Archimede only

Nou, dat is nog lastig om een aantal kenmerken op volgorde van wenselijkheid mee te laten wegen en in voorkomende gevallen doorslaggevend te laten zijn.

Mijn twee centen:
Persoonlijk zou ik dan kwaliteit van uurwerk weer boven waterdichtheid inschalen.

Overigens, bij Dekla kun je heel veel zelf kiezen.

1 like

Grappig dat de interesse in Archimede zo plotseling aangewakkerd lijkt te zijn. Ikzelf denk eraan mijn SKX013 die ik als beater gebruik te vervangen door een Archimede Outdoor.

Dan wordt de collectie zo, een 4-piece die wel in balans lijkt dan (het hebben van 2 duikers staat me wat tegen nu, 1 citizen en 1 seiko):

Al zal ik met de Archimede eerder het zwembad inspringen dan met de Citizen duiker uit begin 2000…(ik doe dat nu alleen met de SKX). Dat voelt wel wat raar, maar de Archimede kan t makkelijk aan natuurlijk.

En als de krasvrijheid half zo goed is als @anon50762135 beweert zit het wel goed qua beater beschiktheid.

5 likes

Ja grappig is dat! Maar merk dat ik zelf ook pas recent Archimede ken. Herken de balans die je zoekt, heb hetzelfde, Recent SXK007 en Alpinist verkocht en de collectie ziet er dan zo uit:

De Orient draag ik als strand/vakantie/klushorloge. Er is voor mijn gevoel nog ruimte voor een mooie duiker (vind de Archimede duiker erg mooi) en een toolwatch. Heb gekeken naar Sinn, Damasko en Archimede en die laatste is wel mijn favoriet.

Ik vind je keuze voor de blauwe wel gewaagd, ben erg benieuwd en weet niet of ik het zou durven, Ik heb een voorkeur voor de groene of zwarte. Mijn zoon zei dat de indices op de groene lijken op glow in de dark dus weet niet of dat nou zo mooi is.

1 like

Blijkbaar hebben meer mensen problemen met de blauwe, want niemand heeft 'm :slightly_smiling_face:

Ik denk dat het wel tof staat. Ik had gehoopt 'm 2e hands te nemen, maar als ik 'm nieuw koop gaat denk ik ook mijn SKX eruit om wat funds uit de horlogedoos er voor te gebruiken :money_mouth_face:

1 like

Het is wel een gave zomerkleur denk ik! Zou leuk zijn als we wat meer Archimedes hier op het forum verschijnen!

Omhoog met die vlieger!

9 likes

Ook hier maar even plaatsen.

Heeft iemand een outdoor die toch niet vaak meer uit de doos komt?

7 likes

Heb je hem nou al gevonden, op geef je het op? :sweat_smile:

De zoektocht naar een Archimede is opheven na de aankomst van deze in de horlogedoos:

4 likes

Ook lekker :+1:t2:
Ik geef jou zoekactie wel een vervolg dan. Heb een zoektopic op uhr geopend. Mocht ik hem vinden heb je iig dibs :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Deal :+1:

Ow Ow Ow wat heb ik ZIN in de mijne.
Bestelling is reeds geplaatst .

Mooi hoor.

1 like

eerste youtube review van de Archimede Klassik 200 geloof ik:

Mine is unique - Archimede Klassik 200 - YouTube

:point_up:t3:

1 like

7 likes

Heel fraai op die band zeg :ok_hand::ok_hand:
Wat een topper heb je gekocht :partying_face:

2 likes

Hij is binnen. Sinds een paar dagen om de pols.
Overtreft mijn verwachtingen qua afwerking en draagcomfort.
Ook de contacten met Archimede (Ickler) zijn meer dan prima.

11 likes

Ziet er inderdaad mooi uit! Hoe bevat de band? Oh, en meer plaatjes svp :wink: