Dat is natuurlijk lastig en ik weet niet hoe dat bij zo’n bedrijf gaat. Maar er zijn volgens mij een boel mensen die via buyee horloges kopen.
Vooral de klanten service viel me dus heel erg tegen met bijzondere uitspraken als “we hebben het horloge niet gecheckt dus we kunnen niks doen”. Maar ik betaal toch voor een check? Of “we checken mechanische en elektronische dingen niet op werking” terwijl in hun regels waar naar ze me verwezen staat “we checken elektronische dingen niet op werking”. En “je moet zelf ook kijken of de verkoper goed is hij had 4 negatieve revieuws”. Maar ook pak hem beet 2000 goeie een 99.5% score is niet slecht lijkt me.
Maar 1 ding is duidelijk, je hebt geen enkele zekerheid en Buyee checkt dingen verder niet en helpt je niet als iets niet is als omschreven.
Geweldig medium maar als men geen fan is van Ebay dan zou ik hiermee oppassen. Persoonlijk ga er ik er bij voorbaat al vanuit / neem ik mee in de beoordeling / bepaling van hoogste bod dat retour sturen niet mogelijk is / zeer lastig wordt. Wees dus op je hoede en ga dus niet alleen af op de beschrijving.
Vervelend voor je dat dit zo gelopen is.
Maar, gaat dat checken wel over de “werking” van het gewonnen voorwerp?
Volgens mij controleren ze uitsluitend of de verkoper ook werkelijk het voorwerp van de veiling naar Buyee heeft gestuurd.
Ik heb een keer een originele ‘grain of rice’ band gescoord op Yahoo via https://www.sendico.com een andere Japanse proxy. Na een maand werd er een tot de draad versleten merkloos leren bandje bezorgd en ik moest nog bijbetalen ook. Reclamatie had geen enkele zin want zij ‘schuiven de doos alleen maar door’. Ik ben toen overgestapt naar Buyee en heb sindsdien (gelukkig) geen problemen meer gehad.
Dat blijkt dus, maar dat is niet wat er in hun info. Daar staat dat elektronische voorwerpen niet getest worden op werking. Maar mechanische producten dus óók niet maar dat staat helemaal nergens vermeldt. Die aap kwam opeens uit de mouw toen ik contact had met de klanten service.
Is het ook mogelijk om buyee te gebruiken indien je geen creditcard hebt? Ik probeerde zojuist mijn PayPal te koppelen maar hiervoor is blijkbaar een creditcard vereist. Heeft iemand hier ervaring mee?
Omdat dit het meest recente topic is over Japan imports, stel ik de vraag hier maar. Een paar jaar geleden heb ik een nieuw horloge uit Japan geïmporteerd. Gelukkig heeft de NL douane toen een nul te weinig van het bedrag in YEN ingevoerd in de berekening voor de importheffing en BTW, waardoor ik een aardig voordeel had.
Nu overweeg een nog wat kostbaardere import te doen, met nog een nulletje erachter in YENs. Zo kostbaar dat we van de invoer en BTW ook wel met zijn 2en retour Japan zouden kunnen. Jullie snappen dat ik vooralsnog nog in de verkennende fase ben, en nog niet besloten heb. Het is een aanzienlijk bedrag, en het geld brandt me niet in de zak. Dus de kans is ook groot dat ik er nog een nachtje over slaap en het toch niet doe
Maar ik heb maar één import uit Japan gedaan. Wat is jullie ervaring met de kans dat de invoer gecontroleerd wordt? Gewoon 100%? Of 50/50? De laatste import werd dus gewoon zoals het hoort gecontroleerd, maar gelukkig voor mij werd er een invoerfout gemaakt. Ik snap dat je uit moet gaan van 100%, maar het hele leven bestaat uit kansen
Ligt er een beetje aan wat voor pakketje. Dingen in een envelope slippen er vaker door dan een doos. En in de zomer om de een of andere reden ook meer geluk met import, misschien zijn ze dan met vakantie . Maar verder is de kans veel groter dan 50%. Het is bijna altijd wel betalen helaas.