Aqua-Lung Only

Volgens mij bestaat dit topic nog niet, maar het is lang geleden dat ik zo onder de indruk was van een horloge :slightly_smiling_face:

Mochten er hier meer Aqua-Lung horloges of horloges met Aqua-Lung logo rondzwerven, laat ze zien svp! Ik ken sowieso een Doxa alhier op het forum :+1:

Deze nieuwe aanwinst is gisteren via UPS vanuit Italië afgeleverd en was mijn laatste aankoop in 2020 (en misschien ook direct mijn favoriete aanwinst van 2021).

Dit horloge stond al jaren erg hoog op mijn wensenlijst, maar komt niet heel vaak voorbij en is dan vaak in wat meer ‘geleefde’ staat zullen we maar zeggen.

De bezel is apart met het gouden kroontje op 12 uur en de gekantelde ‘30’ op 6 uur. De cijfers op de bezel zijn overigens ook goudkleurig of gilt.

En dan die zwarte glossy wijzerplaat: goudkleurige, glanzende uurmarkers, gouden omranding van het datum venster, weer dat kroontje op 12 en zelfs de zuurstoffles in het Aqualung logo is goudkleurig en glanzend.

De wijzers zijn overigens ook gilt.

Kost wat, maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen.

Any way, dit is hem:

In 1962 was hij wel wat goedkoper:

31 likes

Nice :ok_hand:. Nog niet eerder van gehoord. Heb je meer info qua maatvoering?

1 like

Dank je :+1:

Dit horloge heeft een diameter van 37mm excl. de kroon en 20mm lug breedte. Perfecte maten voor een vintage.

2 likes

Gefeliciteerd !
Kost wat ? 74.95 dollar ?
Nooit gezien wel mooi.

2 likes

Nice :+1:

1 like

Een top aanwinst Marc en in een geweldig mooie staat.
Ook wel eens naar dit horloge gezocht maar nooit kunnen vinden.
Wat betreft Aqualung zal het hier op het forum niet stormlopen, maar toch…

12 likes

En nog eentje😀

12 likes

Dat is een hele mooie Aqua-Lung!

Ik kende deze nog niet. Erg mooi die unieke details. :+1:

Geniet ervan!

1 like

Echt een fantastische skin diver. Toch wel top vijf van de meest gewilde, in mijn ogen.

1 like

Prachtig horloge, ongelofelijk dat je hem gevonden hebt!

1 like

Muziek erbij

4 likes

Is er geen Blancpain Aqualung?

Edit: Aqua Lung vs Aqua-Lung

Ben ik de enige die hier een schaar in ziet?

afbeelding

1 like

Nu niet meer…

1 like

Ja, klopt die is er ook.

Aqua-Lung of Aqualung werkte samen met Blancpain en Doxa, maar bracht zelf een horloge op de markt. De Blancpain en Doxa’s zijn bekend, deze iets minder omdat ze vrij zeldzaam zijn.

Aqualung’s eigen duikhorloges worden ook wel “Skin 666” duikers genoemd ivm de laatste 3 cijfers van het referentienummer op de achterkant en werden door A.Schild op de markt gebracht. De naam A. Schild staat o.a. op de binnenkant van het achterdeksel en op de rotor van het Felsa 4004 uurwerk.

A. Schild maakte deze horloges ook voor Orator en AMF Voit, maar zelf vind ik de Aqua-Lung versie het meest geslaagd.

Hier een foto van vanochtend waarop de gouden accenten mooi uitkomen:

10 likes

Het Aqualung logo stelt een duikfles voor met luchtslangen en regulator. Deze is in de jaren ‘40 onder de naam Aqua-Lung gepatenteerd door de bekende duiker Jacques Cousteau.

1 like

Was niet lullog bedoeld hoor.

2 likes

Ik zie er wat anders in
:flushed:

Jij hebt een dirty mind :joy:

1 like

Iets “lullig”?

1 like