Aramar

Is dat niet het merk van @MGS? Of waar hij veel mee doet?

Ik vind het model van de foto niet heel mooi. Komt vooral door die indices gemaakt met leukoplast…
Daarbij heb ik een steeds grotere hekel aan dergelijke rip-offs van het origineel (een hommage kan ik het niet meer noemen).

Nederlands, dat wist ik niet. Ik weet dat iemand er een heeft op WFWF, maar hij heeft OOK de echte Black Bay.

Als ik de echte black bay had (en dat heb ik) dan zou ik deze knock-off/rip off niet meer willen. Je gaat dat toch gewoon niet meer dragen dan!?

Heb totaal geen problemen met hommages maar ik vind dit niet mooi. De combi blauw, geel en de cyclops doen het hem niet voor mij. Als het witte markers/wijzers waren en geen cyclops zou het al een stuk beter zijn

Och, dat weet ik niet. Dre heeft meerdere duurdere en goedkopere horloges en deze heeft een andere kleur dan zijn Black Bay. Hij is niet zo blasé dat hij zijn goedkopere horloges dan ineens aan de kant gooit. :wink:

Ik wel :slight_smile:
Moet gewoon heel eerlijk zeggen dat je het kwaliteitsverschil zo goed merk dat ik eigenlijk toch standaard de duurdere klokken wil pakken. Om die redenen ben ik ook vrijwel al mijn klokjes gaan verkopen. Kreten als “less is more” en “upgraden van collectie” bepalen de laatste tijd mijn strategie vwb mijn horlogehobby.

Maar het gaat in dit geval gewoon om schaamteloos “nadoen” is van een groter merk… IMHO…

1 like

Op de site is er ook een zwarte (pvd/geanodiseert?) met een rode bezel, vind die ook wel een grappige variatie.

3 likes

Tuurlijk, maar sommige mensen hebben het nou eenmaal (door omstandigheden) niet zo breed, dat ze (voor hun) meerdere maandsalarissen aan een horloge kunnen uitgeven. :flushed: En dan is het mooi, dat ze een leuk alternatief hebben. Voor mij mogen ze best een Black Bay homage doen hoor. :smile:

Mee eens hoor, maar dat schaamteloos nadoen is nog veel leuker als je het zelf doet. Goedkoop Seikootje of Invicta (of een leuke Rus natuurlijk) horloge zien te scoren, beetje prutsen met bezels, wijzers en wijzerplaten en je hebt helemaal je eigen mooie klokje dat er ook best op kan lijken, of juist alleen maar die elementen heeft die je zelf het mooist vind.

Joh, ik wou dat ik dat allemaal zelf kon, gelukkig heb ik nou “een mannetje” die wat goedkoper is dan de horlogemaker, maar al met al ben ik dan nog te veel kwijt. Ik wil wel zo’n modded Invicta bijvoorbeeld, maar hier stond er een laatst op het forum en dat kon ik gewoon niet betalen. Gelukkig heb ik mijn kleine Tiger Concept nog…

Dat ziet er qua kleurstelling en geen cyclops al een stuk rustiger uit inderdaad

Weer een clone (clown), kan er nu echt niet meer opgewonden van worden, en die tekst…

Daddel.

1 like

Alles kun je leren he :wink:

Er is een hoop al geschreven over Aramar op het forum, zie zoekfunctie :wink:

Ja, dat heb ik al heel wat vaker gehoord… :grin:

1 like

Ik heb zelf de arctic marine gehad en ja de wijzers en wijzerplaat zijn een beetje heel erg BB. Maar de kast is toch anders, ik was er content mee :smiley:

Haha, gewoon klein beginnen. Wijzerafnemer, kastopener en een setje wijzerdrukkers en je kunt al aan de gang. Kost je eenmalig een paar tientjes max. Low budget Seiko of Invicta met zo’n Seiko uurwerkje en de aftermarket onderdelen zijn legio. Ik begin meestal met het standaard horloge waarvan ik de kast en bezel mooi vind en begin met een wijzerplaat en wijzers te vervangen. In een later stadium een keer een andere bezel insert en glaasje. Fase daarna is een keer de kast verbouwen. Kun je de kosten spreiden en gaandeweg ervaring en vertrouwen in jezelf opdoen. Boldly go where no one has gone before, Captain Kirk!
Modden is altijd leuk, ongeacht je budget. De mod waar ik nu mee bezig ben kost me niets extra, doe ik met onderdelen die ik nog had liggen.

Dat er nog geen Comex-hommage van Aramar is verschenen! :smile:

1 like