Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Voor wat betreft de (mogelijk) grotere pushers, kijk even naar het vergelijk tussen mijn Heuer Carrera en de Long Beach

2 likes

Long Beach Revisie 2.
Inclusief saffierglas

14 likes

Stukken beter.

1 like

Vraag is, zouden er genoeg mensen zijn die dit horloge ergens tussen de eur. 250,- en 295,- willen pre-orderen?

In NL met de HFLE x 99 denk ik dat het lastig gaat worden. Daarvoor lijken ze teveel op elkaar.

In een crowdfunding in Europa of wereldwijd denk ik dat je wel kans maakt voor or die prijs ja.

Nee joh, die aantallen van een HFLE gaan we niet halen op HF, logisch ook gezien de overlap met dat horloge. Maar wil toch zeker wel een aantal hier terug zien op het HF :grinning:.
Eur. 250,- is gezien de specs, wijzerplaat met verdiepte compaxes, krasvast saffierglas erg scherp.

Ik doe wel mee voor max. EUR 275,–.

2 likes

Ik bedoelde met dat 99x hfle en de twee uiterlijken die op elkaar lijken het lastig zal zijn hier veel aftrek te genereren op het forum. Misschien een paar die op je gestemd hebben en een paar die de boot gemist hebben en het merk Aramar de rug niet toekeren, maar de rest is praktisch voorzien van de HFLE van dit jaar.

Voor meer verkoop zal je dan andere landen moeten zijn.

2 likes

Dat was sowieso al het idee :grinning:, markt in NL is te beperkt voor de aantallen die we moeten gaan doen.

Ik begin er wel warm voor te lopen. Het zit 'm ook een beetje in details als de spatiëring van de cijfers in de tachymeter ring en het woord ‘tachymetre’ zelf. Dat zwabbert nog een beetje.
Trouwens de typografie van de subdials (beetje jaren '30 achtig) en tachymeterring (modernistisch schreefloos) hebben nogal een andere sfeer, is dat bewust gedaan? Zou mooi zijn als dat een beetje eenzelfde typografisch concept zou hebben.

1 like

Ik heb geen horloge nodig :wink:, maar voor €250 zou ik de kans niet laten voorbij gaan…

2 likes

Goeie feedback @dotx maar jij hebt er dan ook voor doorgeleerd!

Klassiekertje wel hoor, bij de HFLE2017 was de detaillering in de typografie ook wel een dingetje in de schetsfase, maar dat is geloof ik ook wel goedgekomen.

Je zou denken dat het details zijn die niemand ziet, maar als het goed voor elkaar is dan geeft het onbewust toch een beter gevoel bij het geheel. Trouwens, er zijn zelfs ook Patek Philippe dials met minder goed verzorgde typografie, echt!

1 like

We kunnen natuurlijk ook een “Dotx limited edition Telemeter” uitbrengen :joy:

1 like

Ik durfde er zelf niet eens over te beginnen :grin: :grin:

Hint hint

3 likes

Oeh weer een Panda waarvan ik vind dat de compaxen teveel naar binnen staan… :wink:
Maar zal de horlogechinees eens vragen wat de MOQ voor een telemeter plaat is.

1 like

Voor 250 ga ik er zeer serieus op in. Vond het hfle ontwerp al geslaagd en dit een mooie aanvulling erop. Laat maar weten als de pre-order open gaat!

2 likes

lijkt wel op de HF limited die @25tien aan het regelen is… :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Die is nog niet eens klaar of er is al een hommage van. Dan ben je echt een grote!

5 likes

Netjes👍

Maar ik blijf de variant zonder tachyring mooier vinden. Die heeft m.i. meer het jaren '60, vintage Carrera gevoel.

Wordt die rode punt met dat lume bolletje nog vervangen voor een strakke wijzer?

2 likes