Aspecten in de wereld der horlogerie waarbij je je afvraagt: HOEZO?!?

Dat zou heel goed kunnen kloppen, ik heb ten tijde van de productie vam de subdelta periscope regelmatig contact gehad met raketa, en de tekeningen die ik van hen onder ogen kreeg, waren zeker niet afgestemd op uitbesteden.
Zelfs de schroefkronen worden daar in house gemaakt, en aan de hand van hun tekeninge. Heb ik de kroon voor de Periscope kunnen ontwerpen.

Iemand vroeg zich ook af “einzeigers waarom?”… nou… waarom niet?.. less is more in sommige gevallen… en als ik eens wat minder wil, dan slinger ik mijn subdelta periscope om de pols…

4 likes

Ik moest eerst ook niks van einzeigers hebben maar toch paar maanden terug een Subdelta periscope aangeschaft en moet toegeven wat ben ik er blij mee! Zeer uniek model van Subdelta en nergens meer te koop! Geniet er nog elke dag van. Even een Wristshot :green_heart:

Draag jij de Subdelta nog veel? @Arie_Kabaalstra

3 likes

Jazeker draag ik em regelmatig, ik heb simpelweg een kleine collectie, en de horloges die ik zelf gebouwd heb, die krijgen ook de meeste polstijd, alleen de pellikaan diving dutchman nog niet, want die is nog niet af.:joy: andere horloges hebben nu de prioriteit, vooral omdat ze uiteindelijk niet om mijn pols gaan belanden

2 likes

Hoezo…

1. Een horloge ex-ante al bestempelen als investering.
  2. Inzoomen op details van een horloge en dan concluderen dat het horloge “beter is dan”. Grand Seiko liefhebbers zie ik dit uitzonderlijk vaak doen
  3. Quartz haten / Mechanische horloges een ziel hebben

Logisch,met zulke horloges mag je ook gezien worden :sunglasses: :ok_hand:

1 like

Ik heb er weer een. Een horloge uitrusten met display caseback en vervolgens het gehele glas oppervlak voorzien van een geïntegreerde sticker zodat je nog geen zak kunt zien…

Gewoon weer een gevalletje net niet begrepen. Of is het kosten reductie en luiheid? Het ontwerpen van een metalen caseback met polijst en graveer werk is veel tijd en arbeid intensiever. Anyway ik snap er geen bal van. Zonde. Shame on you Grand Seiko!

1 like

Ik zou heel GS afschrijven hiervoor en terugrennen naar alles wat Zwitsers is.

Nou het zijn wel kleine irritatie punten die daartoe kunnen leiden…

Ach ga toch weg dat is echt niet de reden waarom je bij het Zwitserse blijft hangen hoor :joy:

2 likes

Richard Mille. Ikzelf vind dit echt aftans lelijke horloges. Influencers pompen de prijzen ervan de lucht in…
Tuurlijk maken ze wel bijzondere uurwerken, maar voor die prijs kan je een geweldig mooie, (over)gececompliceerde PP / AP / noem maar op halen…

Ik heb er een maar het valt wel mee. Je ziet de vieze vegen er heel goed op, maar het krast niet zo snel. Ik heb hem nu vier jaar en er zit nog niks op de kast alleen een paar plekjes op de bezel.

influencers kunnen geen echte RM’s betalen :sweat_smile: het zijn gewoon allemaal erg gewilde horloges en momenteel het meest exclusieve wat je kan kopen.

Inderdaad, ik kan mijn woorden beter aanpassen naar ‘celeberties’.

1 like

Zulke dingen zorgen daar wel voor. Als Grand Seiko het wil opnemen tegen de Zwitserse garde dan moeten ze van verdomd goede huizen komen en niet zulke flaters slaan.
Een display caseback afplakken. Hoe verzin je het…

hier zou ik geen nee tegen zeggen hoor. schitterend zn Bubba Watson.

2 likes

Vind het wel meevallen, met dat afplakken.
Bovendien zijn de Grand Seiko’s veel mooier en beter dan die lilluke Rollies.

En zeg eerlijk, je gaat toch geen GS kopen.
Met of zonder stickers.

Dus het is nu een beetje Stel dat ik iemand zou zijn die een GS zou willen kopen, dan zou ik dat toch niet doen want ik vind de caseback niet zo mooi… tsja Lets talk imaginairy watches.

1 like

Ik vind dat echt een heel erg lelijk ding.

1 like

ik heb hem in London een keertje kunnen bepotelen.

die RM’s zijn echt heel speciaal maar je moet ze in levende lijven hebben gezien.

1 like

Dat heb ik nou ook met het gros van de AP’s en PP’s :wink:

Ik veel minder… ik heb gewoon niets met te futuristische horloges. Er zijn wel RMs die ik beter kan waarderen, net zoals sommige Hublots.

Gelukkig zal ik nooit in de verleiding komen een RM te kopen :rofl:

Had ik al het geld van de wereld, zou dit voor mij wel een gshock killer zijn:

1 like