Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Bij mij ook!

1 like

Dat dacht ik al ,deze wijzers staan heel goed ,goed leesbaar zonder de bril :nerd_face:
Vind dat het plexiglaasje heel helder is ,dacht dat misschien wat doffer zou worden ,dan een gewoon glaasje.

1 like

Plexiglas is echt top,toch vreemd dat deze niet verkozen is tot HFLE in mijn opinie.

2 likes

Was technisch niet mogelijk, was vermeld.

1 like

Thnx!
Ach in ieder geval heeft mijn idee om een panda dial st19 chrono te maken het tot HFLE geschopt!

Zit hem denk ik in een aantal dingen, de belangrijkste is de maat, 42 mm is een populaire maat zonder dat daarbij naar hoogte-breedte verhoudingen wordt gekeken. Zo is een 42mm Squale 50 atmos aanmerkelijk kleiner dan de HFLE Aevig Balaur en draagt de Long Beach door de doorsnee/hoogte/lug2lug in combinatie met een relatief forse witte wijzerplaar groter dan je op papier zou vermoden

Een andere reden is het design, ik denk dat de EMG met veel zwart wit contrasten, en veel details een grotere groep aanspreekt.

2 likes

@Paul2all @benzz Plexiglas is op de Seagull 1963 42 mm kast idd niet mogelijk, dat zou een redesign van de kast vereisen, nieuwe prototypes etc etc.
Wat wel had gekund is saffierglas, dat die weg niet is bewandeld snap ik, anders dan vanuit kostenoogpunt, dan ook niet.

1 like

Zou de kast dan naderhand niet aan te passen zijn ?

Ben ook wel benieuwd hoe de lumen uitpakken!

Nog niet geprobeerd,doe ik vanavond😎

1 like

Liep net m’n bergingkast in, maar denk dat door de kleine dots en de lichte kleur het effect niet heel fel is. Wel geven al die bolletjes op de indices een leuk effect.

1 like

Klopt, wil je veel lichtopbrengst dan heb je veel lume op een relatief groot oppervlak nodig, dat is met dit design niet te realiseren. Het effect van de kleine bolletjes C3 is wel vrolijk!

7 likes

Ziet er prima uit toch?

3 likes

op een foto is het feller dan in werkelijkheid, maar het is wel geinig. In verhouding tot een Seiko duiker is het niet veel :stuck_out_tongue:.

1 like

image
Even een foto van de Reset van de chronowijzer

7 likes

Strak :+1:t2:

2 likes

… als je de achterzijdes van de EMG en de Long Beach naast elkaar legt… :joy:

Dan lijkt de HFLE een beetje een speldenkussen :grin:

1 like

Dan?

1 like

Was in antwoord op deze van @Paul2all

Ziet er idd erg strak uit👍

Mooi horloge, van harte!!

2 likes