Een tijdje geleden kreeg ik deze Apple watch cadeau.
Ik was daar niet direct enthousiast over, maar vandaag toch maar eens om de pols gedaan.
Ik vraag mij af of er hier op het forum meer leden zijn die er eentje hebben en hoe deze bevalt. Zorgt dit “horloge” ervoor dat je je traditionele horloges minder draagt? Ook ben ik benieuwd wat het toevoegd aan de telefoon die je toch de hele dag al bij je draagt.
Kortom wie heeft er een en wat doe/kun je er mee?
Ik denk persoonlijk dat ik het bij mijn traditionele horloges houd
Met zo’n collectie is dat natuurlijk een absolute no brainer. Toch?
Als ik een Apple watch als dagelijks horloge zou dragen is het alleen omdat ik geen ‘normaal’ horloge zou hebben. Ik vind ze erg leuk, maar toch meer als spele- en hebbeding dan als dagelijks horloge. Het helpt ook niet echt dat ik de Apple watch niet mooi vind terwijl ik wél een echte Appelfiel ben. Ik dacht niet dat ik het ooit zou zeggen, maar dan nog liever een Samsung Gear S3… maar ja, daar draait Android op dus die wil ik ook niet. Néé, geef mij maar een ouderwets horloge!
Haha thanks, zo denk ik er dus ook over. Maar goed ik zie ze in het “wild” vaak voorbij komen en vraag mijzelf dan toch af wat je ermee moet en waarom mensen dit prefereren boven een leuke Seiko 5 bijvoorbeeld.
Het schijnt wel handig te zijn hoor. Nou ja, dat kun je nu zelf ervaren hè. Apps installeren, koppelen aan je eifoon & alle alerts enzo op je pols zien, bellen en appen. Spelletjes spelen, oh enne… HF raadplegen op je pols! Ik zit er niet op te wachten, maar sommigen dus wél.
Grof groot is ie zeker niet. Ik heb ook een 38mm en die bevalt prima. Maar ik gebruik hem enkel met hardlopen. Hartslagmeter en runkeeper aan en gaan met die banaan.
Ik heb dan geen apple watch maar wel een Samsung gear s3, ik kocht 'm vooral voor de veel verschillende watchfaces, en ja ik doe voornamelijk omega en Rolex watchfaces bite me. Daarnaast krijg ik berichten er op en kan ik er op antwoorden.
Grootste miskoop uit mijn leven, hands down. Volledig nutteloos en als je veel telefoon- en appverkeer hebt op een dag, houdt hij het niet eens een ferme dag uit. Kansloos❌
Ik had de 0 series sinds het uitkwam. Best regelmatig gedragen. Soms handig in de auto maar zeker tijdens sporten. Gebruikte hem van dag 1 al onder water, zelfs om te teksten. Gaf geen krimp ondanks dat de eerste uitvoering niet waterdicht zou zijn.
Toevallig heb ik dit weekend de series 4 aangeschaft en de andere aan mijn zoon gegeven.
Mogelijkheden zijn haast onbeperkt dus ik begrijp het succes wel. In ieder geval kan je best bijna alle notificaties uitzetten. Anders word je om de haverklap gestoord.
Ideaal dus voor sport, bepaalde toepassingen en voor op reis naar minder veilige bestemmingen. Zal echter nooit een mechanisch horloge kunnen vervangen.
Grootste nadeel vind ik dat het iedere dag aan het sap moet.
Ik heb er ook ooit 1 gekregen maar draag het ding zelden. Weinig toegevoegde waarde en snel leeg. Dan vergeet je het weer op te laden en heb je er nog minder aan… ik raad iedereen af dit aan te schaffen!