex/
Groeten,
Tecco?
Maar waar baseer je dat dat op?
Op dit artikel?
http://www.iculture.nl/nieuws/apple-grootste-horlogemerk-wereldwijd-na-rolex/
Groeten,
Tecco?
Fopartikel door Apple fanboys gebaseerd op schattingen. Daarnaast staat er op een na grootste horlogemaker, niet horlogemerk. Nuff said.
Onderbouw dat eens met getallen dan? Nogmaals, Rolex geeft geen cijfers maar gezond verstand zou je al een aardig eind op weg kunnen helpen.
En je zegt zelf:[quote=âroelke13, post:5, topic:82412â]
binnen twee jaar meer klokjes verkoopt dan alle andere merken muv Rolex.
[/quote]
Dat is gewoon pertinente onzin. In de keynote had Tim Cook het overigens over omzet, niet aantallen. Gevalletje klok en klepel.
Apple Watch niet, omdat Apple (nog) geen dual sim heeft. En n digitale sim zie ik iets zitten.
Maar SmartWatch zeker. Ik betrap mezelf steeds vaker dat ik in mân vrije tijd mân SmartBand pak ipv n ander horloge.
Gelukkig dat ik tijdens werk nog wel n mechanisch horloge draag⊠Anders ben ik geen wis meer
Had ⊠ehhhh⊠Was Fossil niet altijd de grootste ?
Damn⊠Waar gaat het heen met de wereldâŠ
Ik vind hem tegenvallen, gewoon even een hypeâŠ
Ik beschouw quartz al niet als echte uurwerken. Laat staan een slap derivaat van een smartphone dat je om je pols knoopt. De Applewatch is voor de haute horlogerie als wat Mc Donalds is voor haute cuisine.
De processor? Vaak is de technische levensduur nog prima en Is t het management wat vindt dat je aan de Next gen toe bent. Ik bedoel de Apple Watch 2 komt uit⊠Hup iedereen aub ff n nieuwe halen!
Je ziet daardoor bv custom roms v nieuwe OS op oude hardware draaien. Het kan geregeld wel, maar men wilt niet dat je blijft hangen met ouwe apparatuur. Daar kost ze meestal meer geld dan dat t oplevert. Beter voor ze Is als je overstapt en voor veel centjes n nieuw toestel koopt.
Zwitserse horloges verdringen? Ik denk van wel. Tuurlijk Is t heel wat anders als je n Patek Philippe koopt of n Apple Watch. Maar als je kijkt naar hoeveel mensen geen horloge meer dragen sinds de mobiele telefoon⊠Vroeger had je n horloge nodig om de tijd te weten (je kwam zelfs de vraag tegen âweet u hoe laat het Is?â). Tegenwoordig staat t wel in elk hoekje v n scherm. Of dat nu op je smartphone, dashboard of magnetron is⊠Dus n horloge Is voor velen niet meer noodzakelijk om de tijd te weten.
Dus waar Is t nog wel goed voor? En daar komen aspecten als prestige v luxe/dure horloges, waardering voor ouderwetse/mechanische horloges, horloges die bijdragen aan de uitstraling v je (mode) stijl, en vele andere dingen. In die vele andere dingen valt imho ook een Apple (of elk andere smart-) Watch. Als de ontwikkelingen ervan niet bij kan benen met het nut en plezier vd mens, dan blijft t niet meer dan n gadget hype. Maar als t op welke manier voor 1 ieder dan ook wel n toegevoegde waarde heeft, dan bestaat de kans er dat ie n normaal horloge die je voor t aflezen van de tijd of het weergeven v je stijl, kan gaan vervangen.
Dat gebeurde al eerder met bv fanatieke sporters die n Polar of Suunto horloge hebben vh hardlopen. Daar woog de toegevoegde waarde v n sportief horloge (vaak minder elegant/mooi/etc) boven dat v n ânormaalâ horloge.
Wat ik wil zeggen dat in de prijsklasse waar de huidige smartwatches in zitten, de andere horlogemerken wel degelijk last van zullen ondervinden, doordat je meer âwaarâ voor je geld krijgt, EN dat voor sommigen de voordelen v n SmartWatch boven dat v n duur luxe merk horloge kan gaan wegen. Nu worden de smartwatches nog gehinderd door vormgeving die gerelateerd zijn aan technische beperkingen (denk destijds aan de uni design aan vierkanten kasten vanwege de vierkanten schermpjes of dikke kasten voor alle hardware), de batterijduur die t meestal maar n dagje volhielden, etc etc. Maar hoe verder de ontwikkelingen gaan, hoe beter, kleiner, mooier, etc die smartwatches worden, totdat ze in veel opzichten niet meer onderdoen voor ânormaleâ horloges.
Kleine vergelijking met de smartphone. De eerste smartphones waren geen lieverdjes. Groot, zwaar, accu binnen n dag leeg, liepen geregeld vast, relatief duur, etc etc. Denk aan de Nokia communicators, Sony r380, etc. Ik deed bijvoorbeeld alles met mân XDA (voorloper v Windows Phone/Mobile). Ms office zat erop voor alle studie gerelateerde dingen, muziek luisteren, filmpjes kijken, emailen, surfen, navigeren (ok, kon alleen in de auto mbv externe GPS antenne). En toegegeven, office en surfen ging veel beter/prettiger op n normale laptop, je kon op n mp3 speler veel meer muziek luisteren, en op je tv Is filmpjes kijken natuurlijk veel leuker.
Maar toen kon men ook amper voorstellen dat velen nu n groot deel (en voor sommigen zelfs merendeels) op hun smartphone online bezig zijn, amper iemand nog n mp3 speler heeft, YouTube door sommigen meer bekeken wordt dan de tv, etc.
Hetzelfde verwacht ik voor de SmartWatch. Met behulp v Siri en andere voice command kan er steeds meer, waardoor je straks misschien amper een toetsenbord nodig hebt. Mijn eigen ervaring bijvoorbeeld Is dat ik steeds vaker aantekeningen en logs inspreek en speech2text het voor me neerklad. Zodra leestekens in t Nederlands ook opgepikt wordt, Is de kans groot dat ik posts op HF ook in ga spreken.
Projectie technieken zo ver komen dat n apparaat geen groot scherm meer nodig heeft.
Cloud computing en draadloze communicatie zo ver komt dat je apparatuur geen zware processor en grote opslag meer nodig hebben. Dit kan leiden tot kleinere en lichtere smartwatches.
Smartwatch apps worden steeds beter, nuttiger en of leuker worden. Daar waar mân eerste smartphone tekst verwerker niet meer dan n soort Wordpad/kladblok was, doen de functies nu haast niet onder voor die op de pc. Die simpele stappenteller op je huidige smartwatch, wordt later misschien n hele fitness coach om je pols. Sensoren houden niet alleen bij hoe intensief je workout was geweest (hartslagmeter), maar met gaan ook bijhouden tijdens welke momenten vd dag je of welke workout het meest effectief voor je waren, adviseren je over voedinginname, etc. De software koppelt alles met je agenda, inclusief benodigde reistijd rekening houdend met vertragingen en al. Zo telt ie dus niet langer domweg het aantal passen die je hebt gemaakt, maar nog veel meer.
(ps. Dergelijks apps zijn er al op je smartphone).
Ik realiseer me dat dit n heel relaas Is geworden over (toekomstige) technische mogelijkheden v smartwatches. Wat ik wilde zeggen Is dat deze ontwikkelingen er voor hebben gezorgd dat ik steeds vaker n SmartWatch om doe ipv n mechanisch horloge. Dus bij mijzelf heb ik t verdringen al gemerkt.
Moest blijkbaar ff wat frustratie kwijt. Sommigen gaan trollen, anderen gaan lopen schelden, anderen spelen t op de man⊠Ik lucht mân hart met n heel relaas aan veel âlekker boeiendâ op t forum. Krijg ik nu een ban?
S.o.d.e.k.n.e.t.t.e.r.
edit: Ik dacht dat ik nogal uitweidde in de andere paar draadjes hierover.
@marnixmoed Ik vind jouw exposĂ© al bij voorbaat interessant . Alleen door de lengte, moet ik er nog aan gaan beginnen. Ik vind de stelling of âApple op een na grootste horlogemerk isâ totaal oninteressant. Bovendien er is al ontzettend veel hier geschreven over Smart watches, juist ook in relatie tot hun vermeende impact op de verkoop van traditionele horloges. Een nieuw topic voegt IMHO totaal niets toe. Soms is het Ăšcht beter de zoekfunctie even te gebruiken. Bovendien, ik heb mijn horloges voor de lange termijn, mochten de prijzen van traditionele horloges door Apple morgen 90% inzakken, prima! Koopjes
My thoughts exactly (de boks)
Ik ben zelf toch ook wel een fervent Apple gebruiker maar een Apple Watch heb ik tot op heden niet aangeschaft omdat ik dit weinig toegevoegde vindt hebben t.o.v. de iPhone.
Ook ik zie het horloge deels als een sieraad. Ben verder geen sieradendrager dus het horloge is het enige sieraad dat ik draag.
Verder zijn design en techniek elementen die mij interesseren hoewel ik van techniek weinig kaas heb gegeten, kan ik dit wel waarderen.
Ligt bij sommige mensen beetje gevoelig merk ik. Heb ik geen probleem mee verder, maar was gewoon een beetje verbaasd dat apple het in die korte tijd al zover geschopt heeft met een horloge wat mijn inziens op veel gebieden tekort schiet. Persoonlijk ben ik niet voor of tegen welk horloge dan ook, ieder zijn ding.
Natuurlijk zijn er meer topics over smartwatches maar ik vond deze weer een andere invalshoek hebben vandaar het topic. Voor mij mag er een slotje op.
Gr Roel
Naar mijn weten heeft t wel n eigen uurwerk. Alleen dan eentje die meer lijkt op n digitale quartz casio, dan n rattraprante minute repeater tourbillon.
Mini polssmartPHONE zou impliceren dat t zelf kan bellen. Dat kan ie dus helaas niet. Het Is meer n draadloze verlenging van het scherm, speakers en microfoon van je smartphone.
Apple als horlogemerk⊠Vond ik persoonlijk ook vreemd. Ik zie t nu meer als n technologiemerk, die allerhande gerelateerde producten verkoopt. Maar kun je Apple dan wel n laptop merk noemen? Smartphone merk? Muziekspeler merk (met de nu minder populaire ipods)? En als ze straks met eigen (zelf rijdende) autoâs komen, kun je t dan wel n automerk noemen?
Ik heb t wel vaker, zo vond ik Montblanc een schrijfwarenmerk. Zou je ze ook een horlogemerk noemen?
Ik zie het nog het meest als een marketingbedrijf, dat ook bijzonder goed is in het creĂ«ren van producten waarvan de consument niet wist, dat ze er behoefte aan hadden. Ze maken leuke designs, maar het is alsof ze beste leerling in de klas waren bij Dieter Rams. Voorts zijn ze goed in klantenbinding, in die zin dat ze feitelijk een nieuw religie hebben geschapen. In die zin vind ik het engâŠ
Komt denk ik mede door je topic titel. Daar waren al n paar die n gelijksoortige hadden. Maar de vraag in je post was wel anders.
Toegegeven, het onderwerp Is vaker behandeld. Maar waarom zou t af en toe niet terug mogen komen? En als je zo n oud topic afstoft en omhoog schopt, krijg je zombie reanimation reacties⊠Dan heb ik liever n nieuwe post.
Komt denk ik mede door je topic titel. Daar waren al n paar die n gelijksoortige hadden. Maar de vraag in je post was wel anders.
Toegegeven, het onderwerp Is vaker behandeld. Maar waarom zou t af en toe niet terug mogen komen? En als je zo n oud topic afstoft en omhoog schopt, krijg je zombie reanimation reacties⊠Dan heb ik liever n nieuwe post.