Aquastar 63 de luxe restauratie

Ben al langer fan van het merk Aquastar en spotte deze “de luxe” versie in een lotje te herstellen horloges op ebay

Nu is dit niet mijn eerste Aquastar projectje: verslagje van de standaard stalen 63

De “de luxe” is een standaard stalen 63 die verguld is. de interne draaibare lunette en de wijzerplaat zijn wit ipv blauw/grijs

Voor 8 DM meer had je een Deepstar :scream: - konden we maar terug in de tijd

Eerste indruk toen ie toekwam:
:smile: :smile:interne lunette draaide dus het losse tandwiel dat over de tige schuift was er gelukkig bij
en zelfs een veertje om het tandwiel bij het uurverzet op de juiste plaats te houden - is blijkbaar redelijk zeldzaam dat het veertje er nog bij zit - de stalen restauratie 63 en zijn huidige vervanger hadden het niet
IMG_20220601_215146231

:smile:de plaqué kast was niet doorgesleten en achterkant was eens niet bekrast door het met foutief gereedschap openen

:smile:glaasje had enkel een schuur/polijstbeurtje nodig

:neutral_face:uur- en minuutwijzer hebben nieuwe lume nodig - eerste poging was wat te geel tov de secondewijzer

:unamused: de kroon was volledig weggesleten

Had nog een zeer op het origineel lijkende gouden kroon liggen en toen bleek het 1.2mm draad te zijn ipv de standaard 0.9 - uiteindelijk de kroon iets uitgeboord en er 1.2 draad op gezet

:unamused: :unamused: binnenwerk liep totaal niet en was behoorlijk smerig. Het heeft in vergelijking met de stalen 63 behoorlijk tegengewerk geboden, een deel van de geartrain heb ik moeten vervangen door raderen van een donor AS 1902/03.

En toen liep ie terug behalve in dial up positie :tired_face:
Jero1 heeft de verlossende tip gegeven mbt het anker (waarvoor nogmaals dank) en toen liep ie terug mooi in alle posities :partying_face:

En klaar

Samen met zijn stalen broer

en de uitgebreide aquastar familie

er past volgens mij nog net een Benthos tussen :rofl:

Bedankt voor het lezen

98 likes

Leuk!

1 like

Voor het delen! Wat een parel heb je ervan weten te maken :clap::clap:

1 like

Goed werk mooi om te zien! :+1:

1 like

Leuk verslag en geweldig resultaat!
Dank voor het delen!

Beginnen langzaamaan steeds meer van dit soort restauratieverlagen te komen. Erg waardevolle toevoeging aan dit forum imo

Wat was de diagnose en de oplossing als ik vragen mag? Ben zelf lerende dus hoe meer info, hoe liever :sweat_smile::+1:

2 likes

Heel goed gelukt en mooi verzameling.
Aangezien ik ook wel een Aquastar liefhebber ben:

10 likes

Lekkerrrrrrrr!

anker vervangen - iets met de hoogte - maar vervangen leek mij éénvoudiger gezien ik toch een donor had waar ik al wat wielen uit had moeten halen

3 likes

Gaaf gedaan! :clap:t3:

1 like

Mooi opgeknapt, die kan er weer even tegen :+1::+1:
Dank voor het delen.

1 like

Supergaaf project en een mooi resultaat, mag je trots op zijn. Dit zijn voor mij de meest toffe topics om te lezen en te kijken…

Serge

1 like

heel leuk! die regate ook… Heel mooi om te zien. Zie alleen op Chrono24 dat die inmiddels ook ‘ontdekt’ zijn door de markt, wat een prijzen zeg.

1 like

Dat is een geweldige collectie aquastar’s - WAUW
Als het goed is, is er voor mijn seatime een passend NSA bandje onderweg

1 like

Verbazingwekkend weer :+1:t2:

1 like

Pracht verzameling, met een hele leuke toevoeging. De 63 staat zeker op mijn verlanglijst.
Knap gewerkt, die Aquastar is weer als nieuw.

Voorlopig heb ik er nog maar één.

4 likes

een spanjaard met een mooie plaat :+1:
blij dat hier nog meer Aquastar fans zijn

1 like

Dank voor het opschrijven. Dit zijn de topics waar ik geen genoeg van kan krijgen.Wat een gaaf project weer! Chapeau! :ok_hand:

1 like

Mooi werk (en mooi merk)!

1 like

Top zo :ok_hand:

1 like

Mooi gedaan en wat een gave verzameling!

1 like