Ben al langer fan van het merk Aquastar en spotte deze “de luxe” versie in een lotje te herstellen horloges op ebay
Nu is dit niet mijn eerste Aquastar projectje: verslagje van de standaard stalen 63
De “de luxe” is een standaard stalen 63 die verguld is. de interne draaibare lunette en de wijzerplaat zijn wit ipv blauw/grijs
Voor 8 DM meer had je een Deepstar

Eerste indruk toen ie toekwam:
interne lunette draaide dus het losse tandwiel dat over de tige schuift was er gelukkig bij
en zelfs een veertje om het tandwiel bij het uurverzet op de juiste plaats te houden - is blijkbaar redelijk zeldzaam dat het veertje er nog bij zit - de stalen restauratie 63 en zijn huidige vervanger hadden het niet
de plaqué kast was niet doorgesleten en achterkant was eens niet bekrast door het met foutief gereedschap openen

uur- en minuutwijzer hebben nieuwe lume nodig - eerste poging was wat te geel tov de secondewijzer

Had nog een zeer op het origineel lijkende gouden kroon liggen en toen bleek het 1.2mm draad te zijn ipv de standaard 0.9 - uiteindelijk de kroon iets uitgeboord en er 1.2 draad op gezet
binnenwerk liep totaal niet en was behoorlijk smerig. Het heeft in vergelijking met de stalen 63 behoorlijk tegengewerk geboden, een deel van de geartrain heb ik moeten vervangen door raderen van een donor AS 1902/03.
En toen liep ie terug behalve in dial up positie

Jero1 heeft de verlossende tip gegeven mbt het anker (waarvoor nogmaals dank) en toen liep ie terug mooi in alle posities

En klaar
Samen met zijn stalen broer
en de uitgebreide aquastar familie
er past volgens mij nog net een Benthos tussen

Bedankt voor het lezen