Aqua Terra of alternatief?

Dag liefhebbers,

Kennelijk krijg ik eens in de tien jaar horlogejeuk. Ongeveer 20 jaar geleden kocht ik mijn eerste serieuze horloge. Een Montblanc.

Tien jaar later volgde een Speedmaster.

En nu begint het weer te kriebelen. Ik kijk al geruime tijd naar een Omega Aqua Terra Shades Atlantic blue. Zijn er onder jullie veel tevreden dragers of moet ik vooral nadenken over een alternatief? De IWC Mark xx heb ik gepast, maar die doet me niet genoeg.

14 likes

Gezien al een Omega in de collectie een Rolex OP of Datejust?

Of iets meer budget vriendelijk: Longines Conquest of een Tag Heur Carrera?

2 likes

11 likes

Die OP vind ik wel fraai, maar ik ben in de regel niet zo’n fan van Rolex. Voordeel van die AT vind ik dat ik weet dat het een goed horloge is, maar dat ik hem nog steeds kan dragen zonder aandacht te trekken die ik niet wil.

5 likes

Staat net een prachtige Longines conquest in het blauw voor een bijzonder redelijk bedrag.

Ik begrijp wat je zegt, al hangt het denk ik ook af van waar je komt. In een middelgrote stad in de provincie zou ik me niet al teveel zorgen maken.

Anders is in die prijsklasse Grand Seiko of een IWC Portugieser 3 hander nog te overwegen.

Genoeg keuze :slight_smile:

Hiermee beantwoord je je eigen vraag eigenlijk al :slightly_smiling_face: Ik zou dezelfde overweging hebben. AT all the way :muscle:

Ik ben jaloers

Aqua terra is mooi

Andere opties die ik niet perse mooier of minder mooi vindt maar om je aan het denken te zetten
Tudor black bay 36 of 39
Breitling top time

En een Rolex OP zullen ze je nou ook weer niet meteen een pistool voor op je hoofd zetten

5 likes

Zeg je…

…dan zeg je Grand Seiko

@Fate_Amenable_To_Change kan er vast wel een paar tippen voor je

2 likes

Ik denk dat een zalfje niet meer zal helpen. :wink:

Waarom zoeken naar een alternatief als je al lang lonkt naar de Aqua Terra ? Qua kwaliteit zit je goed.

Ik zou voorkeur geven aan een Rolex, maar gezien je geen fan bent en er wat oncomfortabel zou bij kunnen voelen, is Rolex niks voor jou.

Effe naar de AD en omslingeren.

5 likes

Horloges teveel om te dragen en te ervaren.
Mijn gevoel na je oproep : ga voor jouw AT,past zekers in jouw rijtje horloges.

De nieuwe railmaster is de AT kast en net wat anders en prachtig in zijn eenvoud.

Dan wil ik graag wel weten wat het budget is, en of quartz, ankergang of Spring Drive allemaal gewenst zijn qua escapement. En polsmaat. @Kazz15, kassa twee alsjeblieft.

1 like

4 likes

Budget rond 7500. Diameter max 40. Automaat

Dat is het opwindmechanisme. Bij Grand Seiko heb je dan de keuze uit ankergang of Spring Drive qua echappement.

Roept u maar.

Ik vermoed dat je een ankergang wilt. Dan zou ik Grand Seiko afraden wegens dikte.

Pak een Breitling top time B31.

1 like

Die AT bestaan blijkbaar ook vele minder klassieke dial kleuren

En zo leer ik weer. Ik heb de AT gepast en de IWC ook. Beiden niet al te dik. Kan ze nog kwijt onder een overhemd. Als de Grand Seiko veel dikker is, valt die idd af

AT 38mm is een topper. Ik kan alleen zo snel niet vinden of deze ook de comfort stand heeft. Bijv. Deze heeft dat wel: https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-aqua-terra-150m-co-axial-master-chronometer-41-mm-22010412101002