Apple Watch - Wie draagt 'm?

Nou, het is er dan eindelijk van gekomen enne … het is een vrijwel nieuwe 6, 40mm in het zwart geworden! :partying_face:

Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet denken. :thinking:
Ja, het is ontzettend leuk enzo maar néé het is geen vervanger van een horloge met fysieke wijzertjes. Zoals ik al schreef, het is:

Wat me daarbij overigens best wel tegenvalt is dat het zelfs dat in de meeste gevallen niet is, het is meer een soort van afstandsbediening van de iPhone. De conditie-/gezondheidszaken hecht ik niet zoveel waarde aan, zo kun je met deze ook de ‘saturatie’ meten. Interessant! Op het moment dat ik dat zou willen weten, ga ik naar iemand die weet wat 'ie ermee kan; een arts. Hartslag is wel leuk bij cardiotraining, maar ja ik ben ontzettend lui dus daar heb ik ook al niks aan.

Ik ga Golfshot vanmiddag nog even een kans geven … het is immers lekker weer voor een paar birdies. Daarna volgt mijn eindoordeel. Vrees wel dat ik er iemand anders gelukkig mee ga maken en dat ik gewoon weer een ‘normaal’ horloge om de pols slinger. Misschien hou ik hem wel gewoon erbij, voor de leuk. :sunglasses:

1 like

Ik kan geen AW dragen ivm tattoo sleeves. Dan raakt ie in panic mode de hele tijd.

1 like

:joy:

“… 112 goedemiddag, waarmee kunnen wij u van dienst zijn?”

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

Wil alleen wel melden dat je echt geen slechter moment had kunnen kiezen om een Apple Watch te kopen.

Het nieuwe model wordt deze maand verwacht en dan worden de vorige modellen goedkoper en het nieuwe model met de nodige innovaties komt dan voor de huidige prijs op de markt.

Voor iedereen die er na zat kijken om er nu 1 te kopen…. Heb een beetje geduld en wacht even tot oktober😇

2 likes

ik ben ook gezwicht. Grootste deel van de tijd staat ie als wekker op mijn nachtkastje en soms draag ik hem wel ja. Soms om wat activiteiten bij te houden, heel soms om slaapritmes bij te houden, af en toe om gewoon de afwisseling.
Heb als longtime Apple gebruiker soms dat ik een apparaat NIET direct koop, en de watch was er zo een. Heb van MP een gebruikte 4 gekocht in aluminium (vind ik dan nog iets meer horloge uitzien dan een zwarte) en heb ook van die beugeltjes dat ik gewone 22mm banden kan gebruiken. Of ik hem ooit door een 5, 6, 7 ga vervangen? Weet ik niet … misschien

1 like

Dank je wel!

Echt? :wink:
Ik vond het moment juist wél heel erg goed! Voor een jong gebruikte heb ik namelijk best wel een hele faire prijs betaald, die in oktober echt niet veel lager gaat zijn.

Ik heb 'm nu twee dagen in gebruik en ik moet er nog erg aan wennen. Ben er nog niet over uit of dit een blijvertje gaat zijn. Als wekker op 't nachtkastje ga ik 'm zeker niet gebruiken. Overigens ben ik ook een “longtime Apple gebruiker” maar ik kijk vrijwel altijd even de kat uit de boom, zo loop ik nog met een iPhone 8 rond en ga ik zeker niet voor de winkel posten als er iets nieuws komt.

Nu komt de Apple Watch 7 eraan. Wat maakt die zo bijzonder? Als we de geschriften mogen geloven gaat 'ie er net iets anders uitzien (platter, hoekiger). Verder zijn het vooral details, van bijvoorbeeld de fintness functies. Met die data doe ik nu ook al niks. :sunglasses:

Heb de 6. 44 mm. Ik draag hem echt te weinig. Voordeel is dat de saturatie te meten is :joy:

Inmiddels een week verder, ingepakt …

… en onderweg naar een nieuwe eigenaar.

Ik blijk toch teveel verknocht naar iets wat meer weg heeft van een traditioneel polshorloge. Kon voor mijzelf ook de toegevoegde waarde nog steeds niet ontdekken want ik ben niet zo’n fitnessfiguur enne gezondheidszaken laat ik echt liever over aan mensen die er verstand van van hebben. Verder heb ik een iPhone waar ik prima mee uit de voeten kan. Ben wel blij dat ik de Apple watch geprobeerd heb, nu weet ik tenminste waar ik het over heb. :wink:

Doet het prima hier…. Dit is al mijn 3e

Zodra volgende week de nieuwe gepresenteerd wordt ga ik overstappen op nummer 4

Gebruik hem altijd als ik mtb routes fiets. Ideaal, en gekoppeld aan strava. Werkt perfect, en nog nooit gps signaal verloren in t bos.

1 like

Ik zou er normaal gesproken nooit over nagedacht hebben maar toen ik onlangs hoorde dat ik mijn auto ermee kan bedienen……
En jawel! De SE nu ook om mijn pols.
Open, dicht, het laadproces, de verwarming of airco alvast aanzetten…. Heerlijk!
Zien wie een appje stuurde ipv je telefoon ergens vandaan te toveren.
Ik weet niet hoelang nog, maar nu vind ik het leuk!

7 likes

Ik werd er helemaal gek van…

Vond hem nog het prettigst dragen met alle notificaties uitgezet. Maar dan is het eigenlijk gewoon een hele dure stappenteller (en afstandsbediening voor je auto).

1 like

Rustig maar Jur… het is een fase. Die applewatch bedoel ik. Die E- tron is prachtig.

Er komt een dag dat je dit topic opent en met je Jaeger leCoultre nitrogenic je vliegende auto voor de deur zet en denkt; ‘Wat was ik toen denkende??’

1 like

Voor de tweede keer ben ik overstag gegaan. Heb altijd al wel iets met gadgets gehad… laatst een nieuwe iPhone 16 Pro Max gekocht… en sindsdien trok de Ultra 2 me… vorige week de knoop doorgehakt. Die dag getriggerd door een reclame bij de Samsung store. Ik zag een mooie combi; zwart met oranje. Maja Samsung. Geen optie voor mij als Apple man. Op naar de Amac… de Ultra 2 in het zwart genomen op een groene Alpine band plus twee extra banden :sunglasses:

Tot in het nieuwe jaar in ieder geval de jeuk weer onder controle :joy:

Goed weekend wilde ik zeggen; maar ik zie net op mijn horloge dat het een beetje een koude natte dag wordt :nerd_face:

3 likes

Mooi horloge (of gadget?), maar véél te groot voor mij. Die Ultra 2 paste echt niet op mijn pols. Maar ik vind hem wel mooier dan de 9 of de 10.

1 like

Thenks! Inderdaad fors gedimensioneerd ten opzichte van de andere modellen. Maar ik ben wel van de buitenbeentjes :blush:

Daarnaast is zo’n gadget meer praktisch met een zo groot mogelijk scherm.

Ik wandel veel en dat is wel echt leuk met dit. Kan de telefoon in de rugzak blijven zitten.

Verder is het gewoon luxe shit omdat het kan en niet omdat het nodig is :sweat_smile:

Helemaal mee eens! Het grote scherm en de sterkere batterij trokken mij ook naar de Ultra 2 (o.a. om mee te gaan lopen), maar mijn pols kan hem helaas echt niet aan. Maar als je hem kan hebben, is het de beste smartwatch op de markt. Veel draagplezier!

1 like

Heb zelf een samsung smartwatch. Leuk om mee te sporten. Maar dat doe ik ook te weinig. Heb er dus vrij weinig aan :sweat_smile:

Verder is het teveel 13 in dozijn. Als ik er anderen mee zie lopen, tsja voelt mijn pols niet ‘exclusief’. Ik weet ook wel dat van mijn andere horloges er veel van zijn, maar dat voelt echt wel bijzonderder dan een digitaal apparaat (of het nu samsung of apple is)

1 like

Elke dag opladen of om de dag met een ultra,
dat moet toch beter kunnen, solar onder het scherm?
Tot die tijd voor mijn geen Apple Watch,
en ik weet ook niet of ik heel blij wordt van al die meldingen de hele dag…
Heb mijn iPhone ook al jaren op stil staan :thinking:

No f##### way dat ik zo’n ding om mijn pols slinger. Zo’n ding “trekt” continu en ongewenst mijn aandacht met al de gegevens en signalen :grimacing:.
Mijn horloges daarentegen krijgen mijn aandacht, wanneer ik daar zin in heb.

Telefoon is al genoeg afleiding (gebruik ik voornamelijk voor werk, voor HF en voor WhatsApp). Alle signalen heb ik uit gezet. Heerlijk.

1 like