Attesa Only 🛰

@daffie en @promaster … samen een mooi verhaal!
Leuk om dat op deze manier te zien.
Heb zelf een blauwe maandag een Atessa gehad. Was te groot.
Wel jammer nu ik dit gelezen heb.
Mijn liefde voor horloges balanceert tussen gevoel/emotie en bewondering techniek/originele toepassingen ed.
De Atessa tikt wel wat boxes aan.

2 likes

Er zijn nog genoeg kleinere modellen, zeker op de gebruikte markt.

Over originele toepassingen gesproken, Citizen was niet de eerste horlogemaker met (re)crystallized titanium (oogt als gegalvaniseerd staal), dat waren Zelos (LE van 40 stuks) en Casio, en ook niet de eerste met een bezel (insert) van saffier (bijvoorbeeld Casio was eerder), maar Citizen heeft deze toepassingen wel laten debuteren op Attesa modellen.

Hier bijvoorbeeld (re)crystallized titanium en sapphire bezel insert op de Hakuto-R:

Meer details en foto’s op WUS.

3 likes

Dank je Effes, en ik zit precies in dezelfde hoek vwb m’n horloge interesses.

1 like

Die Zelos ook even bekeken…lijkt wel of dat ding in de badkamer uit graniet gehouwen is.
Zeer byzonder en tot nu toe onbekend bij mij.
Die Citizen Hakuto R. mag trouwens ook mijn kant op :laughing:

2 likes

Ook erg tof idd. Ik ben niet van zo’n steden bezel. Maar desalniettemin gave techniek weer van Citizen. :ok_hand:

Op uitnodiging van @solo wat fotos van mijn recent aangekochte Attesa CB1120

Eerder had ik de blauwe variant van dit model. Die heeft geen romeinse cijfers op 12 en 6, en daardoor mijn inziens iets minder karakter.

Onder fel zonlicht wordt de wijzerplaat bruin/ rood, wat bij vintage horloges vaak tropical genoemd wordt. Door het titanium draagt hij erg licht, je vergeet dat je hem om hebt.

Met 38mm is het formaat even wennen, maar draag mijn grotere horloges hierdoor nauwelijks nog. Inclusief douanekosten en btw kwam hij op 350 euro, wat ik redelijk vind gezien het saffierglas, titanium, en het radio gestuurde uurwerk op zonne energie.

7 likes

Fraaie Attesa…en idd dat is geen geld voor een horloge met al die techniek.

3 likes

Ik heb ook een lichte aversie jegens steden bezels, maar deze Attesa kan me dan wel weer bekoren, om maar even wat ouderwets Nederlands in zwang te houden.

6 likes

Fraai idd. Leuk model. :+1:

1 like