Erg fraaie klok!
Ik zie nu trouwens dat dit één van de weinige keren is dat een dergelijk horloge in Nederland minder kost dan via grijze import uit Japan via bijvoorbeeld Sakura. Dat mag ook wel een keer!
Niet vloeken in de kerk
Trouwens, 20,5 cm helpt wel, bij mijn (inmiddels weer) 17 cm pakt zo’n F900/F950 toch anders uit.
In Japan komen er nog al eens Satellite Wave horloges te koop omdat ze erachter komen dat ze wel erg fors zijn voor Japanse polsen van rond de 16 cm.
Nog maar een kunstzinnige Attesa voor Japanse mannenpolsjes dan, met het oude logo.
En als bonus de eerste volledig DLC Attesa (December 2005).
Ja dat heb je met NOS haha, maar hoewel Citizen de beste DLC heeft van alle horlogefabrikanten, zijn er mensen die alles kapot kunnen krijgen.
En ja standaard “Super Titanium” (dat heet in Japan Duratect TIC, oftewel een titanium carbide coating) kan ook kapot. Maar wat je hieronder ziet is wel uitzonderlijke mishandeling.
Bijna alle moderne Attesas die niet Duratect DLC zijn, zijn Duratect TIC(C). Er was eens een enkel Duratect MRK (gas gehard titanium) Attesa model, maar die ‘surface treatment’ is verder voorbehouden aan Promaster.
Voor het overzicht een kleine infographic:
Ik ben er mee bekend idd. Nogal wat
trekjes hier dus dit soort zaken ben ik altijd dol op…en zoek ik ook altijd uit.
Tof (en tough!) spul dat super Ti en treatments van Citizen.
Die ben ik laatst ook tegengekomen bij mijn zoektocht idd. Mooie display van alle varianten.
Ben je dan ook bekend met mijn magnum opus op WUS? " The definitive Citizen Titanium Thread / Super Titanium / Ti + IP / Duratect / MRK / DLC"
Holy Moly…ben jij dat?! Haha precies het draadje dat ik onlangs uitgebreid heb gelezen en bestudeerd. Leuk zeg. En mijn dank ook.
Heb 'm nog in m’n favs staan ook…
Het is mij! Maar inmiddels ben ik permanent verbannen van WUS, na een aanvaring met de administrator, die nooit enige dank heeft getoond voor de talloze pagina’s vol unieke informatie. Ach ja, ik deed het vooral om mijn eigen interesse te bevredigen, maar gelukkig zijn er af en toe mensen die het ook interessant vonden.
Nu snap je hopelijk ook waarom ik dergelijke Attesas uit 1987 in mijn verzameling heb
Ik heb nog het een en ander ja, als ik alles laat zien gaan mensen me nog beschuldigen van opscheppen Ik ‘keep’ tot nu toe een ‘low profile’ hier op HF. Post over het algemeen alleen horloges als ze relevant voor de discussie.
*relevant zijn (kan niet editen)
Qua Attesa was dit het wel. Ik heb me wat Attesa betreft verder beheerst, de nadruk qua Citizens van na 2000 ligt volledig op Promaster, en dan specifiek een serie Pilot horloges.
Ik heb voor de liefhebbers een inhoudsopgave in Word, die kan ik je mailen als je het als naslagwerk wilt gebruiken.