Aqualand’s Startersgids: CITIZEN, SEIKO en ORIENT rechtstreeks kopen in JAPAN! 🇯🇵

Wat zijn de administratiekosten van fedex? :innocent:

Lager als ems. En DHL.

Iets van 13 euro dacht ik.

Ehm 0 misschien. Op een pakje onder inklaring tarief heb ik ook echt niet hoeven betalen

EMS is express en 17. Postnl is normaal 13. Maar 13 euro voor fedex is idd niet veel.

1 like

Inderdaad, €13. Ik heb de factuur voor me liggen.

1 like

En ook zojuist m’n eerste yahoo veiling op buyee gewonen met behulp van deze handige startersgids :+1: Heb een snipebod ingesteld want real life meebieden word ik helemaal gestresst van, ik ben meer van “set and forget” :blush: De PayPal betaling is overigens helemaal vanzelf al uitgevoerd, daar heb ik geen klik voor hoeven doen :thinking:

En nee, het is geen Japans merk geworden maar zoals van mij te verwachten viel een Tissot :blush:. Het grappige is dat ook Tissot Japan only modellen had (of in elk geval modellen die je hier nooit ziet). De PR100 die ik incoming heb is overigens een model dat hier wel gewoon werd geleverd, maar je ziet ze hier maar weinig aangeboden in nette staat voor een schappelijke prijs.

17 likes

Voor een horloge is het afhaalpunt aan de Breguetlaan in Oude Meer toch wel toepasselijk :slight_smile:

1 like

Mooie vangst Wilco. Blij dat de Startersgids je heeft geholpen!

1 like

Dank je, en ook alsnog bedankt voor dit handige stappenplan :+1:

1 like

Heeft iemand ervaring met alternatieven? Zen market, from Japan? Na zeer slechte ervaringen met Buyee is het wel tijd om te switchen. Ik heb online gelezen over de andere platformen maar ik ben benieuwd hoe het specifiek met horloge en voor yahoo auctions is.

FromJapan is ook een optie, maar vind buyee prettiger. @koekoek

Buyee is een heel smerige tent :innocent: Wil daar liever geen zaken mee doen.

En ook de consolidation fee bij buyee is minder. Van wat ik zie is from japan ook vrij handig in gebruik. Ik ga het eens proberen.

1 like

Hoezo dat?

Ik weet niet in hoeverre je tegenwoordig nog mag uitwijden over bepaalde dingen. De klantenservice is in ieder geval zeer onbehulpzaam en onvriendelijk. Het probleem is dat ik zelf geen contact op kan nemen met de Japanse verkopers of verzendmaatschappij. Maar ze willen niet helpen bij issues. Dat is meermaals gebeurt. Maar nu ik een keer de hulp van paypal inschakelde en gelijk kreeg en het geld terug blokkeren ze mijn pakketjes in Japan en proberen ze me dat geld weer te ontfutselen.

Ik heb ook wel eens gehad dat een pakketje zoek was. Klantenservice zei dat het pakket in EU was dus hun taak zat er op. Succes!
Uiteindelijk kwam het allemaal wel boven water, maar niet dankzij Buyee.

1 like

Hebben mensen hier ervaring met de Yahoo auction PayPal/CC limit van from Japan? Ze willen mij niet meer info geven :upside_down_face::face_with_raised_eyebrow: Gaat die omhoog als je member rank ook omhoog gaat?

Ik heb het idee dat de limiet voor mij nu als nieuwe member 100.000 yen per maand is wat niet veel is voor horloges. De ondoorzichtigheid er van irriteert me ook.

Mijn ervaringen met From Japan tot dus ver na het ontvangen van mijn eerste pakket.

Het is véél goedkoper. In totaal ben je net als buyee 500 yen kwijt aan fees voor Yahoo auctions. Maar bij die 500 zit wel verzekering en het checken van het product inbegrepen, daar moet je bij buyee nog ns 500 voor neertellen als je dat wil (wat ik niet zou aanbevelen). Ook hoef je niet te betalen voor het samenvoegen van pakketjes, dat kost bij buyee 500 voor 2, en 1000 voor 3 of meer. Bij het samenvoegen van de pakketten halen ze de item uit de doos of enveloppe waarin het in Japan verzonden werd voordat ze hem in de nieuwe doos doen. Dat scheelt in volume en gewicht bij verzenden wat lagere verzendkosten betekent. Als klapper op de vuurpijl krijg je ook nog korting op shipping als je omhoog gaat in member rank door voor bepaalde bedragen te kopen daar. Zeker als je meerdere pakketjes in 1x laat opsturen scheelt het echt enorm tov buyee in de kosten, dat scheelt duizenden yen / tientallen euro’s.

Wat betreft de site is het oke. Er zijn een paar dingetjes die wat minder handig zijn dan bij buyee. Verder prima bruikbaar voor het zoeken naar horloges op yahoo auctions. Het enige wat echt een (groot) nadeel is is de maandelijkse betaallimiet voor paypal en CC van 100.000 yen (768 euro d.d. 31-07-2021). Naar eigen zeggen zodat ze niet met een boel onbetaalde items zitten en niet ten prooi te vallen aan malafide kopers. Maar het is vervelend om aan zo’n limiet gebonden te zijn, je weet nooit wat je nog ziet en wat je wil kopen. Het schijn ook dat die limiet niet omhoog gaat met je member rank (wat ik wel vreemd vind). De klantenservice vind ik tot nu toe prima. Overall een prima platform om te gebruiken en een stuk goedkoper dan Buyee. Ondanks dat op HF buyee een begrip is en iedereen dat lijkt te gebuiken is het misschien ns goed om ook de andere te bekijken.

12 likes

Vanochtend een siperbod gezet op Buyee, en daar ook een bevestiging gekregen dus bod was succesvol geplaatst. Nu is de veiling echter afgelopen op een eindbod dat ruim 300 Yen lager is dan mijn snipebod, maar ik ben niet de winnaar. Iemand een idee hoe dat kan? :thinking:

Heb je goed gekeken naar je bod, de conversie van yen naar euro, japanse tax er bij, service fee?

1 like

Ja volgens mij wel. Mijn “kale” bod (wat ik in het vakje had ingetypt) was 4321 Yen, en de veiling is nu geëindigd op 4000 Yen.

Apart. Early finish, veiling verwijdert? Heb ik nog niet gehad.