Aramar

Wie van jullie is bekend met Aramar? Dit nieuw nederlands horloge merk is pas 1 jaar oud? Ik zit te denken om een aan te schaffen.

1 like

Worden volgens mij door Grovana vervaardigd. Goede prijs/kwaliteit verhouding in ieder geval.

Ik heb er eentje gehad, voor het geld behoorlijk veel horloge met Miyota 9015 dus ook wat dat betreft prima, sommige klagen over de stalen band ( ook van Citizen volgens mij ) maar ook daar had ik geen klachten over. Als je gaat voor “bang for the buck” is het een prima keus.

Dat is volgens mij niet meer het geval, dat was alleen het eerste model. Bij het 2de model was zo ver als ik weet het enige wat van Grovana kwam de doos :smile: die waren nog over van de eerste serie. Sympathiek merk trouwens dat Grovana, een directeur met echt hart voor zijn klanten. Aramar zal zoals de meeste micro brands heden ten dage wat shoppen in Japan voor uurwerken en stalen banden en de rest van de onderdelen zowel als de assemblage zal wel in China zijn.

Er staat toch Swiss made op.?!
Tja, wat zegt dat nog…

De ’ rotor self winding ’ tekst ect. op 6 uur is een beetje
over the top.

Ik weet niet hoe de prijzen liggen
maar het lijkt me een solide klok.
120 clicks ?

Bij deze de link:
http://www.aramar.nl/index.php?item=arctic-marine-blue&action=article&group_id=38&aid=732&lang=nl

Mooi blauw is niet lelijk. :+1:

Grt.

Op mijn Aramar arctic marine was nergens Swiss made aanwezig dat zijn ze ook niet :grin:

En de TS top foto dan?

Daar staat: Swiss made op 6uur

Met de Miyota 9015 is er toch helemaal niets
Zwitsers aan dit hologe !?

Allemaal meegekopieerd van het origineel denk ik :wink:

1 like

de man erachter zit ook op het forum, @MGS
wel al even niet meer gezien

wat ik begrepen heb is Armar onstaan uit een mislukte samenwerking met spSteinhart,

[URL=http://imageshack.com/f/5baramararcticoceanreal1j][/URL]

1 like

Het is wel duidelijk dat beide merken de inspiratie halen uit modellen van andere merken. Dit is wel een erg schaamteloze kopie van een Tudor. Alleen lijkt de patina hier wel heel extreem geel, en niet matchend tussen wijzers en wijzerplaat.

En hoe het een Swiss made kan zijn met een Miyota? Geen idee…

In deze uitvoering een mooie klok!

Hoorde dat Roger Federer ze 1 voor 1 past voordat ze de doos in gaan.

7 likes

Inderdaad heeft het veel van Tudor. Alleen al de rotor self winding. Zag vandaag al iets dergelijks in de topic " wat dragen we vandaag"

Orange Watch Company 9411 blue/blue Snowflake

image.jpeg2448x3264 2.11 MB

1 like

Luizen baantje :stuck_out_tongue_winking_eye:

PS

Maar de prijs/specs verhouding is toch behoorlijk OK
( zie link boven )

1 like

OWC is wel echt een stap of 10 hoger dan Aramar.

Aramar was vroeger eigenllijk meer een modder van Steinhart, zij hebben ook de LE voor HF geregeld, tegenwoordig maken ze “eigen” horloges, duidelijk geinspireerd op bestaande ontwerpen, al dan niet in gelimiteerde oplage. Veel horloge voor het geld en Maurice is een goeie vent.

Die op de foto van de TS kwamen (nog) van Grovana en hadden een ETA 2824. Swiss Made.

Latere series kwamen niet meer van Grovana, hebben een Miyota en zijn niet meer Swiss Made.

2 likes

Ik bedoel er niets mee :smile: maar zag deze topic en had vanmorgen gereageerd op de OWC van @BG1

1 like

Zag laatst dat ze vanaf eind oktober een nieuw model hebben, zit ook te twijfelen over de aanschaf, deze
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRhAYUpgOirTzQC5ItIUazxUI8Vn34FYmtnJ6mwHY-3v3KYdGF6
(foto van het net)
Zie dat @drex de link al geplaatst heeft.

OWC is inderdaad supermooie kwaliteit, en idd ISO (in spirit of) de Tudor Snowflake maar met mooie oude stijl kast en een keramische bezel inlay. Ben niet beken met de kwaliteit van Aramar.
OWC heeft tegenwoordig een andere kast, op basis van het supercompressor principe, technisch mooi, maar doet het qua looks niet voor mij