geen Aquastarlet (oef), maar een dikke 37mm Aquastar
scherpe kast en originele kroon
interne bezel doet het
de wijzerplaat heeft veel Spaanse zon gezien (is bovenaan Duward getekend, dus voor de Spaanse markt) maar dit model heeft daar algemeen wel wat last van
Ben al langer fan van het merk en een 63 stond al even op het verlanglijstje
Eerst de kast openkrijgen - zo te zien heeft een horlogemaker hier vroeger al wat problemen mee ondervonden, gelukkig heeft Bergeon daar iets voor bedacht
Binnenwerk was tamelijk proper, maar het plexi glas was heel vies aan de binnenkant
gepoetst binnenin en er de grootste krassen van de voorkant afgehaald
Kunnen er nu al terug door kijken
de groefjes op de achterzijde van de interne bezel worden door een tandwiel aangedreven dat tussen het binnenwerk en de kroon op de opwindstift zit. Zo’n los tandwieltje zal gemakkelijk verloren gaan.
Ik heb een Bergeon kitje, maar de consistentie is altijd wel een uitdaging. Te veel poeder en het droogt te hard, te weinig en het wordt te glazig
Maar ik doe het niet vaak, ervaring heb ik dus ook nauwelijks.
Mooi horloge waar ik ook vaak naar kijk, en leuk beschreven allemaal !! Prachtig als je er zelf weer leven in kunt brengen want een amplitude van 130 is alleen nog palliatief
Hoe breng je de lumen aan zonder dat het door de wijzer zakt ?? Iets met vet vrij papier eronder of de rodico ?
Als je de consitentie van de lume juist hebt gemixt (niet te lopend en niet te droog), blijft die gewoon hangen met de oppervlaktespanning (hoe breder de te vullen wijzer, hoe moeilijker aan te brengen)
Ik gebruik een dikke oliegever
Wat een cool ding zeg, zie ze vaak voorbij komen in Spanje (Duward) en zelf een datejust variant onderweg van het merk. Maar die Aquastar is wel van een ander kaliber, proficiat!