Beste HorloG
Recent, na lang wachten, een 526 Atmos klok gekocht. Ik las hier, dat jij nog een handleiding van dit type hebt. Ontzettend graag zou ik die (uiteraard tegen vergoeding) van je overnemen.
Ons e-mailadres is: ien.ruud.mulder@gmail.nl
Alvast bedankt voor je moeite ons te antwoorden. Gr. Ruud
Persoonlijk bericht gestuurd!
Hallo, nieuw hier…
Vraag advies…
Ik heb een Junghans elektrische klok, met een ATO uurwerk, klok loopt op 1,5 volt, echter, de uitslag van de slinger, is zo groot, dat de magneet elke keer de spoelen raakt, weet iemand hoe dat is af te stellen zodat de uitslag minder groit word,
Groet Roy
Zit er een stelschroef aan het gewicht? Dan kan je die opdraaien dan slingert het minder fel.
Hi, dat heb ik al gedaan, maar helpt niet, heb de kontakten schoongemaakt, maar de uitslag is nogvsteeds te groot, en te snel, klok loopt ver voor…de slingerbeweging moet toch beinvlied kunnen worden? Grt Roy
Is dat zo één met een transistor schakeling? Misschien zit daar ergens iets niet goed. De transistor en bijbehorende electra zit bij de nieuwere versies in de spoel.
En de slinger is wel compleet neem ik aan. (Dat ie niet te licht is) (foto?)
Het is geen transistor, gewoon een oude ATO, en alles is kompleet, loopt op 1,5 volt, alleen veel te snel, en de slag is te groot, hooelijk is dit te verhelpen
Deze kende ik nog niet, heel fraai en leuke techniek.