Ja, maar dan weet je de herkomst. Deze mevrouw weet de herkomst niet meer en heeft zomaar een AP in een laatje liggen.
Gezien de datumschijf en gesp (afwerking) gok ik op nep. Geen héle slechte nepper, volgens mij.
Maar dan klopt de secondewijzer weer niet met het origineel die jij laat zien.
Kennen jullie de uitspraak: 1 ding nep… alles nep ?
Jeanette… vertel eens iets meer over jezelf en waar dit horloge vandaan zou kunnen komen ?
Als je geen verstand en geen interesse in horloges hebt,maakt het niet uit welk merk er op de plaat staat.
Dat kan A.P zijn of Commodore …voor een leek is het een klokkie.
Mischien is hij 20 jaar geleden wel eens gevonden en in die la gedonderd…je weet het niet.
Gewoon naar een gerenommeerde zaak of horlogemaker gaan, dan heb je zekerheid. Op deze manier blijft de onzekerheidsfactor te groot. Als je even doorgeeft waar je ongeveer woont, dan kan een van ons forumleden je wel vertellen waar in jouw buurt je het beste terecht kunt.
Ik hoop dat deze uiteindelijk echt blijkt.
Deze is nep
Ik ben aan het vergelijken met foto’s van echte AP’s maar kan eigenlijk niet zien wat er mis zou kunnen zijn aan dit horloge. Jammer dat de foto’s niet van een wat betere kwaliteit zijn om het echt goed te kunnen zien.
Krijg de fotos er momenteel niet echt duidelijker op, dat probeer ik later nog wel eens. Ben kapper en moeder. Het horloge heb ik zelf acht jaar in mn sierraden verzameling liggen. Ik ben zelfstandig kapper dus geen M.M. Haha! Lang geleden hebben mijn man en ik omgang gehad met iemand die makkelijk een A.P. zou kunnen betalen( meerdere) en ook als kind speelden wij beiden met nogal welgestelde kinderen, we vermoedden die richting! Omdat we allebei geen horloges dragen( echt, nu schaam ik mij diep!!) ook geen oog gehad voor deze… Tot ik dus gister het eea op mp wilde zetten en dus googlede of dit horloge merk bekend was *shame on me
Als je ziet hoe AP is gegraveerd op de gesp van de band, kunnen er 2 dingen mogelijk zijn. AP had iemand met parkinson in dienst of het is geen originele AP band.
Iemand heeft overduidelijk al aan de schroefjes gezeten aan de achterkant. Dat is een enorm prutswerk, want ze zijn bijna kapot gedraaid.
Wijzers zijn verkeerd, lume op de indices is te breed, automatic tekst te groot etc etc…
Als je naar de details kijkt is het duidelijk dat deze nep is.
De tekst op de plaat, de afwerking van de band en de gravering op de achterzijde van de kast zijn niet AP waardig.
Heb je zelf al met een schroevendraaier de achterkant geprobeerd te openen?
Een foto van het uurwerk zou namelijk een hele hoop ophelderen.
Wat een spanning!!! foei
Goed. Hij is open. Er staat enkel: 25 Jewels Swiss made, veel goudkleurige onderdeeltjes… Nergens meer een Ap logo. Zal jullie niet meer vermoeien met foto’s , maar denk dat dit topic dan wel kan worden afgesloten!? Persoonlijk vond ik het wel vermakelijk EN ben ik een heel stuk wijzer!
Bedankt allen!
Doe voor de gein toch nog even een fotootje van de binnenkant?
Hee kijk nou. Nóg een serienummertje 760.
Dit is dezelfde foto