Attesa Only 🛰

Het is al gelukt als attachment in PB. :slightly_smiling_face:

1 like

@daffie en @promaster hebben een fijn hoekje op HF gevonden hoor :joy:

Daffie-promaster only :grin:

8 likes

lol

1 like

Tja Attesa is wel een niche binnen een niche in Nederland en op HF, veel meer dan The Citizen, waar er best wel veel van zijn op HF.

1 like

Ik kreeg zelfs een automatische melding dat ik vaak had gereageerd en of ik andere mensen niet de kans wilde geven om te reageren. Alsof ik ze tegenhoud!

Dit is mijn citizen attesa, een heel fijn lichtgewicht horloge, solar, radiogestuurd. Je voelt hem niet aan de pols. En loopt uiterst correct. Ben er nog steeds blij mee.

10 likes

Ah die is cool. :+1: Ik had 'm zelf ook in het vizier nog niet zo lang geleden. Heerlijk die oranje accenten. :ok_hand:

1 like

Mooi draadje. Ik loer nog steeds naar een Atessa Moonphase. Met 16.5 cm polsen vallen deze redelijk groot.

5 likes

Dit is een fraaie uitvoering! Weet je het model nr toevallig?

1 like

BY1004-17X

1 like

Hele fraaie. Beetje tsuki-yomi stijl maar dan zonder maanachtergrond?

Maar weer even een weetje dan (dat volgens mij niet in de titanium thread staat), die oranje accenten op enkele Attesa modellen waren een verwijzing naar het smeden van de titanium kasten.

Mijn oog is wel eens gevallen op de DLC variant:
image

5 likes

De huidige Attesa history pagina (in het Japans, dan kan je browser wel vertalen):
History of Atessa | Learn more about Atessa | ATTESA [CITIZEN]

En ook geinig, in Japan kun je een custom Attesa samenstellen, dat heet de Attesa Fine Tuning Service (FTS):

image

FTS Fine Tuning Services | Citizen Watch Official Site [CITIZEN]

4 likes

Met de customizer spelen kan sowieso, bestellen zal wel een uitdaging zijn, maar als je toevallig een Japanner kent dan zal dat zeker helpen :smile:

1 like

De wijzerplaat is effen grijs/antraciet met een beetje glitter. Heel mooi en rustige dial, daarom vind ik hem mooi.

Ik heb een top 3 in me hoofd voor een dressy horloge en deze spookt daar rond…

5 likes

4 likes

Fraai! :ok_hand:

2 likes

Dankje

1 like

5 likes

Ik moet me soms beheersen om ze niet allemaal te kopen, maar ik gun een ander ook wel eens wat, en zoals je ziet, hoeft dit stukje Citizen/Attesa historie niet veel te kosten (in tegenstelling tot een Porsche Design Ocean 500/2000 waar de ontwerper zich volgens mij door heeft laten inspireren, tot aan de kroon aan toe).

2 likes