Apple Watch Edition - WTF

Gisteravond was de aankondiging van oa de Apple Watch. 1 ding heb ik heel snel geleerd, koop nooit een eerste versie van een product :slight_smile: Ik zal ook geen versie kopen.

In NL wordt het horloge in eerste instantie niet beschikbaar. Ik vind het raar. Je bent ongeveer het grootste bedrijf en je lanceert in deze tijd je nieuwe product voor een aantal specifieke landen. Klaarblijkelijk hebben ze er toch niet zo heel veel vertrouwen in.

Op de Duitse site zijn de prijzen bekend, voor de duurste versie betaal je echt belachelijk veel. Wat ik echt niet begrijp, waarom betaal je 5k, ja idd, 5k extra voor de leren band ten opzichte van de rubberen band? Er zit iets meer goud aan, maar dat is geen 5k aan goud :wink:

Tsja, het is Apple dus men komt er vast ‘mee weg’. Ik vermoed dat ze wat luxere versies ook op de markt doen om eventueel tegenvallende resultaten van goedkopere versies enigszins te compenseren, maar dat is mijn mening.

Voor dat geld zijn er in ieder geval mooiere horloges…:slight_smile:

Apple fanboys kom er maar in…

wat een bullshit dit ding

De grote ‘catch’ met dit ding:

  • als je een Rolex koopt, dan weet je dat dit horloge generaties lang mee zal gaan. Je betaalt voor de 1000den handgemaakte onderdeeltjes die prachtig in elkaar bewegen… dat kan al wel eens enkele duizenden euros waard zijn

  • dit ding, met een goudwaarde van zo’n 1000 euro, is binnen 2 jaar volledig achterhaald, wanneer generatie 2 uitkomt. Bovendien zal de levensduur geen generaties zijn, eerder een jaar of 5 (tot de ingebouwde batterij het begeeft). Geen emotie, geen mechaniek, enkel een batterij met veel marketing errond.

septentrio Schreef:

De grote ‘catch’ met dit ding:

  • als je een Rolex koopt, dan weet je dat dit
    horloge generaties lang mee zal gaan. Je betaalt
    voor de 1000den handgemaakte onderdeeltjes die
    prachtig in elkaar bewegen… dat kan al wel eens
    enkele duizenden euros waard zijn

  • dit ding, met een goudwaarde van zo’n 1000 euro,
    is binnen 2 jaar volledig achterhaald, wanneer
    generatie 2 uitkomt. Bovendien zal de levensduur
    geen generaties zijn, eerder een jaar of 5 (tot de
    ingebouwde batterij het begeeft). Geen emotie,
    geen mechaniek, enkel een batterij met veel
    marketing errond.

Mooi “gesproken”! +1

De Apple watch is niet bedoeld voor horlogeliefhebbers zoals hier op het forum.
Ik ben een Apple gebruiker (iMac, iPhone, iPad, iPod) maar ik laat de Apple watch aan mij voorbij gaan. Om van de (beperkte) functionaliteit gebruik te kunnen maken moet je hem dragen, waardoor mijn andere horloges niet meer aan de beurt zouden komen. Voor mij dus niet.

Wat kosten de gewone versies, zonder het goud, dan?

check link

Yep- zo’n smartwatch is dodelijk voor ons. Alles zou in de kast blijven liggen.
Weg het plezier van wisselen, jagen en flipperen. :smiley:

Marc-B1 Schreef:

Yep- zo’n smartwatch is dodelijk voor ons. Alles
zou in de kast blijven liggen.
Weg het plezier van wisselen, jagen en flipperen.
:smiley:

Inderdaad, weer zo’n gadget, naast je iPhone, ipad, imac, ibook, I weet ik veel.

Wordt waarschijnlijk net zo’n success als google glass.

Exact wat hierboven al gezegd wordt.

Ik ben zelf ook een Apple gebruiker maar zou 'm ook niet kopen. Niet in de laatste plaats omdat tik er de functionaliteit niet van inzie. Iemand die een functie kan noemen die de aanschaf rechtvaardigt?

bullit Schreef:

Gisteravond was de aankondiging van oa de Apple
Watch. 1 ding heb ik heel snel geleerd, koop nooit
een eerste versie van een product :slight_smile: Ik zal ook
geen versie kopen.

In NL wordt het horloge in eerste instantie niet
beschikbaar. Ik vind het raar. Je bent ongeveer
het grootste bedrijf en je lanceert in deze tijd
je nieuwe product voor een aantal specifieke
landen. Klaarblijkelijk hebben ze er toch niet zo
heel veel vertrouwen in.

Op de Duitse site zijn de prijzen bekend, voor de
duurste versie betaal je echt belachelijk veel.
Wat ik echt niet begrijp, waarom betaal je 5k, ja
idd, 5k extra voor de leren band ten opzichte van
de rubberen band? Er zit iets meer goud aan, maar
dat is geen 5k aan goud :wink:

http://store.apple.com/de/buy-watch/apple-watch-ed
ition

Ik ben al jaren een enorme Apple liefhebber maar dat horloge gaat het hem niet worden. Nu maar wachten op de auto van Apple die wordt vast wel leuk!

Hier ook een Apple-fan, maar laat deze zeker aan me voorbij gaan!
Die dure versies zijn natuurlijk alleen maar voor die paar popsterren in de markt gezet, zodat zij als marketing tool kunnen worden ingezet.
Ook is kan op die manier een statement gemaakt worden dat het wel degelijk om een “horloge” gaat die de concurrentie met het Zwitserse establishment aan gaat, ipv een gadget.
Juist door die dure varianten lezen we nu op ieder horloge-blog iets over de Apple watch, zonder die dure varianten was er alleen over geschreven op de tech-sites.

Het doet me herinneren aan de tijd dat Nokia ook een duur model telefoon in de range had, en Vertu in nog extremere varianten. Pure waanzin natuurlijk voor iets dat na enkele jaren achterhaald is, maar wel kenmerkend om een merk in de markt te positioneren.

  • 1!

Los daarvan zullen er ongetwijfeld toch veel over de toonbank gaan. Ook niet voor mij, deze iWatch…

Haters gonna hate. Ik ga voor de zwarte alu

Vind dit echt helemaal niks, popiejopie rage spul. Maar goed ieder z’n ding

Batterij gaat 18 uur mee volgens de fabrieksopgave. Hoe durf je het te verkopen.

Ik denk dat Apple het succes van dit klokje zwaar overschat, zeker de Edition modellen. Echt niemand koopt een potentieel “erfstuk” dat over 3 jaar nutteloos is. Tenzij je Kanye heet misschien, maar van uitsluitend zulke mensen kan de Apple schoorsteen niet roken imho.

(en in mijn huis staan alleen maar Apple spullekes, dit ding hoef ik niet)

Max Kool Schreef:

Ik denk dat Apple het succes van dit klokje zwaar
overschat, zeker de Edition modellen. Echt niemand
koopt een potentieel “erfstuk” dat over 3 jaar
nutteloos is. Tenzij je Kanye heet misschien, maar
van uitsluitend zulke mensen kan de Apple
schoorsteen niet roken imho.

(en in mijn huis staan alleen maar Apple
spullekes, dit ding hoef ik niet)

Zou de markt voor dit soort dure smartwatches zo klein zijn denk je? Ik kan me voorstellen dat er wereldwijd genoeg mensen zijn die 15k aan zo’n dingetje kunnen en willen uitgeven. Als tassen van vele duizenden euro’s als warme broodjes over de toonbank gaan zie ik niet in waarom dat niet zo zou zijn met een fashion item als dit.

Merken als Ralph Lauren en Chanel bieden toch ook zeer dure horloges aan? Het kan blijkbaar uit.

Ik hoor ook meer verhalen om me heen dat apple liefhebbers/gebruikers geen interesse in de apple watch. Misschien als ze m iWatch noemen :+

Het gouden model vind ik nog niet eens zo n verkeerd idee. Er zijn altijd wel mensen die zich willen onderscheiden en t geld er voor (over) hebben. Misschien niet (zoveel) in nederland, maar in china, emiraten, rusland, rappers, etc. Ik bedoel, als je ziet voor hoeveel zij hun sieraden, telefoons, auto’s, dan begrijp ik wel dat apple de gok wel durft te wagen.