Asian movements

Ricardinho4 Schreef:

Dus als ik het goed kortweg begrijp, dan is zelfs
SeaGull beter bezig dan ETA op die gebied…?

Niet noodzakelijkerwijs.

Sterker: de ETA-uurwerken staan niet voor niets gewoon bekend als prima.
Het is onmogelijk om heel simpel te zeggen dat dit of dat uurwerk beter is, de zaken liggen vele malen genuanceerder.

Je hebt ETA op instapniveau (goedkoop) en in bijv. de chronometer-versie (duur, zeker indien zwaar gedecoreerd).

Een topmodel van ETA is kwalitatief zeker weten beter dan een gewone SeaGull (betere, uitgezochte, onderdelen, betere materialen, meer afwerking).

Bij het kopen van een goedkoop uurwerk is een SeaGull op nagenoeg hetzelfde niveau qua kwaliteit, of zelfs wat beter, maar aanzienlijk goedkoper dan de ETA.

Denk er wel om, dat je heel veel geld kwijt bent voor datgene wat met de hand gedaan moet worden in Zwitserland. Een Zwitser kost je algauw boven de 70 euro/uur, een Chinees misschien 200 euro per maand (een gok, maar ik weet zeker dat een Chinees niet veel krijgt).

Koop je een niet-gesmeerde SeaGull, dan ben je aan een beurtje in Nederland ook algauw 70 euro kwijt…

Je moet dus heel veel omstandigheden meewegen.

Daar zit wat in bernard. Maar wat betreft de ETA van Steinhart (Ocean 1) Ik geloof een 2824-2?? Goed of…?

Met zowel ETA als Steinhart is niets mis.

Als het merk deugt zou ik me niet al te druk maken t.a.v. het uurwerk…

Eta is sowieso oke, loopt gewoonlijk prima.