Onlangs al weer een veiling met deze klokken bekeken. Ergens wil ik zo n bijzonder exemplaar wel bezitten. De prijzen zijn in een sterk dalende lijn, iemand enig idee waarom?
p.s. en ze komen ook massaal uit de U.S of A???
Onlangs al weer een veiling met deze klokken bekeken. Ergens wil ik zo n bijzonder exemplaar wel bezitten. De prijzen zijn in een sterk dalende lijn, iemand enig idee waarom?
p.s. en ze komen ook massaal uit de U.S of A???
Misschien omdat er geen foto’s van te vinden zijn
Houden we dan maar zo boetje, heb je enig idee waar ik het over heb?
Hier nog niets van gemerkt. Heb je voorbeelden?
Nou, het is tweeledig de Atmos’en uit de VS zijn spotgoedkoop maar je krijgt ze niet goedkoop naar Europa, importheffing en verzekerde verzending is duur (oa door het forse gewicht). Daarnaast zijn het vaak LeCoultre en geen Jaeger LeCoultre klokken, ik vind dat persoonlijk niet mooi op de wijzerplaat.
Binnen Europa wordt er flink gevraagd en betaald voor een leuke Atmos. Mocht je er nog eentje zoeken, ik weet er nog wel een te staan voor niet al teveel…
Ook het vervoeren van een Atmos is niet al te eenvoudig. Als er iets mis mee is, zie hem dan maar weer eens goed te krijgen.
Nee totaal niet
Ik at mos
Als een Atmos op transportstand (mechanische handrem) staat dan kun je ze gewoon veilig vervoeren, maar door het gewicht en de hoeveelheid glas wel extreem goed. Bij mij gaan ze in folie dan bubbelplastic in een kartonnen doos en dan in een grotere doos gevuld met papierproppen. Dat gaat goed.
Als er iets aan markeert dan kan het weleens duur worden, hangt ook een beetje van het type af.
Joh, wat een beharing