Aqualand’s Startersgids: CITIZEN, SEIKO en ORIENT rechtstreeks kopen in JAPAN! 🇯🇵

Wat Paypal ook heel erg vaak doet is dingen “flaggen” als verdacht. Zeker als je net een nieuw account hebt. Dan is een EU - Japan transactie misschien genoeg om het te blokkeren als verdacht. << Dit is ook een hele reeele optie.

1 like

Dat is het in dit geval niet. In het verleden ook nooit gehad, terwijl betaalsaldo laag was.

Staat ingericht op bankrekening, is al jaren zo.

Niet gekoppeld aan card, kan het ook niet zijn.

Geen nieuw account, ook eerder betalingen gedaan naar Japan en Buyee specifiek. Wel heb ik eens de autorisatie ingetrokken, omdat ze drie keer incasseerden. Dat is hersteld en ik zie niet dat het daar mis gaat.

Overigens heb ik ook bij PP de hulplijn ingeschakeld, maar nog geen reactie.

Goed dat je het allemaal hebt gechecked. En vreemd dat het alsnog wordt tegengehouden.

Dat is wel een aspect van Paypal, soms is het niet duidelijk wat er misgaat en is het wachten op human support. Hopelijk vindt je het, en kan je het oplossen.

1 like

Dit was toch de oplossing. Geen idee waarom, want ik heb niets gewijzigd en de koppeling naar mijn bankrekening bestaat, inclusief voldoende saldo. Anyway, betaling is gedaan. :slight_smile:

5 likes

Goed te horen dat het is gelukt! Het is inderdaad “hit and miss” met Paypal. Gelukkig heb je een weg gevonden om het te laten lukken. Verbaast me niets als volgende keer weer een andere blokkerende reden naar voren komt. Houdt een mens scherp! :stuck_out_tongue:

2 likes

??? :thinking:

1 like

Ow mijn berichtje was een verwijzing naar een ander

Maar is niet helemaal goed gegaan

2 likes

@Aqualand bedankt voor deze uitleg! Een voordelige manier om iets uit Japan te kunnen kopen. Beter dan andere ecommerce websites die goederen uit Japan verkopen (en beter dan ebay :slight_smile:).

De Seiko SCED053 komt als het goed mijn kant op. Erg benieuwd.

6 likes

@Aqualand, weet jij of er door de douane ook nog btw wordt gerekend over de dienstverlening die je van Buyee hebt ontvangen?

1 like

Dat kan niet meer zijn dan een paar euro. In het totaalbedrag van je aankoop zit uiteindelijk ook de dienstverlening geloof ik.

Oei, dat weet ik zo even niet…

1 like

Perfect! Blij dat het je geholpen heeft.

Mede dankzij dit draadje heb ik onlangs iets uit Japan laten komen via Buyee. Veel dank voor de goede uitleg, Bert @Aqualand :ok_hand:

2 likes

Graag gedaan!

1 like

Ik heb inmiddels al regelmatig via Buyee horloges gekocht. En sinds kort versturen ze ook per Fedex. Kan ik van harte aanbevelen. Snel, goedkoop en bovendien zijn de inklaringskosten ook nog eens veel acceptabeler.

Laatste zending ging zelfs in 2 dagen, incl. inklaring. Dat is ronduit snel vanuit Japan, terwijl het ook nog eens de goedkoopste verzendwijze is. Nadeel is, dat je bij Fedex een Creditcard nodig hebt om de inklaringskosten vooraf te betalen (of een account aan te maken bij Fedex). Maar eenmaal voorbij die drempel, is Fedex een verademing.

Let er wel op, dat als je Fedex als verzendmethode kiest, je de postcode gebruikt zonder letters. Op een of andere manier kan het systeem daar niet mee omgaan. Geen zorgen, Fedex weet je wel te vinden… Tot nu toe 2 keer Fedex gebruikt, beide keren zeer tot tevredenheid!

1 like

Misschien ligt het aan het gewicht etc maar small air package is normaal gesproken het goedkoopste toch?

Maar je moet met fedex dus van te voren de inklaringskosten betalen en dan leveren ze het thuis af? En wat als je geen CC hebt?

Ik koop meestal meerdere horloges, en dan kost Fedex iets rond de 2600-2700 Yen. EMS kost dan iets rond de 3600 Yen.

Volgens mij kun je ook achteraf betalen, maar ik geef de voorkeur aan voorafbetalen. Dan ben je er ook maar vanaf.
EDIT: Je kunt inderdaad ook achteraf betalen, gewoon per bank.

Maar het is niet per sé noodzakelijk om een Fedex account aan te maken. Maar het maakt het wel gemakkelijker, ook om de zending te tracken.

Dat fedex is wel een interessante optie maar ik vroeg het me af omdat ik geen zin heb om het pakket te moeten afhalen op zo’n fedex punt op een industrie terein 20km hier vandaan. Maar dat is dus geen probleem en ze leveren het aan de deur?

Small air package is goedkoper dan EMS. Dat is voor kleine dingen zoals horloges vaak de goedkoopste optie.

Ik heb reeds meer dan 60pakjes ontvangen. En FedEx is voor mij de bom. Altijd perfecte tracking. Inklaring is geweldig :grinning::grinning:

1 like