Nee ook in automaat maar dan is het formaat meteen XL. En daarmee mijns inziens uit proportie. Plus ik vind de Quartz versie wel wat hebben zonder seconden wijzer. De Automatic heeft wel een secondewijzer. Denk dat de Quartz dus beter in verhouding is een historisch gezien dichter bij het origineel.
Ok. Dacht al.
Kwarts is wel lekker grab ‘n’ go !
En zonder secondenwijzer zie je het niet.
Klopt maar ik vind het mechanische wel wat hebben zeker bij een dress watch. Even opwinden en dat ding weer tot leven brengen en goed zetten. Moment van connectie met het uurwerk. Ik zie daar wel de charme van in.
Maar daar ligt nog wel een drempeltje begrijp ik.
Meestal de avond ervoor, maar gewoon oppakken is soms wel handig.
Gelijk trek in rum nu !
de large met Quartz
De XL met automatisch uurwerk en secondewijzer
Beetje uit proportie mijns inziens
Wat klopt er niet aan ?
De cabochon lijkt groot maar dat is de foto.
En toch, secondenwijzer is wel mooier.
Datum vind ik overbodig. Pracht horloge dit !
De large lijkt beter in proportie. Foto is van Han de man die alles kan.
De Cartier Tank is recht, heeft geen bolling en loopt dus niet met de contouren van je pols mee. Als ie dan erg groot is heb je zo’n blok boven je pols. Snap je?
Bijzonder horloge en begin ze steeds meer te waarderen.
De kwarts lijkt vierkanter…
Persoonlijk zou ik voor de grootste gaan, nu vanaf foto’s gezien.
Hele mooie horloges inderdaad.
Hmmm. Ja, zo op de foto lijkt ‘ie wat groot. Ik snap het wel. Maar dat kan irl toch ook wel weer meevallen.
Die is dan ook weer 1000 euro duurder. Dat zou ik er dan weer niet voor over hebben. Voor 3500 zou ik een IWC Mark XVIII Le petit prince kopen of zo.
Yep. Dat hoeft niet op zo’n watch.
Heb ze beide tijdje geleden gepast bij schaap citroen. Was toen niet meteen onder de indruk en vond toen de XL wel echt veel te groot. Miste de elegantie. De L trok mij toen meer, maar vond het geen RLC horloge (voornamelijk zwarte duikers). Inmiddels ben ik de Tank wel wat meer gaan waarderen en heb ik hem meer op waarde geschat. Ook vanuit een historisch en horologisch oogpunt. (Ja ik ben een mafketel dat weet ik )
Elegantie. Daar is het met dergelijke horloges wel om te doen. Grappig hoe zoiets dan kan groeien met de tijd.
He man, ik ga tukken. Laat je niet gek maken he?
Haha no worries kan wel wat hebben. Bonnenotte
@SybrenAnne en @Anacharsis leuk over horloges geluld. Doe ik veel liever dan dat over een weer gekibbel als een stel wijven. Let’s talk watches again soon
CU and good night.