Audermars piquet echt of niet

Beste allemaal,

Mijn vraag was echt oprecht, omdat diegene die hem mij gegevenv heeft ervan overtuigd was dat hij wat waard was, vandaar mijn vraag.
Wilde geen discussie openen,weet nu dat hij nep is, maar zegt niets over de emotionele waarde. Denk dat het topic wel gesloten kan worden.
Fijn weekend.

Cees

6 likes

Je hebt er nu wel genoeg op @daffie :wink:

1 like

:joy:

3 likes

Ok ok…enough is enough.

Fijn weekend allemaal.

Als ik het ook maar enigzins tegenover mezelf kan verantwoorden om het oneens te zijn met sammie…dan doe ik dat direct.
Maar hij heeft gewoon gelijk.
En dat gezever over nieuwe leden… er komen er zat en die worden warm onthaald. Iedereen wordt er schijt ziek van dat er telkens van die ventjes langs komen met een neppert en de vraag der vragen.
De grootste onzin vraag is of een klok van 25000 euro echt is of niet. Gekocht voor 65 euro of gekregen van een oom die stratenmaker was.

5 likes

Ik denk dat je dat kunt verklaren uit het feit dat het best vermoeiend is om steeds voor helpdesk te worden aangezien wanneer je eigenlijk een forum van liefhebbers bent…

Dat kun jij natuurlijk niet weten, je bent hier nooit eerder geweest, maar blijf voor de grap eens een paar weken hangen, dan heb je er wrs wat meer begrip voor.

Audemars piquet? Dan denk ik dat ie echt is…

Natuurlijk heb je gelijk, volkomen. En ik maak mij ook schuldig aan cynische reacties hierop (niet onaardig). Maar er is ook wel een verschil tussen ‘he, ik vind een oude xxxx in de la van opa. Ik heb al gezocht maar kan er niets over vinden.’ en een topic als deze. Die eerste helpen we graag. Die anderen zijn gewoon lui. Dat is puur profiteren. Halen en niets brengen. Zo werkt het niet in het leven.

Ik opteert oprecht voor een, al dat niet offtopic, algemeen topic voor echtheidsvraagstukken. Zal een aardige heksenketel worden, maar dan is het in ieder geval nog geïsoleerd.

Ik sla deze topics in 93 van de 100 gevallen over, maar, mede door de 93 reacties, kon ik het nu niet laten.
Zoals enkele forumgenoten al opperden; @Jur ; zou het nu niet verstandig zijn om hier een sub-forum/categorie voor aan te maken? Algemene Horlogepraat wordt dan niet meer ‘vervuild’ en HF’ers die constructief willen reageren kunnen dit daar doen. Tijdelijk of gast lidmaatschap zou dan ook handig zijn en wie weet, komen er dan op termijn ook nog enkele betrokken nieuwe leden uit voort? :wink:

3 likes

Oh oh oh… wat een sippe opmerking zeg. :zipper_mouth_face:

Weet je, misschien is onze topicstarter helemaal geen troll maar echt super ontwetend. Het is alleen niet uit te leggen dat je de moeite neemt om een account aan te maken om deze vraag te stellen terwijl de eerste hit op Google je meteen laat zien dat je een grabbeltonklok hebt.

@Jur zorg er toch gewoon eens voor dat mensen eerst wat normale reacties moeten plaatsen voordat ze een topic kunnen openen. Het gaat er niet om dat wij mensen wegpesten. Dat is het niet. Dit zijn geen blijvers, want als er ook maar 5 minuten oprechte interesse was geweest in onze gedeelde hobby was deze vraag nooit gesteld.

Waarom moet iedereen gelijk stam-gast worden? Als je liefhebber bent van horloges wil je toch ook graag vertellen wat je weet? Een ‘ondeskundige’ vertellen wat je wel of niet weet…

4 likes

Hoe meer uitroeptekens, hoe beter! !!!1112

Kunnen we nu weer normaal doen? :slight_smile:

Goed punt. Ik vind het bv op werk ook leuk als iemand mij om advies vraagt over een horloge. Hoeft inderdaad niet meteen een diehard liefhebber te worden.

Laat maar zien hoe dat moet. Echt, ik denk dat je het kunt.

Ik ga drie adviezen opvolgen:

• bier
  • vissen
  • ehhh iets met paarden was het toch?