Houden wij als ‘oude zakken’ niet tegen. Over een jaar of wat open je met je pols je huisdeur, door een geïmplanteerde RFID-achtige chip. Wordt nu al mee getest…
Nou, dat is al lang uitvoerig getest en helaas zijn mensen zeer makkelijk te verleiden en gaan ze er vol voor zonder er is goed over na te denken. Ik zie er geen heil noch een toegevoegde waarde in. Eerder grote nadelen.
Over, pak em beet, 10 jaar zijn er géén mechanische horloges meer, behalve in een museum en bij enkele postzegel- en sigarenbandjes verzamelaars.
Dacht HF nu echt de toekomst tegen te kunnen houden?
En bewaar vooral géén Rolexen, die wil niemand hebben en zijn niks waard, dan.
Is dat wachtlijstje ook weer opgelost.
.
Als ik je enigszins gerust kan stellen, een Samsung Gear S3 (ik heb de S2) draait geen Android. Er draait een OS op van Samsung zelf (Tizen) die kan communiceren met een app op Android, overigens ook met een app op de iPhone. Zowel Tizen als Android zijn gebaseerd op Linux maar daar houdt de vergelijking op.
Fijne horloges die Samsug Gears.
Ik draag mijn S2 eigenlijk alleen als ik veel/lang moet reizen. Notificaties op mijn horloge vind ik dan makkelijker dan elke keer mijn mobiel tevoorschijn halen.
Mensen kennen geen Seiko 5. Ze weten simpelweg niet dat het bestaat.
Denk maar eens na: Hoeveel zie je er bij juweliers liggen, en kende je het voordat je je actief met horlogerie bezig hield? Ik nooit en niet, zeg maar.
Met Apple, daarentegen, word je doodgegooid. En de mobiele technologie-manie is ook een dingetje. Ik zat laatst in een poolcafé naar vijf dames te luisteren die een kennisspelletje aan het spelen waren, een soort jeopardy achtig ding.
“Nee, maar, dit had je vroeger om op internet te gaan en zo”
“Netscape!”, riep de oudste. “Windows!”, riep een ander.
"Nee, joh, van vroeger, op laptops, echt heel oud"
Er werd van alles geschreeuwd tot de vraagstelster het opgaf:
“Microsoft”.
Nu werk ik zelf in de ICT en ik kan me niet voorstellen dat iemand Microsoft als “oud” en dus irrelevant ziet, maar als je in je telefoon leeft is het blijkbaar normaal. Er zijn miljoenen mensen op de wereld die denken dat Facebook het internet is.
En deze dames zijn geen kenniswerkers, want op een gegeven moment hoorde ik dit:
“De hoofdstad van Amerika, maar dan twee keer!”
New York, New York.
God beware ons allen, als dat Neerlands hoop in bange dagen moet worden.