Apple Watch, wat zijn de effecten?

Het probleem ligt dat je vervolgens om de drie a vier jaar een nieuwe kunt kopen want dan word de IOS van het horloge ook niet meer bijgewerkt en werkt op Ten duur je smartwatch niet meer samen met je smartphone.

Voor sommige zie ik er een voordeel in al weet ik dat er brandweerkorpsen over de wereld van plan zijn om te gaan werken met een Google Glass.

Voor de rest een dure gadget dat het even goed doet op verjaardagen maar na een tijdje werkloos in de la komt te liggen want wie maakt het niet eens mee zijn telefoon vergeten op te laden dus snel overal tussen door het ding bij te laden. Tref je je horloge smorgens een aantal keren met een lege accu aan dan pak je toch gauw die automaat of handwinder omdat je daar wel op kan vertrouwen

marnix.moed Schreef:

Rob & Roll Schreef:
— Tijdens

het sporten lijkt me een zelfstandige Apple
Watch
(niet deze dus) ideaal.

Als je met Android genoegen neemt, dan kan dat nu
al :smiley:

Burg heeft al een paar jaar een “stand alone” smartwatch waarmee je kunt bellen, mailen enz. zonder dat je daarbij nog een (andere) telefoon in je zak hoeft te hebben.
Heeft eigen sim kaartje.

Omdat het veel te klein is om er fatsoenlijk mee te werken. Niet voor niets werden de telefoons weer groter en groter. Met die priegeldingen was niet te werken en een groter scherm is mooier. Zolang je nog iets anders erbij nodig hebt, kan het niets vervangen.

Dit vind ik dus altijd een wat raar argument: jìj wilt toch die updates installeren? Het bedrijf verkoopt je een product, zonder enige garantie te geven over toekomstige verbeteringen van het bestaande product. Je kan er dan zelf voor kiezen om je product niet bij te werken naar een nieuwe versie.

Je vond het product bij aankoop blijkbaar goed genoeg om de prijs ervoor te betalen, dus waarom zou je erover klagen als hij daarna niet wordt verbeterd?

Als ik een nieuwe auto koop verwacht ik toch ook niet dat de fabrikant elk jaar opties gaat toevoegen, zoals een Navi, ceramische remmen en meer motorvermogen?

Als horlogeliefhebber én Apple liefhebber sta ik (en waarschijnlijk velen samen met mij) toch voor een dillema.

Maar eerlijk gezegd vind ik het verschil tussen een horloge en een smartwatch nog groot. De een is voor de schoonheid, de liefde voor klokken en stijl. De andere voor de functionaliteit.
Gelukkig hebben ze nu de functionaliteit ook een beetje meer stylish gemaakt.
Dat is de enige reden waarom ik nu dus voor een dilemma kom te staan.

Nu lijkt mij een van de oplossingen (en blijkbaar nog meer mensen hierboven): Je hebt toch 2 polsen! :slight_smile:

Maar dan komt de vraag: is die ‘digital crown’ wel handig om met je rechterhand te bedienen rond je linker pols?

Mijn persoonlijke conclusie:
Ik wil hem eerst in het echt zien. Kijken of hij mooi even mooi is als op de foto’s. Kijken of hij mooi staat rond mijn pols. Dan kijken of ik niet als een debiel eruit zie met 2 horloges om… :slight_smile:

Zo kan het natuurlijk ook :wink:

Die Apple watch gaat er niet komen en ook over de iPhone 6 twijfel ik sterk. Ik vind mijn iPhone 5 de ideale maat om nog mee te nemen in de broekzak. Zakelijk gebruik ik vaak de iPad met data-abonnement dus een grotere telefoon vind ik hinderlijker dan praktisch.

Is iPhone5S nemen dan maar?

Waarom Ipad met data abonnement? Ik heb 4GB data voor mijn tel. Als ik ergens ben waar ik de Ipad wil gebruiken is er bijna altijd wel WiFi. Zo niet, dan stel ik de telefoon in als Hotspot, toch genoeg data :slight_smile:

marnix.moed Schreef:

Ik zie nu ook dat (vooral in Azie) men steeds meer
mini-tablets als telefoons aan het gebruiken zijn.

Of hun tablet als foto camera…

dreski Schreef:

Dan heb ik waarschijnlijk meer geeks in mijn
omgeving. :smiley:

Ik zie de gear regelmatig voorbij komen. Maar
apple is er inderdaad een meester in om mensen die
geen verstand hebben van technologie te verleiden
hun product te kopen. Als je eenmaal aan die
producten bent gekomen is het ook heel moeilijk
over te stappen naar Android. Je kunt namelijk
niet zomaar even je content over zetten. Zo hebben
ze de consument bij hun ballen.

Mensen, die geen verstand van technologie, laten zich verleiden tot het kopen van Apple. Waarop baseer je deze uitspraak?

Renato_55 Schreef:

dreski Schreef:

apple is er inderdaad een meester in om mensen
die
geen verstand hebben van technologie te
verleiden
producten bent gekomen is het ook heel moeilijk
over te stappen naar Android. Je kunt namelijk
niet zomaar even je content over zetten. Zo
hebben

Mensen, die geen verstand van technologie, laten
zich verleiden tot het kopen van Apple. Waarop
baseer je deze uitspraak?

Omdat bijna alle icters op mijn werk gebruik maken van Android. Zij begrijpen de voordelen van open source software en de restricties die Apple zichzelf toe eigent. Als je de gemiddelde Apple gebruiker vraagt wat open source betekent weten ze dat niet wat dat betekent.

Ik ben het eens met wat je zegt, maar wij als horlogeliefhebbers en de die hard ICTers zijn nou niet de doorsnee inwoners van ons mooie land. Wij zijn een kleine groep mensen.

Mijn stellingen en aannames die ik maak in de OP is gebaseerd op de inschatting voor een grote groep mensen zoals alle inwoners van Nederland. Als je kijkt naar de effecten van de Apple producten kan je concluderen dat een nieuw Apple product (maakt ff niet uit wat het is) een grote impact gaat hebben.

Henkjan91 Schreef:

Dit vind ik dus altijd een wat raar argument: jìj
wilt toch die updates installeren? Het bedrijf
verkoopt je een product, zonder enige garantie te
geven over toekomstige verbeteringen van het
bestaande product. Je kan er dan zelf voor kiezen
om je product niet bij te werken naar een nieuwe
versie.

Je vond het product bij aankoop blijkbaar goed
genoeg om de prijs ervoor te betalen, dus waarom
zou je erover klagen als hij daarna niet wordt
verbeterd?

Als ik een nieuwe auto koop verwacht ik toch ook
niet dat de fabrikant elk jaar opties gaat
toevoegen, zoals een Navi, ceramische remmen en
meer motorvermogen?

Klopt maar je wil wel langer met deze auto rondrijden dan vier jaar.
Als ik enigszins dit bedrag uitgeef aan een horloge hoop ik er toch er jaren mee vooruit te kunnen en niet het met de tijd het in de kast te moeten leggen omdat mijn IPhone 7 of 8 straks er niet meer mee samenwerkt. Denk dat het daarom veel meer kans zou krijgen als zelfstandig product wanneer het ook zonder gekoppeld aan een smartphone zou functioneren.

dreski Schreef:

Renato_55 Schreef:

dreski Schreef:

apple is er inderdaad een meester in om
mensen
die

geen verstand hebben van technologie te
verleiden
producten bent gekomen is het ook heel
moeilijk

over te stappen naar Android. Je kunt
namelijk

niet zomaar even je content over zetten. Zo
hebben

Mensen, die geen verstand van technologie,
laten

Omdat bijna alle icters op mijn werk gebruik maken
van Android. Zij begrijpen de voordelen van open
source software en de restricties die Apple
zichzelf toe eigent. Als je de gemiddelde Apple
gebruiker vraagt wat open source betekent weten ze
dat niet wat dat betekent.

Je kunt je dan afvragen of ICT-ers eigenlijk wel, behalve doen van het beheer onderhoud en ontwikkelen van software, technologen zijn. Veel ontwerpers van technologische toepassingen zie ik toch verdomd vaak met Apple werken. Wat mij betreft moeten het weer over horloges hebben:)-D

dreski Schreef:

Mensen, die geen verstand van technologie,
laten

Omdat bijna alle icters op mijn werk gebruik maken
van Android. Zij begrijpen de voordelen van open
source software en de restricties die Apple
zichzelf toe eigent. Als je de gemiddelde Apple
gebruiker vraagt wat open source betekent weten ze
dat niet wat dat betekent.

Zegt meer iets over de omgeving waar je werkt. Ik werk in een omgeving waar de ICT managers juist helemaal niets moeten hebben van Android. Omdat het slecht te beveiligen is en men absoluut niet wil dat via Google aale bedrijfsgeheimen kunnen lekken.
Want met “gratis” Android wordt alles wat je doet wordt doorgeklikt naar Google, die het bewaart en allerlei schimmige hocus pocus met die data uitvoert waar wij geen weet van hebben. Niets is gratis natuurlijk. Het closed source van Apple biedt bedrijfsmatig dan weer veel meer voordelen.

terug naar Het Horloge:
Op internet wordt er al druk gespeculeerd naar volgende modellen. Deze vindt ik erg geslaagd, past mooi met de iconen.

Ik ga er absoluut 1 kopen, ik weet ook al welke; die met de (magnetische) mesh-loop-band. Briljante oplossing m.i.
De IPhone 6 ? Nee, te groot en daardoor onhandig.

Ik kan eigenlijk niet begrijpen waarom je een verlengstuk van je telefoon op je pols zou willen.

Maargoed ik begin dan ook weer steeds meer anti telefoon te worden.
Zakelijk enfin… maar privé ? weg dat ding, na 8 uur ben ik niet bereikbaar !

joseppe Schreef:

Het probleem ligt dat je vervolgens om de drie a
vier jaar een nieuwe kunt kopen want dan word de
IOS van het horloge ook niet meer bijgewerkt en
werkt op Ten duur je smartwatch niet meer samen
met je smartphone.

wij willen tijdloze horloges. maar vele anderen gaan mee met de mode. ‘straks’ zijn vierkante smartwatches niet meer gangbaar en wilt iedereen n ronde moto360 ofzo. tw steel horloges worden na n poos ook vervangen door n ander model, terwijl ze t nog wel doen.

want wie maakt het niet

eens mee zijn telefoon vergeten op te laden dus
snel overal tussen door het ding bij te laden.
Tref je je horloge smorgens een aantal keren met
een lege accu aan dan pak je toch gauw die
automaat of handwinder omdat je daar wel op kan
vertrouwen

idd, daarom zou ik iets willen zien met kinetic ofzo.

Orisfan Schreef:

Burg heeft al een paar jaar een "stand alone"
smartwatch waarmee je kunt bellen, mailen enz.
zonder dat je daarbij nog een (andere) telefoon in
je zak hoeft te hebben.
Heeft eigen sim kaartje.

voor zo ver ik kan zien zijn t feature/dumb phonewatches. imho niet te vergelijken met wat er tegenwoodig onder standalone smartwatches wordt verstaan. ik had zoiets zo n 8 jaar geleden al.

de 17&18 zijn voor zo ver ik kan zien op hun site nog niet beschikbaar, hoewel 17 al vorig jaar gereleased zou kunnen zijn.

Vintage1982 Schreef:

Omdat het veel te klein is om er fatsoenlijk mee
te werken. Niet voor niets werden de telefoons
weer groter en groter. Met die priegeldingen was
niet te werken en een groter scherm is mooier.
Zolang je nog iets anders erbij nodig hebt, kan
het niets vervangen.

ze werden juist weer groter door technologie als touchscreen. door andere tech zouden ze weer kleiner worden. zoals de steeds beter geworden voielce control. voor t dicteren v stukken gebruiken ik nu bijv gewoon google voor. heb je geen groot touchscreen vh interface nodig.

en apple product de interface met die ‘kroon’ v ze ook te innoveren.

Henkjan91 Schreef:

Dit vind ik dus altijd een wat raar argument: jìj
wilt toch die updates installeren? Het bedrijf
verkoopt je een product, zonder enige garantie te
geven over toekomstige verbeteringen van het
bestaande product. Je kan er dan zelf voor kiezen
om je product niet bij te werken naar een nieuwe
versie.

Je vond het product bij aankoop blijkbaar goed
genoeg om de prijs ervoor te betalen, dus waarom
zou je erover klagen als hij daarna niet wordt
verbeterd?

Als ik een nieuwe auto koop verwacht ik toch ook
niet dat de fabrikant elk jaar opties gaat
toevoegen, zoals een Navi, ceramische remmen en
meer motorvermogen?

we zijn gewend aan t principe v n desktop computer. zo lang de os leverancier met updates blijft komen, kun je normaal/veilig/etc volledig je pc blijven gebruiken voor veel dingen. zie de windows xp computers waar je zo n decennium mee kon werken en werd ondersteund. pas als ze daarmee stoppen, moet je upgraden naar n nieuwe os als je m volledig/veilig wilt blijven gebruiken.

dit principe werd omgegooid met de smartphones. daarbij wordt de os beperkt bijgewerkt, ook al zou de hardware n nieuwe os aankunnen. dit blijkt oa uit de mods (niet n ander bandje, bezel of wijzerplaat ;)) die door 3rd partijen/hobbyisten worden gemaakt.
maar de toestelfabrikanten houden de software ondersteuning kort op 1 of 2 jaar (of soms helemaal niet na release), zodat je daarna n nieuw toestel moet kopen als je de nieuwste features wilt kunnen gebruiken. dat omwille vd ‘beste gebruikservaring’ ofzo iets.

ik bedoel, op sommige win xp laptops zou waarschijnlijk n lite versie v win 7 of 8 kunnen draaien.

modernere hardware features als touchscreen, nfc, vingerscanners, etc is natuurlijk n ander verhaal.