Aspecten in de wereld der horlogerie waarbij je je afvraagt: HOEZO?!?

Hallo allemaal,

In deze prachtige hobby en in de wereld der horlogerie komen natuurlijk veel prachtige aspecten of ontwikkelingen om de hoek kijken. Maar zo ook een aantal dingen waarvan ik mij afvraag HOEZO?!?. Een voorbeeld hiervan is een bandje of armband of kralenkettingband om dezelfde pols dragen. Waarom zou je dat doen? Het kan niet anders dat de zijkant van de kast hierdoor beschadigd wordt. Uiteraard moet je je horloge wel dragen en ervan genieten maar een metalen of kralenband tegen de kast van je horloge aandragen is mijns inziens onnodig je horloge beschadigingen. Daarnaast ziet het er ook gewoon een beetje suf uit, maar achja over smaak valt niet te twisten.

Voorbeelden van hoe het mijns inziens niet moet:

Een andere ontwikkeling die ik niet helemaal begrijp is de opkomst van zwarte PVD coated horloges. Allereerst vind ik het alles behalve mooi, maar het voornaamste is ook bij een kras op een PVD coated horloge gaat de kras al snel door de bovenlaag heen en kom je op het kalen staal uit. Elk krasje is dus 10x zo erg als op een normaal horloge.

Genoeg input van mijn kant. Wat zijn aspecten of ontwikkelingen in de wereld der horlogerie waarover jij je verbaasd en denkt HOEZO?!?

Let’s talk watches! Cheers :sunglasses::+1:

7 likes

Dus je zou willen weten waarom iemand een armband draagt? :joy:

8 likes

Heb geen kraaltjes nodig om m’n sub naar de “kloten” te helpen.

Niet zo zenuwachtig.

11 likes

Mooi. Ik vind vooral de mensen die een garantiekaartje op eigen naam willen heel fascinerend! Alsof je dat garantiekaartje ooit nog bekijkt na aankoop :rofl:

7 likes

38 likes

Hoezo komt Omega elke 3 dagen met een ‘nieuwe’ limited van de speedmaster.

12 likes

Tip: Als je wil dat je tekst gelezen wordt, doe af en toe even een enter/alinea ofzo. Ik heb geen idee wat er staat. Oh wacht, terwijl ik dit plaats ben je aan het aanpassen. Hmmm.

Let’s do. Proost! :beers:

PS Heb je vakantie? Je bent weer zo lekker druk.

5 likes

Jacob&Co watches

Drops the mic

2 likes

Hoezo is het gros van de moderne horloges 42 mm of groter? Op mijn pols is 36-38 mm perfect, maar het aanbod in die maat is nihil… :face_with_raised_eyebrow:

14 likes

Ja al die limited editions van Omega, Seiko en ook van Hodinkee wordt ik inderdaad ook een beetje moe van. Tegenwoordig lijkt de originele versie bijna wel het meest speciaal. :grin:

3 likes

Waar maak je je toch druk over man. Pffffffff

5 likes

Omdat het niet langer een nuttig gebruiksvoorwerp is dat praktisch moet zijn maar een mode accessoire, en die moet wel goed te zien zijn :grimacing:

oja en omdat het aantal obese mensen erg is gestegen :shushing_face::shushing_face::shushing_face:

5 likes

Rolex Datejust of Day-Date in 36mm. Oyster Perpetual in 36mm. Vintage Omega’s Vintages alles eigenlijk.

De Hamilton Khaki Pilot W10 is dacht ik ook 36-38mm.

4 likes

Hmm, dit topic is om tien over twaalf vrijdagnacht aangemaakt. Dan heb ik belangrijker dingen te doen.
Waarom ben ik dan hier? Even naar de wc is één van die belangrijke dingen…

4 likes

Veel zijn inderdaad designwise niet het meest fraai maar toch heb ik onwijs veel respect voor Jacob & Co zeker de laatste paar jaar. Het zijn echt horologische kunstwerken. Extreem gecompliceerd. Kleine kunstwerken.

2 likes

Dat zijn dameshorloges :ok_woman:

11 likes

Nee ik ben weer uit de HF isoleercel en ik heb jullie allemaal gemist :hugs::+1:

7 likes

Vintage is het aanbod inderdaad heel groot in 36-38, daarom heb ik ook veel vintage. Maar modern is de spoeling uitermate dun.
Rolex heeft er inderdaad een aantal maar dat merk past slecht bij mijn uitgavenpatroon.
Verder zijn er links en rechts wel een aantal modellen, maar dat moet net je smaak zijn, fliegers zijn dat voor mij in elk geval niet. :roll_eyes:

3 likes

Tudor Black Bay 36 zou ook nog kunnen of een Rolex Explorer I in 36mm

@MannetjeMar ik moest meteen aan jou denken.

Ik kwam er laatst achter dat jij gemiddeld twee topics per week aanmaakt. Best veel wel.

5 likes