Arnold & Son Longitude II

Zie net bij Pawn Stars dit horloge voorbij komen. (verkocht voor $3100,-)

Wat een beauty if you ask me!
Vooral als extra toevoeging dat je er heel nauwkeurig je plaats op de wereld mee kan bepalen. Wat best handig kan zijn als ik weer eens ergens in een alcoholisch coma wakker word op straat :smiley:

5 likes

Bedankt voor het delen. Gelijk gezapt! :wink:

Dan zal je uitzending gemist moeten kijken… Item is net voorbij.

Schijnt volgens het programma een van origine Nederlands merk te zijn. Is er iemand mee bekend?

Het eerste deel zal ik nog wel terugkijken, maar rest van het programma ook altijd wel interessant wat er voorbij komt.

Ja bij dit programma wel. Natuurlijk gescript, maar ze zoeken vaak wel dingen op en komen niet achteloos in. Zoals bij Hardcore Pawn…

Ook gezien, mooie klok. Hij had hem voor 3500 ook nog wel verkocht denk ik.

Verder geen kennis van dit merk helaas

Als ie zn best had gedaan wel… Maar had zn streefbedrag van €3000 gehaald :smile:
Kan hij weer verder gokken…

Ik ken het programma niet & heb het dan ook niet gezien.

De enige Nederlandse connectie van het merk is dat de jonge Arnold een paar jaar in Nederland heeft gewoond & gewerkt: “John Arnold was apprenticed to his father, also a clockmaker, in Bodmin. Around 1755, when he was 19, he left England and worked as a watchmaker in the Hague, Holland, returning to England around 1757.”

Meer dan dat is het niet IMHO.

Oke, volgens mij werd in het programma gezegd dat het bedrijf opgericht is in Nederland.
Vind het desondanks wel een kék klokkie

John Arnold is een van de échte grootheden in de uurwerkhistorie. Meer dan alleen dit kékke klokkie, dat men met zijn naam heeft geproduceerd :no_mouth:

1 like

http://www.manners.nl/watch-manners-arnold-son/