Aquadive, de historie, een NA en nog veel meer......

Prachtig, wat een tank.

1 like

Ik wou het kort houden en je NA topic niet vervuilen. Helemaal uw vergissing niet want iedereen maakt ze. Ik schreef echter heel duidelijk Synchron Oostenrijk.
Dat is een firmaatje welke Rick Marei heeft gestart in 1993 als 25 jarige. Als bijbaantje dan nog, hij was toen full time medewerker bij Microsoft. Je kan wel raden waarom hij de Synchron naam koos. Altijd handig oude namen te gebruiken. Zo zijn er best wel meer. Dus op zich niets mis mee. Maar hij maakt er wel handig (mis)bruik van.

Maar dus heel zeker, Synchron Oostenrijk, een e-commerce bedrijfje met in totaal 11 medewerkers anno nu is totaal iets anders dan het oude Synchron van CH.

Wat meer info :

The old Suisse Synchron company, which ceased to exist around 1978, has nothing to do with “Synchron Uhren Manufaktur GmbH”, the company Rick Marei started in Austria in 1993.

Different company’s, different countries and different era.

What is for certain though, Rick Marei is an excellent marketeer. And I am sure, he thought it might become worthwhile to use that old name (and logo).

According to his other company www.ifactory.at (est. 2001 at the same address) they are an 11 man team.

He was hired to develop the Doxa Sub line and it worked for 20 years. Doxa regarded him as their ‘marketing manager’. See here (2nd picture) :

Sure, he was not a direct employee but was an independent service provider. But still, to the outside world he was ‘Doxa’

Since the Jenny family (the Walca/Doxa owners) decided to follow different paths it looks like he did not take it too well. Hence his Doxa ‘hommage’ Synchron Military?

5 likes

Nou beste @DVR ik zie dit niet als vervuiling van het topic maar waardevolle en interessante informatie. Dank voor deze toevoeging, dit was mij niet bekend.
En ja, Rick is ook zeker een boefje…

3 likes

Wauw! Wat een goed verhaal. Aquadive spreekt me al een tijdje aan. De Bathyscaphe vind ik prachtig.

De Poseidon mag er trouwens ook wezen. Wat een mooi ding. Veel plezier ermee!

3 likes

Fantastisch verhaal zoals het hoort. Gefeliciteerd met je NA.

1 like

Wat een research :ok_hand: geniet ervan en bedankt voor deze mooie bijdrage

1 like

Prachtig verhaal en dito horloge

1 like

Dank je man, en jij bedankt voor de kans om deze knaller over te nemen. Hij moet vechten om aandacht tussen o.a. een Doxa, Squale en een Tudor BB58 maar dat lukt hem zonder problemen!!

1 like

Leuk verhaal :+1:t2: en een prachtig horloge!

1 like

Alleen USD 1490 is wel heel erg aan de prijs😱

1 like

Mooi verhaal en ondanks dat ik ze persoonlijk niet mooi vind heb je me toch weten te boeien met je post. Bedankt daarvoor.

1 like

Dank allen voor de leuke reacties!!!

1 like

Ja dat is denk ik voor iedereen anders. Zelf vindt ik het een super prijs voor wat je krijgt. Ik vindt de samenwerking met Poseidon en dus dat logo op de plaat fantastisch, de vergelijkbare Doxa zit daar nog ruim boven qua prijs. Geweldige looks en verders veel waar voor je geld, in bouwkwaliteit, specs en alleen al meer dan 200 euro aan Isofrane straps er standaard bij.
Maar als je alles even vergeet en alleen naar het bedrag kijkt, ja dit is een best bedrag!

1 like

Inderdaad, prijs is subjectief. Alleen, persoonlijk, denk ik dat na aanschaf je gelijk 50% af moet schrijven.

1 like

In de jaren 60 en 70 noemde men die ook wel “de looks”.

Een mooi verhaal bovendien. Mooi topic, leuk horloge, gefeliciteerd!

tja dan kun je beter geen horloge kopen. Afschrijving hoort bij de hobby

1 like

Mooi en interessant verhaal. Dat geeft een merk een stuk meer beleving. Iets wat je in de winkel nooit te zien of te horen krijgt.:+1:t2: Nu wil ik er ook een….

2 likes

En daarom koop ik bijna altijd een Rolex. Een hobby hoeft geen geld te kosten

1 like

Lekker leesvoer hoor. :muscle:
Genieten!

2 likes

Snap ik maar merendeel van de leden hebben of kopen geen Rolex… En zelf koop ik voor het plezier, niet als investering.

3 likes