Apple op een na grootste horlogemerk

Apple is op Rolex na het grootste horlogemerk, gaat hard met apple. Zijn er meer mensen hier die de apple watch overwegen ter vervanging danwel als uitbreiding

Sinds wanneer is Apple een horlogemerk?

6 likes

Ahum

1 like

Apple watch zal er hier niet komen, eerst maar eens nadenken of ik überhaupt een smartphone wil/neem.

2 likes

Apple is vroeger ook een keer geen smartphone merk geweest hoor. Denk toch dat je apple wel als een horlogemerk mag gaan zien als je binnen twee jaar meer klokjes verkoopt dan alle andere merken muv Rolex.

Never nooit niet :wink:

Een Apple horloge is in mijn ogen niet vergelijkbaar met een Zwitsers kwaliteitshorloge. Een Rolex (als voorbeeld, kan ook n Omega zijn, of n Panerai of whatever), koop je als sieraad, als cadeau voor jezelf, als bevestiging dat je het goed doet (zullen wel weer wat opmerkingen op komen) waar je toevallig ook de tijd op kunt aflezen. Een Rolex (of een van die andere Zwitserse merken) heb je voor altijd.
Een Apple watch is een gadget, met een levensduur die bepaald wordt door die van de processor.

Er zijn mensen die voor het een kiezen of voor het ander of van beide blij kunnen worden.
Maar dat n Apple watch de Zwitserse horloges zal verdringen? Nee, dat denk ik niet.

Gr. Joep

5 likes

ok, en op welke plaats staat Samsung dan?
Ik begrijp dat ze in een overzicht komen op basis van het feit dat ze een horloge verkopen, maar om ze nou direct een horlogemerk te noemen, gaat me wat ver.
Bij mij komt hij er in ieder geval niet in.
Heb een paar weken een smartwatch geprobeerd, maar had er geen plezier aan.
Heb de toegevoegde waarde niet kunnen ontdekken. En ik keek er lang niet zoveel naar als naar bijvoorbeeld mijn Oris.
Daar kijk ik ook nog steeds naar omdat ik het simpelweg een prachtig horloge vind. Dat had ik helemaal niet met de smartwatch. Terwijl ik daar toch hele leuke skins voor had,

1 like

Ik denk dat er voldoende zwitserse merken toch wel pijn voelen van de opkomst van de apple watch, dit zullen de kleinere merken zijn naar mijn mening. Maar is het niet zo dat juist vaak de kleinere merken de instapmerken zijn naar de grote merken. Links of rechts om zie maar zelden mensen met 2 horloges om. Dus veel verkochte apple watches verdringen de traditionele horloges lijkt mij. Bij Nokia zeiden ze in het begin ook dat de iphone geen bedreiging was voor hun. We weten hoe dat afgelopen is.

Gr Roel

Samsung staat niet in top tien

Is een apparaat dat zonder GSM niet kan functioneren, en zonder eigen uurwerk (of vergis ik mij?) wel een horloge? Lijkt me niet. Is een mini-polssmartphone volgens mij.

M.i onzin om Apple in deze context (als horlogemerk) te plaatsen.

Als ik moderator was had ik dit topic gesloten (of verwijderd) omdat het niet over horloges gaat :innocent:

Groeten,

Tecco

6 likes

Als Apple een horlogemerk is dan is het meteen het horloge wat het meest en snelst afschrijft. Van 100 naar 0 in pak hem beet 5 jaar…

2 likes

Is er ergens een site/nieuwsbericht op internet waar dit in vermeld staat?

Zou ik wel eens willen lezen. Interessant.

Om eerlijk te zijn geloof ik het ook niet helemaal. Op basis van welke statistieken?
Ik bedoel, ze verkopen aardig wat horloges in korte periode, maar dat maakt je niet meteen het grootste merk.

Juist, ook omdat de afgelopen dagen al twee draadjes geopend zijn over de neergang van de verkoop van (Zwitserse) horloges en de relatie tot de opkomst van de smartwatch.

2 likes

Apple? WTF is Apple?
:smile:

3 likes

Hoe kom jij aan het idee dat Rolex de meeste horloges verkoopt? Ze communiceren nooit hoeveel ze verkopen of omzetten en ik gok dat er per jaar een hoop meer Seiko’s en Casio’s over de toonbank gaan.

1 like

Dat gok je dan verkeerd

Dat gok je dan verkeerd

We zullen moeten leven met deze ontwikkeling.

Gelukkig blijven er altijd liefhebbers voor authentieke uurwerken.
Er blijven immers ook altijd mensen die houden van 78-toeren platen, cassettebandjes en drukken analoge foto’s af in de doka.
LP’s komen allang weer terug. Ik heb een barometer een kompas en weet nog wat topografische kennis is.
Zonder internet kan ik dus nog de weg vinden, een radiozender opzoeken en de weg naar een bioscoop of het theater.

Geniet gewoon van een heerlijk mechaniekje om je pols en volg de ontwikkelingen met een glimlach.