Apple Watch Ultra

Vind m heel cool. Snap alleen t verschil niet tussen US en Europese prijzen. Normaal scheelt dat minder

Ik begrijp je redenering wel (ook al ben ik het er momenteel niet mee eens). Alleen, vanaf welke functie/complicatie spreken we over een smartwatch? (Uiteraard ben ik het met je eens dat een Apple watch een smartwatch is) Is een G shock met bluetooth bv nog een horloge of valt dit onder smartwatch?

Andy Warhol droeg zijn Cartier Tank ook niet om de tijd af te lezen. :slight_smile:

Back on topic. Het zal ongetwijfeld zo zijn dat een smartwatch door veel mensen in eerste instantie niet gekocht wordt om de tijd af te lezen (mijn schoonzus is hier een goed voorbeeld van :slight_smile: ) maar omwille van de andere functies. Toch merk ik in mijn omgeving dat anderen dan weer wel de klokfunctie ervan gebruiken.

Ik beschouw een smartwatch (momenteel) nog steeds als een horloge, maar dan met enorm veel functies.

We kunnen ook besluiten dat we agree to disagree :wink:

1 like

Een telefoon is een gebruiksvoorwerp, zoals een laptop.
3 jaar gebruik max en vervangen.
Gevoel erbij? 0,0 tenzij het ding problemen geeft en je het t raam uit wilt gooien.

Kortom, ik heb geen enkele associatie met een hobby/liefhebberij zoals ik met horloges heb.

Hetzelfde heeft voor de apple watch te gelden.
Ik vind het overigens rotdingen, die mensen doorlopend afleiden en de kwaliteit van interactie met allerlei berichten/meldingen geen goed doen.

Maar goed, ik had vanavond een borrel met vrienden.
Er is geen telefoon op tafel gekomen tot we vertrokken en de oppas informeerden.

Nu dit nog even officieel laten maken en dan weten we dat ook al weer :wink:

1 like

Zo’n hoopje tandwielen ook niet heh :wink:

1 like

Ik wil je best gelijk geven, maar dan hebben we het beide fout.

Wat een gezwets weer, een AppleWatch (en andere smartwatches) zijn gewoon horloges met allerhande extra functie. Dat jij er niets mee hebt is prima, maar dat betekend niet automatisch dat het geen horloge is.

2 likes

Alles wat smart is is troep en moet je niet willen en dit heeft niets met een horloge te maken behalve dat je er tijd op kunt aflezen.

2 likes

Ik kan allerlei argumenten bedenken waarom ik hem nodig zou hebben voor mijn hike tochten en hardlopen… maar het zou een totale overkill zijn.

Cool is ie wel.

1 like

Hyundai inioq5

Nou, heb je toch mooi een reden om niet op een topic te klikken wat gaat over een Applewatch.

2 likes

Zowel rond als vierkant, zeg maar, tonnetjes worden gemaakt.

Meet het autonoom de tijd? Als dat je criterium is is het geen horloge. Maar ja, dan is een Casio Oceanus dat ook niet. :slight_smile: In de woorden van de poëet-filosoof Henny Vrienten: Da’s een kwestie van geloven, geloof ik. Dat mag je dus zelluf weten. :slight_smile:

Even goed, ik vind Apple Watches onzin, maar niet zo’n grote onzin als AmbiLight TV’s.

2 likes

Precies en daarom verkiest de meneer hieronder ook gewoon een ouderwetse knol in plaats van zijn zoemende Tesla.

Vooruitgang is achteruitgang :partying_face:

Met paarden moet je koken. Zo zei men toch altijd in de auto wereld?

Grappig genoeg was één van de redenen van de uitvinding van de auto het feit dat grote steden rond 1880 volledig bedekt waren geraakt door tonnen en tonnen aan paardestront.

New York had 110.000 paarden, London ongeveer 80.000. Elk paard produceerde per dag minstens 15 kilo stront en een liter pies, dus paardrijders konden de tyfus krijgen. Letterlijk. Het water was ondrinkbaar.

Paarden als transportmiddel zijn een shit oplossing.

7 likes

Geen idee, lijkt me wel een beetje een bende geven in de keuken. Zo’n kokend paard.

2 likes

Net een Apple watch maar dan met een moeilijke naam

Ja ik zie ook dat ik het verkeerd heb geschreven:
Het is de ioniq 5

Wellicht naakt dat het iets makkelijker

Horloges waren:

  • Baume Mercier Hampton (de dame van het andere stel)
  • Breitling chronograaf uit de jaren '90 (haar man)
  • geen (mijn vrouw)
  • gouden IWC cal. 89 (ik)

Weinig trillingen dus.

Toen ik dat ding voor het eerst zag dacht ik dat het een reclame van AliExpress was :rofl:
Apple kennende zal het wel vol met gestolen en daarna gepatenteerde innovaties van anderen zitten.

1 like

Nee dank je.

1 like

Dit zie in de ‘echte’ horlogewereld gelukkig nooit gebeuren… :woozy_face:

2 likes