Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Mooi ontwerp zo. :+1: Er wringt voor mij wel meteen iets: ik denk dat ik m mooi vind omdat je richting een soort gulden snede gaat. Dat maakt het enerzijds een geslaagd horloge, maar anderzijds verliest hij iets van zijn eigenheid omdat hij meer op bestaande ontwerpen gaat lijken. Dat is niet vervelend bedoeld trouwens, alleen een observatie.

Thanx! Nee het rode bolletje blijft, vind ik een leuke touch. Tja de tachyring, ik heb nu een prototype zonder maar ik denk dat er meer markt is voor een versie mèt tachyring, dat is ook de reden om voor saffierglas in plaats van plexiglas te kiezen.

Er komt als het ontwerp en de specs van rev. 2 definitief zijn een nieuw prototype van, dan kunnen we ook goed zien wat het effect van dr tachyring is.
Ik denk dat de tachring in het echt minder prominent is dan in de tekening, hij komt op het opstaande randje, zie onder:

1 like

Een telemetre ipv tachymeter reken ik trouwens ook goed.
Maar geloof zelfs dat in de tijdgeest waarin je dit horloge een beetje positioneert er horloges zijn met beide.

Ik zeg niet dat je het moet doen (beide erop), maar dit soort chronograph gebaseerde functies maken dat een horloge wat meer voorstelt dan alleen iets dat de tijd kan aangeven en dat maakt het wat mij betreft gewoon interessanter.

1 like

En tele-, èn tachymeter komt idd voor, zie mijn Sabina en de net verkochte Fregatte maar vind ik op de Long Beach te druk worden.

2 likes

De HFLE 2017 is zonder meer begerenswaardig. Maar dit ontwerp doet er in niets voor onder. En wat mij betreft: een prettige maat.

3 likes

Zijn er al voorgenomen data voor de introductie, pricing & uitlevering?

1 like

Jammer dat het sexyplexi eruit is,zag het juist als een meerwaarde op dit soort klokjes
Ik heb de Seagull1963 met plexiglas en dat ziet er stukken beter uit dan de variant met saffier.

4 likes

Prachtige cijfers heeft Sabina op de telemeter zeg (die Panerai-achtige 6 en 9).

1 like

Hoi Paul, I agree de 1963 met saffier heeft ook een veel hogere bezel dan de plexi variant. Als het goed is heeft de Long Beach dat niet.

Vandaag de prijsopgave gehad voor een variant met saffierglas en dat was wel even schrikken, ruim eur. 40,- uit de btw meer ten opzichte van de plexiglas versie. Daarbovenop nog de kosten van het aanpassen van de kast

Dus dat wordt wikken en wegen, we hebben natuurlijk al best wat hogere kosten door een eigen kast, een wijzerplaat met diepte en eigen wijzers. En uiteindelijk moeten we ook wat gaan verdienen, maar goed als ik zie hoeveel sommige crowdfunded Horloges met mindere specs ophalen…

Nu dus de keuze tussen plexi en saffier, vanavond maar eens dimdammen!

Voor de discussie hier:

Early Bird price voor de eerste 50 met plexi zal geschat eur. 250,- tot eur. 275 worden

De Early Bird prijs voor saffier 295,- tot 325,-

Kijk maar even naar andere ST19 horloges met ongeveer deze specs.

Ik vind dat dat wel meevalt :wink:

En geen vervelend gekras op je glas :sunglasses:

4 likes

Wel mooi maar ik heb er na een keer dragen krassen op omdat ik even een doosje uit de auto ging pakken. Baal er nog steeds van :frowning:

2 likes

Mooi hoor zelf (laten) doen?

Nee hoor, zo gekocht bij Poljot24, alweer een dikke 3 jaar terug.

1 like

Nou, ik heb de plexi… Dit ziet er toch minder uit…

Niks zo persoonlijk als smaak…

2 likes

Nu zou ik daar ook wel een foto van willen zien in soort zelfde pose :slight_smile:

3 likes

Pcies :thumbsup:

Saffier heeft wel mooie lichteffecten into the bargain :wink:, maar ook daar moet je van houden.

2 likes

Vindt plexi net zo mooi :slight_smile:

4 likes

Ik vele malen mooier, ik vind de kast al dik genoeg voor z’n 38mm. Het saffier is omringd door 'n dikkere chrome rand. Maar hé, inderdaad smaak verhaal.

2 likes

Mijn plexi versie,draag 'm vaak en geen ladt van krassen.
Heb er nog 4 met plexiglas,zelfde verhaal.





5 likes