U leert de beste man net kennen?
Haha nee hoor, kan meestal wel lachen om zijn epistels. Soms kan ik mij er zelfs wel in vinden

Deze meneer heeft gewerkt bij diverse vooraanstaande Zwitserse horlogefabrieken, heeft de klokkenverzameling van het Koninklijkhuis gerestaureerd, en heeft veel werk verricht voor o.a. het Venduehuis als taxateur.
Allemaal argumentum ab auctoritate, oftewel een logische drogreden. Al was het de koningin van Sheba die net het Mongoolse rijk ingenomen had, op het moment dat je een horloge afdoet als tijdaanwijzer omdat het als krachtbron een batterij / capacitor heeft in plaats van een veer ben je een luddiet die het niet begrepen heeft.
Om nog maar te zwijgen van het feit dat elk horloge met een stel raderen en analoge wijzers mechanisch is, omdat er een mechaniek draait.
Maar goed, als de goede man bij Zwitserse horlogehuizen heeft gewerkt is hij inderdaad netjes geïndoctrineerd met die marketing-onzin. Wat een baarlijke nonsens. Hij moest zich schamen, als het klopt dat hij die gedachte aanhing. Maar ja, taxateur voor een veilinghuis zijn, dan ben je toch een beetje van WC eend, nietwaar?
Als amateuristische veelneuker leg ik die prostituee wel even uit hoe het dan wèl moet, zeg maar.
Overigens is prostituee dan een vrij rake analogie, want hij verdiende z’n brood in de veertonnen-industrie. Da’s net hetzelfde als dat KLM roept dat meer vliegen essentieel is voor de Nederlandse economie.
Wat een gelul allemaal…
Ik heb een AW en noem het een horloge en hoef niet overtuigd te worden dat dat niet zo is en mensen die er moeite mee hebben…
Sorry, met de beste wil van de wereld kan ik dit niet meer serieus nemen.
Ja, ik kan niet serieus nemen dat iemand zegt dat iets zo moet zijn omdat iemand dat gezegd heeft. Maar goed, leg me langs de technische as maar eens uit waarom onze autoriteit gelijk had dan.
Toen ik de nieuwe naam “ultra” las en de oranje accenten zag, moest ik denken aan de Omega Speedmaster Ultraman.
Ik wil helemaal niet beweren dat iemand wel of geen gelijk heeft, wat ik wil aangeven is dat de conclusie erg afhankelijk is van het criterium. Die van jou is of iets autonoom de tijd bijhoudt, zijn criterium is anders. Nogmaals, geen waardeoordeel welke kant dan ook op, was slechts om het verschil te duiden. Maar om dan iemand een leeghoofd te noemen omdat die een ander idee heeft, maar wel veel kennis had, gaat mij dan wel te ver.

zijn criterium is anders.
Ik geef wel een waardeoordeel, omdat het aperte onzin is.
Autonome tijdwaarneming doe je al sinds vòòr Huygens’ uitvinding van de pendule-klok met een oscillator die een raderwerk aandrijft.
Of dat nu een pendule, anker-echappement, stemvork of quartz kristal is maakt niets uit.
Wat de krachtbron is doet niet ter zake. Dat mag een gewicht, rotor, veer, kroon of batterij zijn, maar het maakt de oscillator niet meer of minder autonoom.
Nogmaals, als een Apple Watch geen RTC heeft met oscillator is het geen autonome tijdmeter.
De enige vraag die ik heb is of we vinden dat een cesium atoom oscillerend werkt.

Ik geef wel een waardeoordeel
Duidelijk, of het je siert is een ander verhaal.

omdat het aperte onzin is.
Gelukkig weten we nu de waarheid.

ik kan niet serieus nemen dat iemand zegt dat iets zo moet zijn omdat iemand dat gezegd heeft.
Grappig dat iemand dit zegt die extreem vaak aanhaalt dat ‘zijn vrouw iets vindt’ en dit voor waarheid het forum op slingert.
Lekker boeiend allemaal
Apple watch is gewoon een premium product, smartwatch wat verrekte handig is in het dagelijks leven. Helemaal qua veiligheids en gezondheids techniek.
Ik raad iedereen aan om de apple event videos te bekijken, ze doen toffe dingen!
Nu de ultra er is ga ik zeker mijn twee maanden oude serie 7 verkopen, ultra staat inmiddels in bestelling!
Het is overigens het meest verkochte ‘horloge’ ter wereld
Ik heb mijn SE paar maanden geleden verkocht aangezien ik hem nooit meer omhad door mijn nieuwe horloge hobby.
Verder prima horloge met leuke gadgets erop die ook wel weer te verslavend kunnen zijn. Zo was ik op een gegeven moment nog net 3 blokjes in de straat aan het lopen om maar boven de 12.000 stappen te komen.
Wat iemand anders ervan vindt. Me don’t care.
Ooh en een betere restwaarde dan menig duur Zwitsers horloge
Voor de liefhebbers…
Vind het tijd worden dat ook de smartwatch een eigen topic krijgt… We weten dat er velen zijn die een smartwatch geen horloge vinden…dus voor diegene die hier de missionaris willen gaan uithangen en mensen van hun gelijk willen overtuigen…niet doen. Wat wel mag is inhoudelijk discussie en natuurlijk leuke foto’s van je smartwatch… [afbeelding]
Vaak gaat dat er dan over of iets mooi is, wat per definitie een subjectief verhaal is. Dat jij dat soort uitspraken als categorisch ervaart is niet mijn probleem. Alleen jammer dat je op de man speelt zonder technisch inhoudelijk iets te willen zeggen.
Maar het niveau van autonomie van de oscillator “balans” en de oscillator “kristal” is exact hetzelfde:
- externe krachtbron
- externe referentietijd (gelijk zetten)
- autonome oscillator
Nu ga ik even wat anders doen hoor. Een nieuwe telefoon uitzoeken. Zonder smartwatch.
Niet omdat ik ze lelijk vind, maar eerder omdat ik geen extra scherm in m’n leven wil. Het is nu al erg genoeg.
Ik ben Apple fanaat en heb bijna elk apparaat van Apple in gebruik dat je kunt bedenken. Ook heb ik twee Apple watches gehad en ook weer vrij snel weer verkocht. In beide watches was ik diep teleurgesteld, vooral omdat de beloften niet werden waargemaakt. Zeker niet als sportwatch, waarmee Apple deze horloges in de markt zet. Eerst heb ik een Apple Watch 1 gehad. Daarmee kon ik het einde van de dag niet halen op een opgeladen batterij. En het stoorde me dat je de tijd niet direkt kon aflezen, maar steeds je pols moest draaien. Een paar jaar later heb ik de Apple Watch 5 geprobeerd. Die ging wat langer mee. En had een Always On display. Met de Apple Watch 5 haalde ik net het einde van de dag, zolang ik niet ging sporten. Ik ben een duursporter. En ik ben soms de hele dag aan het sporten, bv meerdaagse tochten (ultra’s, fietsvakanties) tot soms wel 12 uur per dag. Wat Apple tot deze Ultra Watch is vergeten, is om ook duursporters te bedienen. Je kon geen marathon uitlopen met de Apple Watch 5. In elk geval niet op mijn tempo van 10 km/u… Rond de 4u stopte hij ermee. Daarnaast: je verschijnt niet met een 100% opgeladen Apple Watch aan de start. Die staat al een tijdje aan en geeft al gauw een 90% batterijduur zodra je start. Ik verwacht zelf niet dat de Ultra Watch de verwachtingen gaat waarmaken: de 36 uur die de Apple Watch Ultra mee zou moeten gaan, kun je gerust halveren op het moment dat je gaat sporten. Misschien is de duur zelfs terug te brengen naar 8 uur. Leuk om Scott Jurek in het promotiefilmpje te zien, maar ik geloof echt niet dat Scott met een Apple Watch Ultra gaat lopen. De echte reviews van duursporters maar even afwachten. Maar ik geloof er niet (meer) in. Zeker niet met de belofte van Apple dat nu een sporthorloge in de markt wordt gebracht waarmee je een serieuze ultra kunt lopen. Met de Apple Watch 1 zou je een marathon kunnen lopen. Zelfs met de Apple Watch 5 lukte dit niet. Dus eerst zien, dan geloven.

Zo was ik op een gegeven moment nog net 3 blokjes in de straat aan het lopen om maar boven de 12.000 stappen te komen.
Dit schetst de waanzin van pols gadgets perfect! Die dingen zijn een bemoeial in je leven waar ik en velen met mij niet op zitten te wachten. Daar komt bij dat Apple een enorm marketingbudget heeft dus daar worden er weer miljoenen van door de strot van de fashion victims geduwd. Plus je loopt voor veel te veel geld lekker voor aap met zo’n ding. Mag iedereen helemaal zelf weten.

Vaak gaat dat er dan over of iets mooi is, wat per definitie een subjectief verhaal is.
Als dit over het aanhalen van de meningen en ervaringen van jou vrouw is, dan is dat categorisch onjuist. Jij gebruikt dit om jouw meningen kracht bij te zetten. Prima, you do you.

Alleen jammer dat je op de man speelt zonder technisch inhoudelijk iets te willen zeggen.
Ik heb nergens geclaimd iets inhoudelijks er over te zeggen. Juist meerdere malen benadrukt dat ik vooral vind dat er een verschil zit in welke criteria je hanteert. Begrijpend lezen…ofzo
Maar lieve Chris, ga vooral lekker doen waar jij zin in hebt. Een gevleugelde uitspraak is “You can’t augue with stupid”, dus ik laat het hierbij voor wat het is. Koop lekker een nieuwe telefoon, wees blij, quote andere mensen en lees vooral niet wat iemand schrijft.

“You can’t augue with stupid”
Nee! fout!
Het moet zijn: You cant augurk with morons.