Dan zit je dus tegen je “horloge” te praten. Hello Michael…
Patient-zero Schreef:
Ik kan eigenlijk niet begrijpen waarom je een
verlengstuk van je telefoon op je pols zou
willen.Maargoed ik begin dan ook weer steeds meer anti
telefoon te worden.
Zakelijk enfin… maar privé ? weg dat ding, na 8
uur ben ik niet bereikbaar !
Na acht uur gebruik is de accu ook leeg…
Apple hoopt dat dit het horloge gaat vervangen maar dat zal nooit lukken. Ik zie er niemand mee duiken…om maar eens iets te noemen waar een horloge nog enige belang heeft.
Na de verschillende posts van je te hebben gelezen in dit topic ben ik tot conclusie gekomen dat je de Apple Watch niet graag zou willen dragen
Het is immers een kunst om in elke reactie er iets negatiefs over te zeggen.
Echter, ik snap nog niet waarom. Dus bij deze de vraag, waarom?
marnix.moed Schreef:
joseppe Schreef:
Het probleem ligt dat je vervolgens om de drie
a
vier jaar een nieuwe kunt kopen want dan word
de
IOS van het horloge ook niet meer bijgewerkt en
werkt op Ten duur je smartwatch niet meer samen
met je smartphone.wij willen tijdloze horloges. maar vele anderen
gaan mee met de mode. ‘straks’ zijn vierkante
smartwatches niet meer gangbaar en wilt iedereen n
ronde moto360 ofzo. tw steel horloges worden na n
poos ook vervangen door n ander model, terwijl ze
t nog wel doen.want wie maakt het niet
eens mee zijn telefoon vergeten op te laden dus
snel overal tussen door het ding bij te laden.
Tref je je horloge smorgens een aantal keren
met
een lege accu aan dan pak je toch gauw die
automaat of handwinder omdat je daar wel op kan
vertrouwenidd, daarom zou ik iets willen zien met kinetic
ofzo.
Van mij part een Solar paneeltje. Snap al sinds dat de telefoons groter worden niet waarom hier op de achterkant bijvoorbeeld een Solar paneel zit.
Ik zit niet te wachten op een product wat qua accu niet betrouwbaar is
Van de andere kant werd ik in 2002 met mijn eerste Nokia Smartphone met toen nog navigatie via een externe GPSmuis ook voor gek verklaard. Nu heeft iedere telefoon navigatie.
joseppe Schreef:
Van mij part een Solar paneeltje. Snap al sinds
dat de telefoons groter worden niet waarom hier op
de achterkant bijvoorbeeld een Solar paneel zit.Ik zit niet te wachten op een product wat qua accu
niet betrouwbaar is
begrijpelijk. ik vind zelf voor n smartwatch kinetic praktischer, omdat mn horloges ook geregeld onder mn mouwen zitten. heb daarmee al 2 tough solars mee uitgeput, voordat ik daar achter kwam. hoezo ezel en 2e steen :+
daarnaast kun je n kinetic ook met apparaatje opladen (al schijnt dat vaak nogal kabaal te maken). maar vermoed dat t momenteel niet genoeg energie kan leveren voor al die functies en denk vooral verbindingen.
(solar telefoons heb ik al n tijdje 2 van. n outdoor versie en n sportversie met touchscreen. het nadeel ervan is nog steeds dat ze niet genoeg juice kunnen opwekken. helemaal in grauw bewolkt nederland. het helpt hooguit om je batterijtijd ietsjes te rekken. maar je kunt met de mijne niet je telefoon opladen terwijl de gsm verbinding aan staat. op flight mode met echt zonnig weer lukt t n beetje. beste resultaat is als ie uit staat. maar tja, wie doet dat graag…
daarnaast kunnen de zonnecellen pas energie pushen naar de accu, wanneer de capaciteit rond/onder de helft is. weet niet meer precies hoeveel, maar als ie nog redelijk vol is, heb je dr nog niks aan.
misschien dat v die externe zonneladers met grotere oppervlakte aan zonnepanelen t wel beter werkt, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Van de andere kant werd ik in 2002 met mijn eerste
Nokia Smartphone met toen nog navigatie via een
externe GPSmuis ook voor gek verklaard. Nu heeft
iedere telefoon navigatie.
kabeltje of al bluetooth? ik weigerde zo n ding totdat t ingebouwd werd. zuilde eerst rond met n mobieltje, pda, mediaspeler, laptop, en dacht nog wat. toen de xda kwam alles mee vervangen. had alleen nog geen ingebouwde gps. ik wil juist alles in 1 apparaat. maar we beginnen af te dwalen.)
Ten eerste omdat het gekoppeld zou moeten worden met een Iphone en daar zul je me niet mee zien. Ten tweede omdat ik een liefhebber ben van mechanische uurwerken en dit is gewoon een computertje waar ook een klokfunctie op zit.
Als laatste, waar is het voor nodig? Zijn we nog niet bereikbaar en mobiel genoeg? Moet je werkelijk ook nog iets om je pols hebben om berichtjes en emails te sturen en je facebook te checken? Ga lekker eens naar buiten, leuke dingen doen zonder je druk te maken over die randzaken.
Dit is mijn laatste reactie in dit topic 
LeenV Schreef:
Ik ga er absoluut 1 kopen, ik weet ook al welke;
die met de (magnetische) mesh-loop-band. Briljante
oplossing m.i.
De IPhone 6 ? Nee, te groot en daardoor onhandig.
Lees dit vaker terug… Heb ik ook.
Schijnt een algemeen issue te zijn onder Iphone-“klanten” , maar mijn Iphone 4s en e.v.t de 5s straks vind ik kwa maat nog handig om mee te nemen.
Ook mooi dat hij wat dikker is.
Beter als met zo’n dun ‘glasplaatje’ te lopen…zit je met zo’n ‘fotolijstje’ aan je oor…
Vraag mij af of Apple ondanks de hang naar grotere telefoons niet een kleine misstap begaat hier…(?)
MeistersingerFan Schreef:
Vraag mij af of Apple ondanks de hang naar grotere
telefoons niet een kleine misstap begaat
hier…(?)
voor mij ligt de grens bij te groot, dat ik mn smartphone niet meer in mn broekzak en nog kan bukken (veters strikken bijv).
ik vermoed dat mijn grens ergens ligt bij 5 of 5,5 inch, maar dan mag ie niet nog n extra rand hebben. of slechts n 2mm randje aan alle kanten.
groter werkt tot bepaald niveau wel prettiger. zo ging ik v 4,3 naar 4 en toch liever weer terug naar 4,5 inch, omdat typen n stukje lastiger ging op 4 inch. maar als ik em niet in mn broekzak meer krijg is t n no go. zal dus niet snel n galaxy note ofzo nemen.
Hier een aantal meningen uit de horlogewereld:
http://redirect2.mailingwork.de/view2.php?C=4067-94C002BE&M=457574&U=578577-AEDC7560&T=N
Wellicht interessant.
marnix.moed Schreef:
Orisfan Schreef:
–
Burg heeft al een paar jaar een "stand alone"
smartwatch waarmee je kunt bellen, mailen enz.
zonder dat je daarbij nog een (andere) telefoon
in
je zak hoeft te hebben.
Heeft eigen sim kaartje.voor zo ver ik kan zien zijn t feature/dumb
phonewatches. imho niet te vergelijken met wat er
tegenwoodig onder standalone smartwatches wordt
verstaan. ik had zoiets zo n 8 jaar geleden al.de 17&18 zijn voor zo ver ik kan zien op hun site
nog niet beschikbaar, hoewel 17 al vorig jaar
gereleased zou kunnen zijn.
Ik heb al 2 jaar een Burg klok. Af en toe bel ik er mee als ik op de fiets onderweg ben. Prepaid kaartje.
Ik heb heel erg de neiging om te roepen dat ik er er het nut niet van inzie en onnodig vind, maar dat deed ik ooit met mobiele telefoons ook en iedereen weet hoe dat is afgelopen. Ik zie het dus vanzelf wel of het iets voor mij gaat worden, maar voorlopig nog niet.
dreski Schreef:
Dan heb ik waarschijnlijk meer geeks in mijn
omgeving.Ik zie de gear regelmatig voorbij komen. Maar
apple is er inderdaad een meester in om mensen die
geen verstand hebben van technologie te verleiden
hun product te kopen. Als je eenmaal aan die
producten bent gekomen is het ook heel moeilijk
over te stappen naar Android. Je kunt namelijk
niet zomaar even je content over zetten. Zo hebben
ze de consument bij hun ballen.
Ik mis een knipoog smiley hier en daar.
Allereerst, admit, ik gebruik graag Apple producten, mijn huis staat er vol mee, en ook op mijn werk heb ik een Mac. Maar dat is een bewuste keuze. De manier waarop mijn macs, iphone en ipad samen werken, heb ik nergens anders nog meegemaakt. Een ecosysteem waar goed over nagedacht is. Uiteraard, niet perfect, maar wat het kan, kan het goed. De overstap van IOS naar Android is schat ik net zo moeilijk als van Android naar IOS. So who’s to blame?
Ik heb trouwens wel verstand van technologie, net als veel collega’s van me die ook graag Apple producten gebruiken. Dus ik snap de opmerking “om mensen die geen verstand hebben van technologie te verleiden” echt niet. Alsof Apple shit maakt, en we allemaal domme kippen zijn en het kopen.
Gaat er bij mij niet in Dreski, sorry. Let’s not start a holy war.
Wat die Apple Watch betreft, ik hoef hem niet. Ik hou van “echte” horloges. Een horloge waarop ik kan zien hoe laat het is. Niks meer en niks minder. Ik wil er niet tegen praten, niet op scrollen of swipen, en hij hoeft me ook niet te vertellen dat ik een nieuw facebook berichtje hebben. Oja, als het even kan een automaat, of een batterij die eens in de twee jaar ofzo vervangen moet worden.
Orisfan Schreef:
Ik heb al 2 jaar een Burg klok. Af en toe bel ik
er mee als ik op de fiets onderweg ben. Prepaid
kaartje.
Maar is dat een phonewatch of een Standalone smartwatch? Ik bedoel, heeft het een appstore? Mijn phonewatches hebben ook een simpele browser, kunnen foto’s maken, video’s afspelen, etc. Maar het is net het verschil tussen een feature phone en een smartphone. Die laatste onderscheid zich vaak met een appstore.
Feature phones en (hooguit een paar) phonewatches kunnen overigens soms wel java apps installeren. Maar dat staat niet in verhouding met het gebruik van een appstore en de mogelijkheden van die apps.
Max Kool Schreef:
dreski Schreef:
Maar
apple is er inderdaad een meester in om mensen
die
geen verstand hebben van technologie te
verleiden
hun product te kopen. Als je eenmaal aan die
producten bent gekomen is het ook heel moeilijk
over te stappen naar Android. Je kunt namelijk
niet zomaar even je content over zetten. Zo
hebben
ze de consument bij hun ballen.
De overstap van IOS naar
Android is schat ik net zo moeilijk als van
Android naar IOS. So who’s to blame?Ik heb trouwens wel verstand van technologie, net
als veel collega’s van me die ook graag Apple
producten gebruiken. Dus ik snap de opmerking “om
mensen die geen verstand hebben van technologie te
verleiden” echt niet. Alsof Apple shit maakt, en
we allemaal domme kippen zijn en het kopen.
Ik snap wel een beetje wat Dreski bedoelt. Apple heeft wel flink de touwtjes in handen, waardoor degenen die wat meer willen tweaken dit niet zo makkelijk kunnen als op een Android toestel. Ik bedoel, er waren op een gegeven moment gewoon Android toestellen van de fabriek die al geroot zijn.
Dat Apple de touwtjes in eigen handen heeft, kan het tot op zeker niveau de kwaliteit bepalen, wat ook een voordeel kan zijn. Die Apple Watch zal vast soepeler werken dan m’n Omate. Die companion app mag nog aardig aan gesleuteld worden… :X
Betreft bij de ballen hebben, kweenie of alles werkelijk zo potdicht is en dat het zo moeilijk is om over te stappen. Maar van m’n Windows Mobile naar Android moest het ook via een omweg. Dat zal wel voor meer platformen gelden.
Bedankt. Nomos geeft de beste reactie, borowski is echt WINNING door haar sympathieke reactie.
Dit topic prikkelt mijn creatieve fantasie…ik zal de komende week eens proberen een Apple dial te maken voor mijn Samsung Gear. Ik weet het, Sammy noch Apple zullen dit een goede keuze vinden, maar hee: 't is mijn smartwatch!
Beleggers hebben deze week hun aandelen Swatch gedumpt n.a.v. de Apple Watch…
oke! dat wist ik niet, maar Swatch is toch ook bezig met een smartwatch? Ik verwacht wel veel van ze. Ze hebben toch veel ervaring het ontwerpen van soms bijzondere horloges. Tissot zit er ook bij, dus misschien een titanium versie?
marnix.moed Schreef:
Orisfan Schreef:
Ik heb al 2 jaar een Burg klok. Af en toe bel
ik
er mee als ik op de fiets onderweg ben. Prepaid
kaartje.Maar is dat een phonewatch of een Standalone
smartwatch? Ik bedoel, heeft het een appstore?
Mijn phonewatches hebben ook een simpele browser,
kunnen foto’s maken, video’s afspelen, etc. Maar
het is net het verschil tussen een feature phone
en een smartphone. Die laatste onderscheid zich
vaak met een appstore.Feature phones en (hooguit een paar) phonewatches
kunnen overigens soms wel java apps installeren.
Maar dat staat niet in verhouding met het gebruik
van een appstore en de mogelijkheden van die apps.
apps kunnen er niet op (geloof ik :))
Orisfan Schreef:
marnix.moed Schreef:
Orisfan Schreef:
Ik heb al 2 jaar een Burg klok. Af en toe
bel
iker mee als ik op de fiets onderweg ben.
Prepaidkaartje.
Maar is dat een phonewatch of een Standalone
smartwatch? Ik bedoel, heeft het een appstore?
Mijn phonewatches hebben ook een simpele
browser,
kunnen foto’s maken, video’s afspelen, etc.
Maar
het is net het verschil tussen een feature
phone
en een smartphone. Die laatste onderscheid zich
vaak met een appstore.Feature phones en (hooguit een paar)
phonewatches
kunnen overigens soms wel java apps
installeren.
Maar dat staat niet in verhouding met het
gebruik
van een appstore en de mogelijkheden van die
apps.
apps kunnen er niet op (geloof ik :))
dan is t n phonewatch (tu)