Aspecten in de wereld der horlogerie waarbij je je afvraagt: HOEZO?!?

Yep, ken ik beide, spreken mij beide niet aan. :sweat_smile:

1 like

Ja, vertel eens! Ik heb dat gemist. Waarom had je straf? Serieus, ik heb geen idee …

ā€œJullieā€ krijgen al de ruime keuze in de vintage, wel zo eerlijk om de grote polsmaten wat te gunnen in het moderne aanbod :upside_down_face:

3 likes

Valt wel mee toch?

Ik vind het ook allemaal maar niks… ondanks dat ik nog jonger dan 30 ben voel ik me vanwege dit soort dingen vaak een ouwe lul.

Een maat van me dacht me een plezier te doen met de onderstaande foto. Hij vindt het vet.

Ik hou het bij oude spulletjes en jonge vrouwen.

PS: ik stoor me het meeste aan die grote H op die riem.

En nu verder met het weekend. :beer:

2 likes

Afsnijden van cijfers, zowel Arabisch als Romeins. Daar is een wijzerplaat echt nog nooit mooier van geworden.

2 likes

Als mensen armbandjes willen dragen dan moeten ze dat vooral doen. Soms ziet het er zelfs best leuk uit zo naast het horloge.

Topic over en out.

2 likes

Ja IWC maakt zich daar vooral schuldig aan. Met name de Portofino. Heb het ook nooit begrepen wat daar het nut van was…

Die horloges moeten überhaupt niet. Zeker niet met een overhemd en lederen schoenen.

Die kraaltjes zijn in dat laatste geval slechts de kers op de taart der wansmaak.

• Het vermarkten van verticale integratie. Je koopt toch ook geen telefoon omdat alle onderdelen in ƩƩn fabriek gemaakt zijn?
  • De succesvolle vermarkting van de (bedrijfs)geschiedenis boven de kwaliteiten van het horloge. In de meeste gevallen nog fictief en bijeengeraapt ook.

Ik snap niet dat mensen hier nog steeds intrappen. Het is goddomme net Axe-reclame. Als jij de juiste deo onder je oksels spuit komen er hordes wijven op je af. In diezelfde sfeer worden er horloges van duizenden Euro’s aan volwassen mannen verkocht omdat ze zich dan piloot / astronaut / coureur / spion / kaptein / marinier kunnen wanen.

Wie zijn deze kind-mensen toch, voor wie dergelijke gedachten nog iets doen op hun dertigste, veertigste, of erger, zestigste?

Overigens verbaas ik mij het liefste met een T, dankjewel.

19 likes

Hulde.

1 like

Hoezo;
Jumbo formaat horloges ala 45mm+
Gegraveerde horloges, soms knap maar brrrrr wat lelijk
Zogenaamd dure woorden in de horlogerie
Wristshots onder het rijden, wat een knuppels.
100x dezelfde foto’s van een horloge

:+1:t2:

10 likes

Einzeigers, serieus waarom?

De prijzen ! WTF waarom is dat nou nodig
En met alle gewoon aftikken ook nog eens, waarom zijn we zo dwaas?..

Gekkenhuis

En nog scherp op de plaat krijgen ook nog eens… hoe??? Waarom???

2 likes

Dat werkt bij mij echt prima. Topspul. :+1:

9 likes

Ok, daar heb je een punt :sweat_smile:

1 like

Zucht.

Aha…op deze grijze zaterdag heb ik er wel een paar…:sunglasses:

• geen fijnafstelling op de sluiting
  • end links zouden met schroefjes moeten worden bevestigd ipv dat geklooi met push pins (en onnodige beschadigingen)
  • harentrekker banden
  • limited en special editions
  • marketing BS waarbij je blijkbaar aan een betere gezondere wereld helpt door het product te kopen (Oris luister je?)
  • collaborations met bekende personen :confounded:
  • filmpjes met vips en weer een tig aantal nieuwe overprijzige horloges…kijk mij eens…
  • influencers
  • invicta (:wink:)

Dat is het wel zo’n beetje…:laughing:

16 likes

De voorbeelden zoals @RLC ze gaf zijn ook niet mijn kopje thee! Dat zou ik ook niet trekken ivm kans krasjes, swirls of what ever, buiten het feit dat ik de gegeven voorbeelden spuuglelijk vindt. Mijn touwtjes zijn wel weer leuk (mijn mening) en anderen zullen dat op hun beurt weer niets vinden… over subjectiviteit valt niet te twisten. Even terug op sub topic; mijn bandjes geven geen tekens van aanwezigheid op mijn Ploprof en G-Shock’s… op de Seadweller die ik anderhalf jaar gedragen heb zag je iets van een kleine vlekjes op ƩƩn kant van de gepolijste sluiting. Op de kast niets. De Ploprof (kast en sluiting) zijn geborsteld dus daar doen de touwtjes niets… tenzij je misschien met een loepje gaat zoeken :face_with_monocle: Maar er zijn grenzen :sweat_smile:

Er zijn hier op het forum wel meer dingen waarvan ik denk HOEZO :joy:

5 likes

Kijk uit met die popcorn, zitten soms scherpe randjes aan

1 like

Sinds wanneer valt een kralen kettinkje hier onder?

1 like