Apple Watch Ultra

Jij zal ongetwijfeld dan blij zijn met je beeldbuis tv en je nokia 3310

Ik ben blij met wat ik heb idd en dat is voldoende voor mij, al die meuk voegt namelijk niets toe. Maar als jij happy wordt van het nieuwste van nieuwste en graag mee wilt doen is dat toch prima.

Persoonlijk heb ik er weinig mee

Naja ze rijden beide autonoom heh

1 like

Vraag me af waarom er nog geen “Smartwatch only” topic bestaat :cold_face:

1 like

Eens, maar pas op dat het hier geen Rolex vs Omega discussie wordt :sweat_smile:

Ja waarom niet eigenlijk

ik ga deze sowieso halen :smiley:
nu al tijdje de Apple Watch 7, fantastisch apparaat.

2 likes

Ik vind het een fantastisch horologe en heb m al besteld, binnekort mijn Apple Watch 7 4G maar in de verkoop doen. En ik draag ook nog steeds graag mijn “normale” horloges, maar merk wel dat ik deze alleen nog maar om doe als ik vrij ben, door de week heb ik bijna altijd mijn Apple watch om…

Ik draag ze vaak beide! Om elke pols 1. :joy: Voelt wel raar, en zeker niet mooi, maar de AppleWatch voegt voor mij veel toe in het dagelijks leven, altijd contactloos kunnen betalen zonder telefoon of portemonnee, sporten (5 a 6x in de week), en niet te vergeten realtime inzicht in gezondsheids data. Notificaties gebruik ik beperkt en heb het merendeel ook uitstaan.

1 like

Heb zo mijn vermoedens…Maar mijn zegen heb je :stuck_out_tongue:

+1 to that

Dat daarentegen. Ik heb ooit zelf een ambilight setup ineengeflanst (de Philips versie is gruwelijk duur, voor wat 't doet). Dat doet véél aan de ervaring. Moet de tv wel netjes bij een relatief witte muur staan natuurlijk, maar het effect is indrukwekkend. Nu niet meer van toepassing thuis nu want geen bruikbare muur meer, tot mijn grote spijt.

Maar goed, on-topic TL;DR: Apple Watches zijn polscomputers, Teslas zijn Roombas met een bestuurderszetel en wie centen heeft koopt er maar wat mee want op 7 jaar tijd zijn die centjes gehalveerd in effectieve waarde dankzij de ECB. Hopsa.

1 like

Ik denk dat je daar een kern raakt, welk criterium hanteer je voor een definitie.

Als je Antoon Gaemers, toch geen pannenkoek op het gebied van horloges, aanhoudt, dan is het alléén een horloge wanneer deze strikt mechanisch is. Horloges met een batterij zijn tijdaanwijzers.

Daarom is ook deze discussie over smartwatches volstrekt zinloos aangezien iedereen zijn/haar eigen criterium hanteert. Maar dat geldt voor veel discussies, ook niet horloge gerelateerde onderwerpen.

1 like

Bijzonder om te zien dat bijna elke topic over AW of smartwatch gekaapt wordt door mensen die kennelijk de behoefte hebben uitgebreid te melden dat ze het maar niks vinden…

6 likes

Ja, blijft apart. Terwijl de topics/merken waar ik niets mee heb, daar kom ik gewoon niet. Soort digitaal masochisme denk ik dan maar :wink:

1 like

Ik zie veel ruige marketing shots met bergen en woestijnen, maar het opladen van de Apple Watch blijft toch de makke in de praktijk…
Maar wel een mooi premium product.

Deze heeft wel een extra grote accu. Zelfs met GPS volle bak aan haal je de 60 uur. En draagbare kleine zonnepanelen zijn tegenwoordig ook niet heel kostbaar meer en met een powerbank kom je ook een heel eind

Mooi gesproken G.

Antoon Gaemers lult uit z’n nek omdat hij technologie niet wil begrijpen blijkbaar.

Als techneut kan ik je zeggen dat de Citizen 0100 de facto het beste horloge ter wereld is wanneer de accuratesse van het vermogen om autonoom de tijd te meten je criterium is.

Een veer levert ook geen kracht zonder externe bron, alleen ben jij die krachtbron, hetzij via de rotor, hetzij aan de kroon. Bij quartz is dat weliswaar (soms via de zon) een batterij of een capacitor, maar het feit dat een oscillator in meerdere posities het verstrijken van de tijd aangeeft blijft waar.

Bij Apple ligt dat anders, want die gebruiken een sync tijd die ze via de telefoon of GPS binnen krijgen, en da’s bij mijn weten geen real time clock, maar eerder een calculatie vanaf het gesyncte signaal aan de hand van verlopen clock cycles van de CPU. Da’s geen oscillator, die in computers alleen dan van toepassing is wanneer er een Real Time Clock bij wordt gehouden met een… jawel, quartz kristal.

Maar goed. Ook het “argument vanuit autoriteit” is geen goed argument. Ik weet niet wie of wat Antoon Gaemers is, maar het klinkt als een statement van een leeghoofdige luddiet.

Nu lees ik net dat de goede man al twee jaar dood is, en zeventig was. Over de doden niets dan goeds, maar ik vind de notie dat quartz geen horloge mag heten laakbaar.

3 likes

:sleepy:

Die kan hoor, heeft verder niets met smart technologie te maken

1 like

De beste man is inderdaad overleden, maar om hem een leeghoofd te noemen slaat echt kant nog wal.

Echter, de bedoeling was dat het duidelijk moest worden dat er een verschil zit in welk criterium iemand gebruikt, doorslaggevend kan zijn voor de conclusie die getrokken wordt. Jouw criterium is of iets autonoom de tijd weergeeft, en die van iemand anders kan weer anders zijn.

Overigens, deze meneer heeft gewerkt bij diverse vooraanstaande Zwitserse horlogefabrieken, heeft de klokkenverzameling van het Koninklijkhuis gerestaureerd, en heeft veel werk verricht voor o.a. het Venduehuis als taxateur. Dus dat jij, als techneut, deze bewering doet klinkt een beetje als een maagd die zegt dat een prostituee haar vak niet verstaat.