Aqualand’s Startersgids: CITIZEN, SEIKO en ORIENT rechtstreeks kopen in JAPAN! 🇯🇵

Mijn ervaring bij de aankopen in Japan van de laatste jaren is dat de pakketjes bij binnenkomst in NL eerst naar de douane gaan en daarna worden vrijgegeven voor bezorging. Ik heb zonder uitzondering voor alle pakketjes moeten bijbetalen.

2 likes

Dat verwachtte ik al. Geen ontkomen aan dus. Op een horloge van 1.000 euro maakt me de heffing niet zoveel uit. Maar op dit horloge is het voor jan modaal een maandinkomen, dus dat is wel even andere koek :frowning: Ik denk niet dat ik dat voor mezelf kan verantwoorden.

1 like

Verbeterd

Zonder gein zou je dat uberhaupt wel willen doen met zulke grote bedragen? Je zou haast inderdaad zelf op vakantie kunnen gaan naar Japan als de corona voorbij is :D.

2 likes

Om hier nog even op terug te komen. Paypal had me in mn gelijk gesteld. Echter had Buyee niet ingestemd met mijn voorstel om een deel van de reparatiekosten te betalen. Paypal had dus toen geen andere keuze dan voor te stellen dat ik het horloge retourneerde en een full refund kreeg. Daar ben ik niet op in gegaan. Maar dus wel mn “gelijk” gekregen.

En nog iets anders over dat inspection plan. Ik las op het Seiko forum ook iemand die een 2 Seiko duikers had gekocht met Buyee en had betaald voor het standard plan met inspection. Hij kreeg echter 2 Longines horloges opgestuurd van Buyee. Dan vraag je je toch af wat Buyee inspecteert als hij 2 Seiko’s kocht maar 2 Longines kreeg. Ik ben in ieder geval niet meer van plan snel gebruik te maken van die standard en inspection plans en te betalen voor een wassen neus.

2 likes

Bijna altijd? Ik heb gewoon altijd betaald. Dus ga gewoon uit van altijd, dan is 1 keer niet een hele mooie onverwachte meevaller.

1 like

Laat je geen fotos maken? Ik heb nog nooit een verkeerd pakket gehad want ik laat eerst fotos sturen voordat ik pakket laat komen. Geen inspection plan scheelt 5 euro, fotos maken kost nog geen 3 euro.

1 like

Ik heb even geteld, 12 dingen uit Japan dit jaar waarover ik mogelijk importkosten zou hebben moeten betalen en heb 7 keer moeten betalen en 5 keer niet (waarvan 4x in de zomer vakantie). Overigens ook 1 die verkeerd ingeklaard is en waarvoor ik teveel heb betaald.

Vorig jaar 2x in de zomervakantie niet en daarna een keer of 5 op rij wel weer later in het jaar. Ik ga er ook altijd vanuit dat ik moeten betalen maar heb gelukkig niet altijd hoeven te betalen.

Welke verzend methode kies jij? Ik altijd small air package ipv EMS/express. Wellicht maakt dat ook nog verschil.

Nee ik heb nog nooit een foto laten maken, ik zie daar de meerwaarde niet zo van in. Heb gelukkig zelf ook nog nooit wat anders ontvangen dan ik gekocht had klopt af op hout .

2 likes

Altijd consolidated met extra packaging en dan via EMS.
edit: dat betekent gewoon aankoopbedrag +25% op de mat.

1 like

Zijn er nog andere verschillen anders dan de transit tijd? Via EMS met de lucht is altijd import aftikken, is met de boot een gok?

*Oh wacht, er wordt hier boven ook grotendeels besproken. Ik laat de vraag nog even staan. :slight_smile:

1 like

Je kan ook small air package kiezen. Dat is de beste imo.

1 like

Zie het topic nu weer naar voren komen, was hem kwijt (gaat nu niet meer gebeuren :joy:).

1 like

Waarin is deze optie dan het beste? Prijs, snelheid, kwaliteit?

Qua snelheid heb ik niet echt verschil gemerkt tov EMS maar het is wel goedkoper. Ook qua inklaringskosten want EMS is 4 euro extra omdat het een “express” zending is (duurde gewoon net zo lang met inklaren als een normaal pakket). En met EMS is het altijd inklaringskosten dokken, met small air package heb je soms nog geluk.

2 likes

Misschien hebben jullie een helder idee vanuit ervaring. Ik heb een item gewonnen, maar kan hem niet betalen. In mijn account staat het juiste PP adres gekoppeld. Automatisch wordt ie niet betaald, handmatig krijg ik een foutmelding. Opnieuw toestemming geven via PP heeft geen zin.

Iemand een idee?

Geen idee. Maandag bellen met PayPal. Maar dan is het telaat voor je buyee…

Je kan ook op een andere wijze betalen aan buyee?

Op het Paypal forum staan wel meer berichten van mensen die ook dit probleem hebben, bv https://www.paypal-community.com/t5/Payments/Buyee-troubles/td-p/1952831

Succes ermee!

1 like

Dank je, helaas wordt er geen oplossing gegeven. Heb inmiddels ook een reactie van Buyee, maar dat helpt ook nog niet.

https://faq.buyee.jp/article/144?lang=en

Misschien heb je hier iets aan? Anders met een creditcard betalen?

1 like

Die had ik gezien inderdaad. Alle punten zijn niet aan de hand.

Ik heb een sterke voorkeur voor PayPal.

Volgens mij is dit iets wat je binnen je Paypal account op moet lossen. Als je in PP bijvoorbeeld automatische incasso hebt (van je eigen IBAN). Kan het zijn dat het bedrag te hoog is, dan knalt die er uit. Paypal gaat niet iets voorschieten wat niet bij jou geincasseerd kan worden.

Check even je betaalmethode in Paypal, volgens mij (maar deze info is misschien gedateerd) kan je ook echt het geld “op” je paypal rekening zetten middels iDeal (binnen paypal) en dan daarna de betaling naar de veilingsite uitvoeren. Vergeef me dat ik niet het laatste weet van Paypal, maar ik zou in deze hoek zoeken.

Of in je Paypal staat een credit card die verlopen is (heel veel verlopen op 01-01).

1 like